2022-12-24, 23:36
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Undehållande tråd! Jag ser stora likheter mellan WoA och Gardet, om ni har läst den tråden. Startar med buller & bång av en "influencer" som vill ha ett hov av beundrarinnor, vid första motgång blottas tänder och klor, ganska snabbt startar dödsspiralen ned...
I Gardet-tråden räknade vi patreons, här räknar ni discords, same-same
Anyway, jag tror vi ser dödsryckningarna här, inget mer.
Citera
2023-01-04, 01:28
Medlem
Lite hyckleri att be holders komma in i tråden för att enbart kasta skit på dem enligt min åsikt...men här kommer en till holders åsikt, nämligen min egen:

Jag har följt Vanja sen graviditeten med sin första parvel, något med henne sticker ut från andra tjejer som går runt på stan o filmar sig själva, helt klart. Följt henne på alla sociala kanaler fram tills nu. Att skriva att denna tråd är rasistisk/homofobisk bara för några ovässentliga pajaser kommer in då och då tycker jag bara är en undanflykt, och det är synd när hon har chansen att bemöta, som Niklas ändå gjort här (cred). Hade inte en aning av alla dessa...ja, vad ska man kalla det? Tabbar som skett?

Jag är en holder av WoA trots noll erfarenhet av krypto, trodde inte 100% på iden, men jag trodde på Vanja och Niklas och föll helt enkelt för snacket. För det är just det WoA har sålt på: snacket. Hypen och att råka vara en av dom som missar tåget.

Jag är högst vanlig tjej, 29år som (inte hänger på Söder) och pluggar i en mellanstor stad. och klassas väll därför som en B tjej enligt Flashback? Att slänga in 1000kr, var skitpengar för mig vid tillfället och jag gick in med attityden att de antingen dubbleras i framtiden och i värsta fall nollas- Nu ser vi ut att gå mot alternativ två. I slutändan är det jag som investerat mina pengar i det här projektet, och nej...man blir inte skitglad när det utlovas guld och gröna skogar, man tar ett vinterlov på över en månad och köper ett hus spontant på Gotland och bidrar till denna masshysteri av renoveringshets som inte är ett dugg miljövänlig. Varje gång en färg inte blir "rätt" så ser jag min 1000lapp brännas upp i någon målarbutik.

Men jag insåg något i veckan: och det var att Vanja inte inspirerar mig längre. Jag får istället en prestationsångest. Att allt ska totalrenoveras, oavsett om det är en hyresrätt eller inte för att värna vardagsglädjen, det skapar HETS. Trots hennes "tokiga" fula bilder som kommer upp på stories, eller hennes fredagsmys med SAMMA princip varje fredag. Alla fattar ni har samma fredagsmys varje vecka MÅSTE 30 000+ personer bevittna samma content vecka in och vecka ut? Sorry...nu spårade jag, och ja skratta åt mig som ung naiv tjej som inte "vaknat upp än". Men tror fler håller med mig i att...

Jag tror att de inte medvetet gjort detta som en scam, däremot blir det det när man inte är transparant redan från början om vad som händer OM alla inte mintas, det tyckte jag dock Niklas tog åt sig bra, och att ifrågesätta hans sjukdom är faktiskt vidrigt. Man må vara en observatör i influencers liv, men har man följt någon i tio års tid så vet man att Niklas är uppriktig. Sen är deras andra misstag att mjölka välgörenhetsaspekten, och att det endast gäller andrahandsmarknaden.

Både V&N är ja sägare och Dream Big personer. Jag har inspirerats (innan WoA eran) av deras driv, självförtroende och erfarenhet av att starta upp mindre buisness tidigare. Men här tror jag tyvärr dom hamnat helt fel tidsmässigt men också satt i en oproportioneligt hög växel som är svår att backa från...
Det är jävligt synd, för jag vill dem det bästa - speciellt barnen, med tanke på Niklas skitsituation med ME
Citera
2023-01-04, 06:50
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliedenundrande
Lite hyckleri att be holders komma in i tråden för att enbart kasta skit på dem enligt min åsikt...men här kommer en till holders åsikt, nämligen min egen:

Några få skriver ”skyll dig själv” - det tycker jag är både onödigt och tråkigt. Men alla i tråden håller inte på så. Jag är tacksam över att höra holders historier oavsett om de är Vanja-tillvända eller avhoppare. Eftersom så många kanaler är stängs och låses är det svårt att få en bild av vad som tycks via discorden. Intressant att få läsa din historia.

Vinterlovet är verkligen extremt långt! Och roadmapen har de helt raderat den eller syns den för er holders?

