2023-02-03, 12:30
Medlem
pop-ikons avatar
Jag kör lugnt ibland för att vara snäll mot bilen, endera med avseende på vägen (farthinder, skarpa kurvor osv) eller när den är kallstartad. Tycker om när den håller år efter år utan onödiga reparationer.
Citera
2023-02-03, 12:35
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Haha....du vet inte vad du pratar om, de som sätter hastighetsgränser har oftast inte bil själv, sen kan jag ge flera exempel på vägar med avfarter och skarpa kurvor där skyltad hastighet inte går att hålla.

Hastigheten är satt för korkade bilförare som inte på ett säkert sätt kan köra utan måste ha lagar att följa så inte en olycka inträffar.

Jag vet inte om de som sätter hastighetsgränser oftast inte har bil själva, men du har rätt i att skyltningen ibland ser konstig ut och att det ibland inte går att hålla tillåten maxhastighet utan att köra av vägen. Alternativet är att förtäta skyltningen väsentligt så att det på krokiga vägar sitter en ny hastighetsskyllt var 50:e meter, (t.ex. 70-50-90-120-30-50-70-20...) istället för en skylt (t.ex. 70) som anger max tillåten hastighet (alltså inte rekommenderad kontinuerlig hastighet) där föraren får sakta ned vid behov.

EDIT: Visst ligger det mycket i att gränserna är satta för idioter, men det skyddar ju också dig mot dem när du är ute och kör.
Senast redigerad av Glödskal 2023-02-03 kl. 12:39.
Citera
2023-02-03, 12:37
Medlem
Hursomhelstings avatar
PK Miljömuppar "ett ägg i mellan foten och gaspedalen" jag har inte bråttom och inte ni heller tycker JAG.
Det värsta är när sådana gökar ska om andra fordon, ja att det kan ta hela dagen!
Det bildas kö folk blir uppretade och den jävla lallen håller stadigt 1 km över det fordon han ska om.
Citera
2023-02-03, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Män som alltid håller hastighetsgränsen är dåliga i sängen
Enligt vilken kvinna då?

Du är väl inte så oerfaren att du tror 'alla kvinnor funkar likadant i sängen, eller ens tänder på precis samma saker'? Har man varit med fler än 2 kvinnor, så vet man det. Kvinnor är väldans olika när det sängbestyren. Män däremot, är avsevärt mer 'likadana.

Så, enligt vilken kvinna är män som håller hastighetsgränsen dåliga i sängen?
Senast redigerad av Robbinist 2023-02-03 kl. 12:47.
Citera
2023-02-03, 12:53
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Jag irriterar mig på alla väglusar ute i trafiken. Paragrafryttare som alltid måste hålla exakt den skyltade hastigheten även fast väglaget och vädret tillåter mer. Varför måste ni köra så jävla sävligt? Man blir galen på alla dessa förbannade 60 och 80 sträckor där man lätt kan köra 20-30 fortare men hamnar bakom nån jävla väglus som absolut måste hålla exakt skyltad hastighet. Ni måste ha ett jävligt dåligt sexliv!

Gnälla på folk som håller sig till lagen?
Den var ny.
Citera
2023-02-03, 12:58
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Gnälla på folk som håller sig till lagen?
Den var ny.

Vi som inte lider av autism vi tolkar skyltar som förslagsvis.

Dvs att vi tänker på egen hand.
Citera
2023-02-03, 13:00
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Vi som inte lider av autism vi tolkar skyltar som förslagsvis.

Dvs att vi tänker på egen hand.

Tänkte du verkligen efter innan du skrev de där?
Med din logik så har alla som följer lagen autism, eller vad försöker du säga?

Att tränga sig i en kö är de också att tänka på egen hand, bara undrar vart din gräns går?
Citera
2023-02-03, 13:04
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Tänkte du verkligen efter innan du skrev de där?
Med din logik så har alla som följer lagen autism, eller vad försöker du säga?

Att tränga sig i en kö är de också att tänka på egen hand, bara undrar vart din gräns går?

Till och med i körskola så poängteras det att följa lag i trafiken det blir inte alltid rätt!
Förhållande och trafikrytm är också viktiga faktorer att beakta, att man kör säkert och smidigt.
Citera
2023-02-03, 13:06
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Till och med i körskola så poängteras det att följa lag i trafiken det blir inte alltid rätt!
Förhållande och trafikrytm är också viktiga faktorer att beakta, att man kör säkert och smidigt.

Absolut det håller jag med om, men att klaga på att nån inte kör 30km/h över hastighetsbegränsning, vilket tråden handlar om, är absurt. Det har inget med trafikrytm att göra
Citera
2023-02-03, 13:08
Medlem
Citat:
Hastigheterna är satta efter senila gamla gubbar och 70 talets bilar. Jag är pigg och alert och har snabba reflexer och kan lätt köra 20-30 över skyltad hastighet. Du verkar vara en sån där fånig paragrafryttare som alltid måste följa reglerna!

Och all seriös statistik motbevisar dig….

Statistiken visar nämligen med all tydlighet att högre hastighet ökar riskerna, ökar skadorna, och att det är yngre män som orsakar de flesta olyckorna för att de just överskattar sin egen förmåga och underskattar riskerna.

Dina skriver säger mig att du sannolikt passar in i denna mall….
Citera
2023-02-03, 13:16
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Absolut det håller jag med om, men att klaga på att nån inte kör 30km/h över hastighetsbegränsning, vilket tråden handlar om, är absurt. Det har inget med trafikrytm att göra

Det har det visst det. Det finns allt för många ute i trafiken som håller under satt hastighet, en trend verkar det som.

Ett helvete vid rusning, helg och semestertid med dessa stoppklossar vilka skapar oflyt i trafiken.
Citera
2023-02-03, 13:23
Medlem
SirAssMonkeys avatar
Jag tror det kan ha att göra med bränslepriserna, att alltfler väljer att släppa lite på gasen just för att spara på bränslet och därmed pengar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in