Citat:
Citat:
Grundteorin från förnekarna är att framstupa gjordes av SG direkt när han kom fram, ca 23.21.50, dvs före HLR. Teorin säger vidare att AH, KJ och BP kom fram efter SG och då är han ju redan vänd i framstupa. Samtidigt så menar man att SE var inomhus vid skotten och när han kom fram hade AH, som var före SE, redan vänt OP på rygg, eftersom SE säger att OP låg så med slutna ögon när han kom fram. Ändå har SE hjälpt AH med framstupa. Kan du förklara?
Det är möjligt att det kan kallas grundteorin, likväl som att grundteorin hos SE-förespråkarna har varit att Palme aldrig lagts i framstupa sidoläge.
Jag tycker det verkar som att allt fler, inklusive mig själv, inte kan förklara Erssons och Glantz uppgifter (tillsammans med Karin J. och Bengt P.) på annat sätt än att Palme måste ha vänts på i framstupa sidoläge.
Nu blir istället fokus på SE's uppgift om att han påstått sig vara delaktig i detta. Frågan är ändå
hur han till Henry O ens vet att flera vände på Palme?
Förklaringen blir väl inget annat än att Palme lades i framstupa sidoläge och att SE som GM antingen såg detta bakom ryggen under flykten, eller Henrys uppgifter kommit till honom i senare skede. Ex. att SE läst i tidningar och pratat med Henry efter det?
Och det är flera uppgifter från väktarna som dom måste minnas fel.
Jag ser dock inget som omöjliggör att SE som vittne faktiskt hjälpte till i något läge (Om det än bara vara att dra i ett ben) och jag ser heller inget som omöjliggör att Palme vändes på vid fler tillfällen för att tömma munnen på blod.
Problemet är att vi inte har tillräckligt med uppgifter för att i sekund redogöra för hur allt utspelade sig. Så det finns fullt med luckor där det skedde saker, som vi inte vet. Som aldrig togs upp i materialet, som aldrig frågades om etc. Oväsentligt då kanske, men hade varit av stor vikt nu.