De flesta svenskar just nu försöker se om Bregott är billigast på Willys eller Ica. Man försöker hålla elräkningarna nere och är man företagare kanske man skjuter upp skatten. Det är hårda tider för de flesta av oss. Klipp till: Vanjas bryderier som rör sig kring om det ska vara färgen äggskal eller Stockholmsvitt i huset som renoveras. Hon verkar inte förstå att pengarna hon själv glassar runt med är tagna från folk som behöver hålla i slantarna nu. Som faktiskt bryr sig ifall deras NFT går upp med några hundralappar.

Håller med dig om att det är exakt 0 inspirerande. Hon är helt fel i tiden.
Citera
2023-01-04, 12:01
Medlem
Citat:

Jag har följt Vanja sen graviditeten med sin första parvel, något med henne sticker ut från andra tjejer som går runt på stan o filmar sig själva, helt klart. Följt henne på alla sociala kanaler fram tills nu. Att skriva att denna tråd är rasistisk/homofobisk bara för några ovässentliga pajaser kommer in då och då tycker jag bara är en undanflykt, och det är synd när hon har chansen att bemöta, som Niklas ändå gjort här (cred). Hade inte en aning av alla dessa...ja, vad ska man kalla det? Tabbar som skett?

Jag är en holder av WoA trots noll erfarenhet av krypto, trodde inte 100% på iden, men jag trodde på Vanja och Niklas och föll helt enkelt för snacket. För det är just det WoA har sålt på: snacket. Hypen och att råka vara en av dom som missar tåget.

Jag är högst vanlig tjej, 29år som (inte hänger på Söder) och pluggar i en mellanstor stad. och klassas väll därför som en B tjej enligt Flashback? Att slänga in 1000kr, var skitpengar för mig vid tillfället och jag gick in med attityden att de antingen dubbleras i framtiden och i värsta fall nollas- Nu ser vi ut att gå mot alternativ två. I slutändan är det jag som investerat mina pengar i det här projektet, och nej...man blir inte skitglad när det utlovas guld och gröna skogar, man tar ett vinterlov på över en månad och köper ett hus spontant på Gotland och bidrar till denna masshysteri av renoveringshets som inte är ett dugg miljövänlig. Varje gång en färg inte blir "rätt" så ser jag min 1000lapp brännas upp i någon målarbutik.

Men jag insåg något i veckan: och det var att Vanja inte inspirerar mig längre. Jag får istället en prestationsångest. Att allt ska totalrenoveras, oavsett om det är en hyresrätt eller inte för att värna vardagsglädjen, det skapar HETS. Trots hennes "tokiga" fula bilder som kommer upp på stories, eller hennes fredagsmys med SAMMA princip varje fredag. Alla fattar ni har samma fredagsmys varje vecka MÅSTE 30 000+ personer bevittna samma content vecka in och vecka ut? Sorry...nu spårade jag, och ja skratta åt mig som ung naiv tjej som inte "vaknat upp än". Men tror fler håller med mig i att...

Jag tror att de inte medvetet gjort detta som en scam, däremot blir det det när man inte är transparant redan från början om vad som händer OM alla inte mintas, det tyckte jag dock Niklas tog åt sig bra, och att ifrågesätta hans sjukdom är faktiskt vidrigt. Man må vara en observatör i influencers liv, men har man följt någon i tio års tid så vet man att Niklas är uppriktig. Sen är deras andra misstag att mjölka välgörenhetsaspekten, och att det endast gäller andrahandsmarknaden.

Både V&N är ja sägare och Dream Big personer. Jag har inspirerats (innan WoA eran) av deras driv, självförtroende och erfarenhet av att starta upp mindre buisness tidigare. Men här tror jag tyvärr dom hamnat helt fel tidsmässigt men också satt i en oproportioneligt hög växel som är svår att backa från...
Det är jävligt synd, för jag vill dem det bästa - speciellt barnen, med tanke på Niklas skitsituation med ME
Hur många aktiva finns det kvar i discorden?
Citera
2023-01-04, 17:40
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius

Det är stendött. Inte ens några inlägg från holders som Amanda, Steph och Vanja kan reacta på. De kan ju inte hålla interna diskussioner eftersom det då skulle bli ännu mer uppenbart vad dött det är.
Citera
2023-01-04, 20:28
Medlem
Jag instämmer till fullo, Vanja har framstått som en genuin och reko influencer bland många andra något mer världsfrånvända. Men de har trots allt dragit in typ tre miljoner kronor från de som hade förtroende för dom utan att i princip leverera något tillbaka. Det är inte läge att ta jullov då. Inte alls. Det är heller inte läge att ha hantverkare som fixar allt på ett hus de köpte lite spontant på Gotland. Då har man både tid och pengar att försöka göra något tillbaka. Jag tänker också avfölja, detta är ju inte genuint, bara hyckleri. Dock önskar jag att Niklas får börja må bättre snart och att WOAs misslyckande inte bidrar till att det blir sämre.
Citera
2023-01-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius

Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Det är stendött. Inte ens några inlägg från holders som Amanda, Steph och Vanja kan reacta på. De kan ju inte hålla interna diskussioner eftersom det då skulle bli ännu mer uppenbart vad dött det är.

Gjorde några grafer lite snabbt med risk för nån felaktighet som typ att alla som skrivit inte är holders. Meddelanden per dag gäller Discord-kanalen #holiday-fun.

Kan man misstänka att det kanske va nån bot-boost för Twitter-följare mellan 24-27 december? och att ev botkonton bannas successivt sedan 31 december?
Övriga slutsatser får ni dra själva
https://i.imgur.com/Dj3fZFZ.png

Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Och roadmapen har de helt raderat den eller syns den för er holders?

Jag är inte en holder men kanske den här som lades upp av Niklas i #about-woa den 22 december har ersatt den...med betoning på future?
https://i.imgur.com/G6IJYoo.jpeg
Senast redigerad av tooodd 2023-01-05 kl. 00:02.
Citera
2023-01-05, 06:09
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tooodd
Gjorde några grafer lite snabbt med risk för nån felaktighet som typ att alla som skrivit inte är holders. Meddelanden per dag gäller Discord-kanalen #holiday-fun.

Kan man misstänka att det kanske va nån bot-boost för Twitter-följare mellan 24-27 december? och att ev botkonton bannas successivt sedan 31 december?
Övriga slutsatser får ni dra själva
https://i.imgur.com/Dj3fZFZ.png

Kul med statistik! Jag tror att de var delaktiga i någon tävling på twitter. Då brukar det drälla in följare som sen faller bort snabbt. Fattar inte syftet - för alla konton är ju mer eller mindre fejkkonton som folk skapat bara för att vara med i dessa tävlingar. De har inga riktiga följare och lär inte generera några köpare.

Citat:
Jag är inte en holder men kanske den här som lades upp av Niklas i #about-woa den 22 december har ersatt den...med betoning på future?

Kanske, men det är ju väldigt konstigt i så fall. Flera av de sakerna är ju rena fantasier för när pengarna plötsligt börjar regna in.

Det kanske blev för jobbigt att lova saker och sen hållas till svara för dem. Hur kul det än var att få hurrarop när man tillkännagav allt man skulle göra.
Citera
2023-01-05, 20:37
Medlem
Citat:
Så enda de gjort med roadmapen är att tagit bort ”tidsbestämningen”, dvs kvartalet/året och istället bara kallar det ”framtiden”? Hoppas ingen faller för den enkla av de som fortfarande tror på projektet, om det nu finns någon?
Citera
2023-01-05, 20:40
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:

Hehe ja det är ett och annat grottmongo som hänger här i tråden. Men jag tycker att det var modigt att du delar ändå att holders skriver här ger ju spännande inblick i hur det här spektaklet kunde utspela sig.

Du köpte alltså för att du följt vanja länge och har(hade? ) förtroende för henne. Jag tror inte att du är ensam om det. Som jag skrivit innan tycker jag inte alls att det är konstigt/korkat att man litar på en så pass offentlig "PK" person som vanja.

Men usch hoppas vanja och Niklas läser här och får sig en tankeställare. Att de har blåst sina mest trogna följare, riktigt ruttet

Har du funderat på att framföra kritik mot woa eller knyter du handen i fickan?

Köpte du bara 1?

+jag tycker också det är snudd på tragikomiskt med fredagsmyscontent varje vecka... ger groundhog day känsla. Vanja är rejält på dekis. Det irriterar mig också enormt att de renoverar sönder sommarstugan, som ju var i ok skick, så sjukt onödigt både ur ekonomiskt och miljöperspektiv. Den där före och efter bilden hon visade nyligen var ju liksom; hantverkare boendes och arbetande dygnet runt för vilket resultat då!?!?! De kunde t ex väntat in ett annat objekt som passade dem bättre från början istället.

Jag fattar inte heller varför hennes 70+ år gamla mamma ska slänga pengar på att bygga ett attefallshus där. Det får mig att fundera på om vanja är manipulativ inte bara utåt i t ex woa projektet, utan det är patologiskt för henne. Släkt och vänner ska också utnyttjas.
Citera
2023-01-09, 11:04
Medlem
Nu har Soho House öppnat i Stockholm, dvs exakt det som var hela tanken med WOA…. Hahaha. Det måste kännas snopet att se. Det kostar 15 tusen kr per medlem och år, kanske något för Niklas och Vanja att inspireras av?
Citera
2023-01-11, 07:06
Medlem
kaktusplastiks avatar
Snart 1,5 månads jullov, ingen sneak peek på metaverse i december, discorden stendöd och tappar medlemmar på löpande band. Roadmap borttagen och ersatt med någon luddig lista med drömmar. Ett uttag på 20 ETH häromdagen från deras plånbok. Det var mer än hälften av vad som fanns där. Vem går dessa pengar till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in