Citat:
Ursprungligen postat av
nakmuayw
Tack för tipset men isåfall är det rätt kört då CA är en spärrkurs, har läst att godkänt betyg krävs för att registrera sig på kurserna efter CC, tyvärr.
Nu vill jag inte göra allt för tokiga uttalanden i tråden men dispens beviljas som tidigare nämnt extremt generöst. Du behöver inte ens ansöka om det så länge du kan registrera dig i Ladok. Jag antar även att du är registrerad på CD och assen?
I princip om du har mindre än 30 HP släpande (omreggad på) får du fortsätta som vanligt. T.ex vet jag att det går att läsa förvaltningsrätt (T6) med processen (T5, 18 HP) släpande. Sedan kan det finnas specifika undantag, vilket gör att du inte kan skjuta upp stora spärrkurser hur länge som helst. Du kan du även påbörja T6 trots att du har 0 godkända tentor från T5, men det är mer av ett specialfall.
När det gäller omprövning, jämför svarsmallen med ditt egna svar. Försök att hitta något i facit som du lyckats uppfylla. Omprövning är sedan mest användbart i gränsfall om du behöver 0.5-1 poäng för högre betyg, annars ganska meningslöst. Men eftersom du lyckats få 0 poäng, finns det en poäng att begära omprövning om ditt svar innehåller något vettigt.