Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Nej, BP hade ingen som helst uppfattning om att OP lades i framstupa. När BP kom fram så hade OP LEGAT i framstupa sidoläge, vilken är något helt annat, eller hur? OP vändes på rygg och HLR sattes in.
KJ nämner (GER STÖD ÅT) att SG och någon till hade vänt OP i framstupa innan hon kom fram, dvs ungefär 23.21.50. OP vändes på rygg, HLR sattes in.
AH säger att OP låg i framstupa när hon kom fram. OP vändes på rygg, HLR sattes in.
Det finns inga som helst motstridigheter mellan uppgifterna SG, AH, KJ och BP lämnar sålunda, om vändningen skedde tidigt. Det måste vara detta som är ditt bevis på att framstupa har hänt vad jag kan förstå av dina tidigare inlägg, eller har du ändrat dig nu? SE kan inte ha varit med i detta tidiga skede som du medger. Det räcker långt för mig att du och några andra medgett det.
Du skriver "När detta ska ha gjorts är svårt att avgöra utifrån uppgifterna". På vilket sätt är det svårt? Alla uppgifter utifrån de inblandade ger vid handen att det skedde 23.21.50 vilket du själv sagt en gång i tiden. Jag avslutar där då vi inte kommer längre.
Ja vi kan sluta.
Men visst finns det motstridigheter mellan SG, AE, KJ, BP kontra AH när det kommer till framstupa sidoläge eftersom AH inte alls uppfattar att det skett?
(A. Ersson är dock en du aldrig nämner i dina inlägg.)
Gällande "när" och "svårt" så avsåg jag dels möjligheten att Palme även kan ha vänts mer än en gång.
Sedan är jag nog beredd att ändra mig gällande 23:21:50 om jag nu sagt det tidigare. Det skulle kunna vara liter senare ändå.
Men jag får det till att detta görs innan ryggläge och HLR, så där står jag kvar.
Hur och om SE varit delaktig samt i.s.f. när går inte att avgöra, men som jag precis skrev:
Oavsett när så kommer ändå SE med de uppgifter han gör? Enligt Henry O så är det flera(vi) som vänder Palme till rätta. Till Bergström på lördag förmiddag handlar det också om att det är flera personer. "vi var några stycken.."
Hur är det möjligt?
För även om Palme aldrig lades i framstupa sidoläge, så stämmer SE's uppgifter här med att Ersson och Glantz tillsammans vände på Palme.
Självfallet relevanta frågor om man ska se SE ur ett GM-perspektiv.
Och därför ställer jag dessa, för att jag vill veta och "lära mig mer".