Citat:
Ursprungligen postat av
Nicholassarkozy
Hur menar du att man lägger i backen på en Tesla Model 3 av senaste snitt, om inte via skärmen?
Du sätter på dig bältet och trycker en gång på bromsen, AI väljer växel. Om du ska zickzacka ut från en fickparkering så väljer AI växel åt dig under hela manövern.
När du stannar så knäpper du upp bältet, ratten fälls undan och bilen lägger i P. Har du en Model X så kan du även välja att förardörren öppnas nu.
Vid vissa manövrar så behöver du svajpa riktning om du inte har betalat för utökad autopilot med självparkering. Då väljer du p-ruta på skärmen.