2023-01-31, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
det var då lätt ta ut herrarnas stafett lag
står det någonstans vad damerna tänker åka? sprinten lätt ta ut men vad kommer dom sedan prioritera ?

Ilar kan inte vara aktuell för annat än intervallen. Karlsson och Andersson åker alla distanslopp och får sällskap av Ribom, Sundling och ev Svahn beroende av form

Sprintstafetten sätts nog laget efter hur sprinten går. Herrar kommer köra med Calle och Edvin alt Wille/Calle

Damstafetten tävlar Ribom, Sundling och Svahn om 2 platser som är kvar
Herrstafetten tävlar Häggas, Burman och Anger om 2 platser där form avgör vem som får va med. Wille o Calle självskrivna.

Femmilen och Skiatlon är ovisst. Har vi ens 4 män som vill åka femmilen? Hade varit intressant med Svensson men han är ju ej uttagen. wille, Burman och Calle får sällskap av Häggas i femmilen och av Anger i skiatlon?
Citera
2023-01-31, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Är väl inte säkert att Sverige ställer upp med ett lag i herrstafetten?
Om dom gör det, är det Grate som "slipper" åka?

Jag vet inte hur du tänker med damlaget i sprint men jag gissar att du ställer över Johanna?
Linn, Jonna och Emma behöver ju lopp i kroppen så då blir det Johanna eller Maja som står över
och då väljer jag Maja.

Ingen behöver ställas över i sprint vi har 4 platser plus gratisplats till Jonna pga regerande världsmästare
Citera
2023-01-31, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Ilar kan inte vara aktuell för annat än intervallen. Karlsson och Andersson åker alla distanslopp och får sällskap av Ribom, Sundling och ev Svahn beroende av form

Sprintstafetten sätts nog laget efter hur sprinten går. Herrar kommer köra med Calle och Edvin alt Wille/Calle

Damstafetten tävlar Ribom, Sundling och Svahn om 2 platser som är kvar
Herrstafetten tävlar Häggas, Burman och Anger om 2 platser där form avgör vem som får va med. Wille o Calle självskrivna.

Femmilen och Skiatlon är ovisst. Har vi ens 4 män som vill åka femmilen? Hade varit intressant med Svensson men han är ju ej uttagen. wille, Burman och Calle får sällskap av Häggas i femmilen och av Anger i skiatlon?

mina tankar var vad dom tänker åka i nu till helgen inte VM.
Citera
2023-01-31, 17:37
Medlem
FNLSs avatar
Rörigt när vissa skriver om toblach o vissa vm
Citera
2023-01-31, 17:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
det var då lätt ta ut herrarnas stafett lag
står det någonstans vad damerna tänker åka? sprinten lätt ta ut men vad kommer dom sedan prioritera ?

På 10km fristil blir det väl Ebba, Frida, Ilar, Lundgren, Jonna och Emma. Sista platsen är lite svår att fylla men jag skulle vilja se Maja där. Sedan är ju frågan om vi kommer ställa upp med två stafettlag men där vill jag inte se vår bästa uppställning.
Citera
2023-01-31, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
På 10km fristil blir det väl Ebba, Frida, Ilar, Lundgren, Jonna och Emma. Sista platsen är lite svår att fylla men jag skulle vilja se Maja där. Sedan är ju frågan om vi kommer ställa upp med två stafettlag men där vill jag inte se vår bästa uppställning.
Vad vill du då se för uppställning?
Citera
2023-01-31, 17:50
Medlem
Stafettlagen till helgen tycker jag bör vara att du blandar någon av Ebba och Frida, Emma och Jonna med Moa, Moa, Linn och Maja i valfri kombination.
Citera
2023-01-31, 18:13
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Vilket leder till frågan om vilken som är vår bästa uppställning? (Utöver att Ebba och Frida ingår i laget såklart.)
Citera
2023-01-31, 18:14
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Stafettlagen till helgen tycker jag bör vara att du blandar någon av Ebba och Frida, Emma och Jonna med Moa, Moa, Linn och Maja i valfri kombination.

Många vill nog gärna se Emma och Linn på förstasträckan i två olika lag...
Citera
2023-01-31, 18:14
Medlem
Citat:

Mina tankar var väl om dom är så sugna åka 3 dagar i rad? så du fundera också på spara åkare i stafetten?

10 km Ebba Frida Moa Moa L Jonna Maja
Stafetten Ebba Frida Emma Linn
Citera
2023-01-31, 18:23
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det vore nog bra att ha Jonna eller Emma på skiathlonen för att gardera sig mot ett lopp där ingen lyckas dra ifrån och det blir klungspurt.
Citera
2023-01-31, 18:27
Medlem
Discgears avatar
Ett intressant stafettlag som kan ɓli topp men även flopp
Häggström
Poromaa
Halvarsson
Anger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera