Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Ja, jag ser också att den teoribildningen inte går ihop. Självfallet.
Precis som andra vittnesberättelser som inte heller går ihop.
Vi "kommer runt" AH genom att titta på de andras uppgifter om detta.
Både Glantz och Ersson menar att de la Palme i framstupa sidoläge.
Karin J. ger också stöd för det.
Bengt P. har en uppfattning om att Palme lades i framstupa sidoläge.
Det är dessa uppgifter man behöver komma runt för att kunna hävda att Palme aldrig lades i framstupa sidoläge. (Till att början med)
När detta ska ha gjorts är svårt att avgöra utifrån uppgifterna, men de flesta ger uppfattningen om att det var tidigt. Efter att man tagit pulsen? Eller innan?
Och möjligheten finns att Palme kanske vändes flera gånger för att tömma munnen på blod. Det vet vi inte, men det är fullt möjligt.
Oavsett när så kommer ändå SE med de uppgifter han gör? Enligt Henry O så är det flera(vi) som vänder Palme till rätta. Till Bergström på lördag förmiddag handlar det också om att det är flera personer. "vi var några stycken.."
Hur är det möjligt?
För även om Palme aldrig lades i framstupa sidoläge, så stämmer SE's uppgifter här med att Ersson och Glantz tillsammans vände på Palme.
När det sedan exakt gjordes är nästa fråga
Nej, BP hade ingen som helst uppfattning om att OP lades i framstupa. När BP kom fram så hade OP LEGAT i framstupa sidoläge, vilken är något helt annat, eller hur? OP vändes på rygg och HLR sattes in.
KJ nämner (GER STÖD ÅT) att SG och någon till hade vänt OP i framstupa innan hon kom fram, dvs ungefär 23.21.50. OP vändes på rygg, HLR sattes in.
AH säger att OP låg i framstupa när hon kom fram. OP vändes på rygg, HLR sattes in.
Det finns inga som helst motstridigheter mellan uppgifterna SG, AH, KJ och BP lämnar sålunda, om vändningen skedde tidigt. Det måste vara detta som är ditt bevis på att framstupa har hänt vad jag kan förstå av dina tidigare inlägg, eller har du ändrat dig nu? SE kan inte ha varit med i detta tidiga skede som du medger. Det räcker långt för mig att du och några andra medgett det.
Du skriver "När detta ska ha gjorts är svårt att avgöra utifrån uppgifterna". På vilket sätt är det svårt? Alla uppgifter utifrån de inblandade ger vid handen att det skedde 23.21.50 vilket du själv sagt en gång i tiden. Jag avslutar där då vi inte kommer längre.