Citat:
Ursprungligen postat av
Fumbduck
Enda skälet jag kan se till att man valt att värdera Falun så högt är att undvika besvärande situation om Dyvik, mot förmodan, skulle varit bättre än Svahn i Les Rousses. Sen som du skriver blir det extra lustigt när Svahn är 10a i denna otroligt viktiga tävling.
Jag är inte heller missnöjd med utfallet, men tycker processen saknat allt vad professionalitet heter.
Jag förstår inte varför de skulle rigga en uttagning till fördel för Svahn när hon ägnat stora delar av försäsongen att skicka nålstick mot landslagsledningen.
Det handlar om en kombination av att låsa sig vid Faluntävlingen (som man borde bortsett ifrån det ögonblick det blev parodi) och att det är en tränare knuten till Ebbas trupp som tar ut laget.
Sedan är det på ett sätt komiskt att Ebba haft en sådan tur med förhållanden i en massa sprintar hon ställt upp i på raken att hon lurats tror att hon faktiskt tagit ett steg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Jag tycker inte det är en orimlig tanke att de sprintåkare som inte blev VM-uttagna tidigt skulle ha ett uttagningslopp i Skandinaviska cupen för att få åka den avgörande klassiska sprinten i Les Rousses. Men då borde man samtidigt inte ha tagit ut någon av dessa till Tour de Ski, även om de själva ville åka touren. Nu är inte det förfarandet jag skulle prioritera (av flera olika anledningar) men jag kan se logiken i det hela (men då borde det också ha hanterats på ett bättre sätt).
Jag tycker det är orimligt att en åkare som är bra nog att köra världscup ska avstå det för att köra en uttagningstävling med klubbvallning.