2023-01-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Enligt Byström låg det alltså Dyvik i fatet att köra touren istället för Skandinavisk cup.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/anna-dyvik-vann-sm-men-petas-i-vm-truppen/

Kan någon förklara logiken här?

svårt förstå det hela. men kan väl konstatera att en 10 plats i Falun räckte SC räckte

någon måste ju kunna syna han bättre i media många är för dåligt pålästa
Citera
2023-01-31, 20:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tror nog KH är med i smeten. Även TUW (kanske), sedan är RB en kämpe i sammanhanget. Olympiske medaljören TS är seg så kan nog vara topp-6 i slutändan. Räknar kallt bort JD.

Tror att medaljörer blir Ebba-Frida-Ingvild. Ordning oviss.

Jag håller med om det fetmarkerade, men tror inte att hon håller i den fria stilen. Kanske TUW som du skriver, men tror inte på vare sig RB eller TS för topp-3. Emellertid är topp-6 inte omöjligt, men jag vet inte. JD är ju omöjlig att bedöma som det visat sig hittills. Alltid en joker dock. Håller helt med om medaljörerna och dristar mig till att säga 1. FK, 2. IFØ och 3. EA.
Citera
2023-01-31, 20:14
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Så landslaget avråder aktivt åkare från att åka den mest kommersiella världscuptävlingen på säsongen och straffar de som ändå vill ställa upp med att istället ta ut tvåan i en paroditävling. Jösses, blir nog tack och godnatt för Byström efter säsongen.
Landslagsledningen har alltid skitit totalt i världscupen...
Citera
2023-01-31, 20:17
Medlem
Citat:
Så landslaget avråder aktivt åkare från att åka den mest kommersiella världscuptävlingen på säsongen och straffar de som ändå vill ställa upp med att istället ta ut tvåan i en paroditävling. Jösses, blir nog tack och godnatt för Byström efter säsongen.

Säger allt om varför det ser ut som det gör många helger. Världscupen hanteras som bisak rakt igenom och det faktumet ändras inte av att åkarna gör bra ifrån sig när dom väl kommer till start.
Citera
2023-01-31, 20:22
Medlem
Talar Byström sanning tyder det på en katastrofal undervärdering av världscupens kronjuvel. Om kriterierna är en efterhandskonstruktion eller intrigerade för att passa Svahn så är förtroendet givetvis också förbrukat.
Citera
2023-01-31, 20:31
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Menar dy dystrare? Kalvå hade stora problem efter sin covid. Får se hur hon står sig i Toblach.
Pärma, ja kanske. Delfinen kan vi utesluta iom det klassiska.
Kalvar är väl just ystra när de släpps på grönbete, vilket väl är vad VM är för en längdskidåkare?
Citera
2023-01-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Talar Byström sanning tyder det på en katastrofal undervärdering av världscupens kronjuvel. Om kriterierna är en efterhandskonstruktion eller intrigerade för att passa Svahn så är förtroendet givetvis också förbrukat.

o Linn blev 10 i den viktiga tävling visst jag hade också gjort allt för att hon skulle med men hade då varit ärlig och kunnat analysera bättre nu blev ju allt helt fel

oavsett om man gillar Dyvik eller inte så var hon värd en ärlig chans hennes 14 och 8 i WC borde räckt ändå
Citera
2023-01-31, 20:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Man får ju ändå tillskriva Byström att han lyckats med den smått omöjliga uppgiften att ena den spretiga Flashbackjuryn. För jag tror inte att jag läst nån kommentar här som stöttar uttagningarna och resonemangen bakom. Starkt jobbat, AB
Citera
2023-01-31, 20:43
Medlem
Ska jag kritisera Dyvik också lite grann har hon dock en väldigt naiv inställning till att kvalificera sig för VM. Att man inte vill toppa sig för tidigt och spela på det kortet ända in i kaklet håller inte i hennes sits, inte i det här laget när den som är sämst in till VM har en fjärdeplats i bagaget.

Men med det sagt, uttagningen till Les Rousses och VM är fortsatt två skilda saker.
Citera
2023-01-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Ingen behöver ställas över i sprint vi har 4 platser plus gratisplats till Jonna pga regerande världsmästare
Nu menade jag till Toblach.

Såg oxå att jag varit otydlig i mitt förra inlägg, jag menar att Maja åker o Johanna står över.
Citera
2023-01-31, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Nu menade jag till Toblach.

Såg oxå att jag varit otydlig i mitt förra inlägg, jag menar att Maja åker o Johanna står över.

I världscupen har vi 6 platser, + Lundgrens friplats.
Citera
2023-01-31, 20:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag tycker inte det är en orimlig tanke att de sprintåkare som inte blev VM-uttagna tidigt skulle ha ett uttagningslopp i Skandinaviska cupen för att få åka den avgörande klassiska sprinten i Les Rousses. Men då borde man samtidigt inte ha tagit ut någon av dessa till Tour de Ski, även om de själva ville åka touren. Nu är inte det förfarandet jag skulle prioritera (av flera olika anledningar) men jag kan se logiken i det hela (men då borde det också ha hanterats på ett bättre sätt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in