Citat:
Ursprungligen postat av
Nattvindensgrat
Verkligen. Tror hon att hennes följare är dumma i huvudet? Och detta med ” Jag svarar sällan för det skulle vara att förringa hela min resa. Jag är ingen diet-tipsmaskin. Att sluta vara deprimerad och börja bry mig om mig själv på riktigt är hur” när folk undrar. Vad är det för skitsnack? Jag fattar, självklart är det en helhetsgrej, men suck vad trött man blir. Är ju inte som att det räcker med att ”bry sig om sig själv”. PLUS , alla de som faktiskt försöker gå ner och må bättre i kroppen och ska känna att ”fuck, jag försöker inte tillräckligt, jag är inte tillräckligt snäll mot mig själv, jag har inte hittat RÄTT”. Hyckleri är vad det är, och det är väldigt missklädsamt.
Bonus: sluta var deprimerade hörni, ba sluta! För då blir man snygg och smal.
Men sluta vara så missunnsam nu, det blir bara pinsamt.
Om man är deprimerad är det lätt att skita i sina kostvanor och ha dåliga vanor helt enkelt. Det är lätt att hellre klämma en påse chips framför TV:n som tröst istället för att äta hälsosamt och röra på sig. Många orkar inte bry sig, ofta för de tror att de inte är värda något bättre.
Börjar man bry sig om sin hälsa, ändrar till bättre matvanor och tränar är det inte att banta. Det är en livsstilsförändring. Att vara deprimerad, stressad och ha sömnbrist är också riskfaktorer för övervikt.
Och nej. Hon har ingen skyldighet att informera dig om hur hon gått ner i vikt. Det är dessutom sunt av henne att inte fokusera på att prata om det eftersom det triggar många. Att gömma sin nya kropp är inte rimligt.
Om hon bara bantat och därför går tillbaka till sin tidigare kost snart kommer hon att gå upp i vikt igen. Att banta är ingen bra metod för att hålla en vikt en längre tid.
Jag tycker också det är en stor skillnad på hennes utseende nu och förr, men hon är inte orimligt smal nu och det är faktiskt bara löjligt att klaga på att hon gått ner i vikt när hon antagligen hade övervikt, som är ohälsosamt vad man än vill, tidigare.