2023-02-02, 21:34
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Ett exempel, finns flera:

https://www.expressen.se/nyheter/chevamannens-nya-uppgifter-om-palmemordet-/

Intressant! Med tanke på den iakttagelse som SE rapporterar in till polisen dagen efter:

LJ, i den position som han stod i, när han spanade efter GM medan denne sprang i trappen.

Då MÅSTE Skandiamannen alltså ha sett LJ på Luntmakargatan eller från trappen:

"– Ja polisen kom ju till platsen och då kom han väl ungefär samtidigt som det. Men han var inte närvarande när mordet skedde, det är huvudsaken. Jag är 100 procent säker på det."

Och gjorde han det, såg LJ från trappen, är han GM. Bravo, Chevamannen! Case closed ...

Frågan är hur SE kunde ta sig runt så snabbt. Om det nu inte var 8-9 minuter snarare än 4-5 ...
Citera
2023-02-02, 21:35
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det vore varken första eller sista gången som en gärningsman vill "hjälpa till" i en utredning. Finns flera sådana, misstänkta, aktiva fall just nu.

Dessutom skulle han då kunna kontrollera situationen. Ha en förklaring redo. Mästra dem ...

Bisarr för oss, ja. Men tänker en person som kan utföra ett sådant dåd precis som du och jag? SE beskriver i en intervju dådet, om det var en avsnäsning med påföljande ilska, som "mänskligt" ...

Håller vi verkligen med om det?

Är det detta ditt eviga engagemang i tråden bygger på?

Att du tror att SE mördade Palme, kom undan men inte gav sig utan ägnade åratal efteråt att misstänkliggöra sig själv därför att…
Citera
2023-02-02, 21:36
Medlem
quggels avatar
Citat:
Vid tiden för mordet så var det många år fram tills hans problem eskalerade.

Efter skilsmässan.

Vi snackar om en glad kille, i sina bästa år.

Det vet du inget om.
Vad man vet, dock, är att han kunde få något utbrott då han intagit alkohol i samband med någon parmiddag.
Citera
2023-02-02, 21:45
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Är det detta ditt eviga engagemang i tråden bygger på?

Att du tror att SE mördade Palme, kom undan men inte gav sig utan ägnade åratal efteråt att misstänkliggöra sig själv därför att…

Kärleken är evig? Nej, har nog bara hängt i tråden i ett par år.

Först trodde jag att SE var en svensk motsvarighet till Richard Jewell, och kämpade för hans heder.

Men sen slogs jag plötsligt till marken när jag försökte utröna om AB var Tensonmannen ...

Det var som om Hulken och resten av The Avengers bearbetade ens arma bakdel.

Nej, jag tror att SE ägnade åratal åt att försöka försvara sig själv inför en anklagelse som han trodde skulle komma. Redan från dag ett och fram till 1992. Men under 90-talet tjatade ju Aschberg och Fylking något oerhört om Christer Pettersson. Kan hända att SE efter 6 år lät det hela bero.

Möjligen behövde han lite spänning, varför han påminde världen om sig själv och gav hintar, då och då.

Inget ovanligt när det gäller extrema gärningsmän. ONS/GSK ringde ett samtal 14 år efter sista dådet.
Citera
2023-02-02, 21:49
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Inte enligt en medarbetare på Skandia, som misstänker att SE drack på kontoret efter ordinarie arbetstid.

Säger inte exfrun att han drack whiskey på jobbet? Plus att det låg flaskor strödda i ateljén.

Det är lite gulligt att du citerar exfrun som SANNINGSVITTNE avseende dryckesvanor men samtidigt skiter helt i att hon gick ed på att Stig inte kunde döda en fluga.
Citera
2023-02-02, 22:04
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Det vet du inget om.
Vad man vet, dock, är att han kunde få något utbrott då han intagit alkohol i samband med någon parmiddag.

Fast, Stig skötte jobbet i minst tio år efter sitt livs värsta ögonblick, då han missade Palmemordet med 2-3 minuter.
Citera
2023-02-02, 22:11
Medlem
quggels avatar
Citat:
Fast, Stig skötte jobbet i minst tio år efter sitt livs värsta ögonblick, då han missade Palmemordet med 2-3 minuter.

Men hur kan du veta det? Hur pass bra/dåligt han skötte jobbet är väl knappast känt.
Citera
2023-02-02, 22:15
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Intressant! Med tanke på den iakttagelse som SE rapporterar in till polisen dagen efter:

LJ, i den position som han stod i, när han spanade efter GM medan denne sprang i trappen.

Då MÅSTE Skandiamannen alltså ha sett LJ på Luntmakargatan eller från trappen:

"– Ja polisen kom ju till platsen och då kom han väl ungefär samtidigt som det. Men han var inte närvarande när mordet skedde, det är huvudsaken. Jag är 100 procent säker på det."

Och gjorde han det, såg LJ från trappen, är han GM. Bravo, Chevamannen! Case closed ...

Frågan är hur SE kunde ta sig runt så snabbt. Om det nu inte var 8-9 minuter snarare än 4-5 ...

Du lägger timmar, dagar, år (inte år kanske…) på att å ena sidan propagera för att Stig snärjer sig själv och samtidigt misstro honom när utsagorna pekar åt ett annat håll.
Citera
2023-02-02, 22:34
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Kärleken är evig? Nej, har nog bara hängt i tråden i ett par år.

Först trodde jag att SE var en svensk motsvarighet till Richard Jewell, och kämpade för hans heder.

Men sen slogs jag plötsligt till marken när jag försökte utröna om AB var Tensonmannen ...

Det var som om Hulken och resten av The Avengers bearbetade ens arma bakdel.

Nej, jag tror att SE ägnade åratal åt att försöka försvara sig själv inför en anklagelse som han trodde skulle komma. Redan från dag ett och fram till 1992. Men under 90-talet tjatade ju Aschberg och Fylking något oerhört om Christer Pettersson. Kan hända att SE efter 6 år lät det hela bero.

Möjligen behövde han lite spänning, varför han påminde världen om sig själv och gav hintar, då och då.

Inget ovanligt när det gäller extrema gärningsmän. ONS/GSK ringde ett samtal 14 år efter sista dådet.

Han hade alibi.

Ingen kände igen honom som mördaren.

Trots att han dagarna efter mordet frivilligt ställde upp i TV och tidningar.

Alla får tänka som de vill.

Det fittiga är enligt mig att Filter med flera tjänat pengar på att peka ut en person som mördare helt utan bevis.
Citera
2023-02-02, 22:47
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Men hur kan du veta det? Hur pass bra/dåligt han skötte jobbet är väl knappast känt.

Du tror inte att det hade kommit fram om han inte skötte sitt arbete vid tiden för mordet och åren efteråt?

Krister Petersson gjorde sitt jobb.
Citera
2023-02-02, 23:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Jag tog med även med det som togs upp i det uppföljande förhöret, glömde att det hölls först den 10e.
/.../
Det är lätt hänt. TP (och troligen även KP) gjorde samma misstag.
Citera
2023-02-02, 23:21
Avslutad
Citat:
Det är lite gulligt att du citerar exfrun som SANNINGSVITTNE avseende dryckesvanor men samtidigt skiter helt i att hon gick ed på att Stig inte kunde döda en fluga.

Det är tillåtet att ljuga (och undanhålla sanningen) i polisförhör, det är inte straffbart alls. Gör du det i domstol (lär tings- och hovrätt) är det straffbart (alltså INTE ok). Nu vet du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in