2025-03-18, 13:50
  #6169
Medlem
Hantverkare är de sämsta
Citera
2025-03-18, 18:49
  #6170
Medlem
Det är ju mest kvinnor som kör Tesla i Sverige.
Speciellt alla vita Tesla är 99% kvinnor.

Och de är Vänsterextrema i stor utsträckning.

Så allt annat än konstigt att denna grupp inte kan bete sig.
Citera
2025-03-18, 19:51
  #6171
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Om man bortser från dina anekdotiska bevis som ju är helt värdelösa och istället funderar på den statistik du bifogar bör man ju fråga sig...
1. är kärringar bättre förare bara för att de har bättre statistik då de endast kör 1/3 av den sträcka männen kör och därmed utsätter sig för lägre risk?
...

Du tror inte man räknat per antal körda kilometer?
Citera
2025-03-18, 20:23
  #6172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Det är ju mest kvinnor som kör Tesla i Sverige.
Speciellt alla vita Tesla är 99% kvinnor.

Och de är Vänsterextrema i stor utsträckning.

Så allt annat än konstigt att denna grupp inte kan bete sig.

Varför en vänster xtrem köper en amerikansk tesla ifrån en sydafrikansk ceo förstår man inte riktigt. min uppfattning när man rör sig i trafiken är tvärt om.
__________________
Senast redigerad av Battreanmig. 2025-03-18 kl. 20:25.
Citera
2025-03-18, 20:54
  #6173
Medlem
solstrålars avatar
Tesla-ägares körstil är den nya BMWn. Beter sig som idioter i trafiken och orsakar mest stress. Enda värre är budbilarna.
Citera
2025-03-18, 21:18
  #6174
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Normalt en Audi A4 1,8 tfsi. denna vinter bara corvette. varit barmark här hela vintern å corvetten är billig att köra... Audin 6000kr i försäkring å skatt på 1650.corvetten skattebefriad å helförsäkring 150kr i mån. En lplastbil som aldrig rostar.

Bra alternativ en mild vinter👍
Citera
2025-03-18, 21:20
  #6175
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Det är bara mina observationer. Du får väl tycka att de bara är tramsiga påståenden bäst du vill. För bara du har väl rätt i din skalle?

Nej det har jag inte, men det är lätt hänt att dra felaktiga och förhastade slutsatser.
Citera
2025-03-18, 21:22
  #6176
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Konstigt, den Tesla jag kört hade framåt och bakåt på skärmen. Ratten var halv. Blinka gjorde jag på en rattknapp.

Aldrig sett eller hört talas om tidigare. Är du säker på att du var vaken och talbar eller vaknade du strax efter? 😉
Skämt åsido, de där funktionerna är väl extremt ovanliga? Kan inte va många som har dem, jag har inte det i alla fall.
__________________
Senast redigerad av Addhoc 2025-03-18 kl. 21:58.
Citera
2025-03-18, 21:33
  #6177
Medlem
Snicksnackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Hur menar du att man lägger i backen på en Tesla Model 3 av senaste snitt, om inte via skärmen?


Du sätter på dig bältet och trycker en gång på bromsen, AI väljer växel. Om du ska zickzacka ut från en fickparkering så väljer AI växel åt dig under hela manövern.
När du stannar så knäpper du upp bältet, ratten fälls undan och bilen lägger i P. Har du en Model X så kan du även välja att förardörren öppnas nu.

Vid vissa manövrar så behöver du svajpa riktning om du inte har betalat för utökad autopilot med självparkering. Då väljer du p-ruta på skärmen.
Citera
2025-03-18, 21:35
  #6178
Avslutad
Handlar inte om att Tesla-ägare kör mer hetsigt än andra bilägare.
Handlar om att man tänker mer på det när det är en Tesla som gör det men helt mentalt tränger bort när en volvo, bmw eller liknande gör samma.

Tesla har tvärtom i regel mest "nördar" som ägare och villa-ägare (familjefolk) med möjlighet att ladda hemma. Kör oftast ovanligt långsamt för att sitta bakom sådan kraft.
Citera
2025-03-18, 22:00
  #6179
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Handlar inte om att Tesla-ägare kör mer hetsigt än andra bilägare.
Handlar om att man tänker mer på det när det är en Tesla som gör det men helt mentalt tränger bort när en volvo, bmw eller liknande gör samma.

Tesla har tvärtom i regel mest "nördar" som ägare och villa-ägare (familjefolk) med möjlighet att ladda hemma. Kör oftast ovanligt långsamt för att sitta bakom sådan kraft.

Exakt så!
Citera
2025-03-18, 22:25
  #6180
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran-Jacobsson
Det är för att de enbart har råd med bilen men inte råd att betala 70 000 för att få den dyrast mjukvaran som kör helt själv, så att man kan sova medan bilen kör åt en. Den dyraste programvaran kör helt automatisk på alla vägar och alla trafiksituationer. Finns dock 3 versioner av programvaran, där den sämsta och billigaste versionen enbart assisterar på samma låga nivå som exempelvis Volvo och övriga bilmärken, som bara hjälper till att hålla lite kurs o.s.v.
Dessa system funkar fortfarande skitdåligt och har orsakat en massa olyckor runtom i världen.

Är dessa system orsaken till att Tesla-förarna ses som korkade eller dåliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in