2023-01-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Mm kanske. Gillar hennes nya klädstil mycket, och tycker det är inspirerande med hennes träning. Men ja, något saknas.

Nästan så man blir sugen på att börja blogga själv faktiskt. Sånt jag vill se: hem med böcker och konst, antika fynd och färg. Kreativa vackra hem som är fulla av skrivarlust och där man ser att det bor människor som brinner för något (mer än inredning).

Kultur på riktigt. Bloggare som faktiskt går på utställningar, vernissage, konserter, teater. Som verkligen läser böcker och förstår dem. Som läser poesi och tipsar om ny och gammal lyrik.

Bloggare som är snygga men som har en egen stil! Saknar nästan Elsas ”champagnevänster-stil”! Siden och färg, broderier och sammet. Något oväntat. Gillar Elsas mammas stil mycket. Så trött på svart och beige. Men tycker som sagt att Elsa har fin klädstil nu. Bara det att ihop med allt annat i bloggen blir det trist. Beige.

Tror det jag saknar är något levande, något eget, eklektiskt. Känns som det fanns fler såna bloggare förr, eller så blandar jag ihop det med mina egna drömmar på Pinterest.
Håller med 100%! Ja, känner att följa Elsas blogg är lite som att följa nån vag bekantskap på Facebook som lägger ut bilder från gymet, på sin lunch, på ett klädesplagg hen köpt och sen ibland skriver något lite försiktigt politiskt eller ”kulturellt” för att verka lite intressant.
Citera
2023-01-31, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Håller med 100%! Ja, känner att följa Elsas blogg är lite som att följa nån vag bekantskap på Facebook som lägger ut bilder från gymet, på sin lunch, på ett klädesplagg hen köpt och sen ibland skriver något lite försiktigt politiskt eller ”kulturellt” för att verka lite intressant.

Jag håller med er båda.

Ett första tecken på att bloggen snart är död? Bloggen som fenomen.
Citera
2023-02-01, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag håller med er båda.

Ett första tecken på att bloggen snart är död? Bloggen som fenomen.
Det vore lite tråkigt i sådana fall. Jag personligen gillar fortfarande bloggläsning mer än jag ogillar det.

Visst har Elsa Billgren slutat spärra upp ögonen på sina bilder? Det gjorde hon rätt i, i sådana fall.
Citera
2023-02-01, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Det vore lite tråkigt i sådana fall. Jag personligen gillar fortfarande bloggläsning mer än jag ogillar det.

Visst har Elsa Billgren slutat spärra upp ögonen på sina bilder? Det gjorde hon rätt i, i sådana fall.
Nej för sista bilden i dagens inlägg ser hon helt galen ut på😆
Citera
2023-02-01, 07:32
Medlem
Citat:
Nej för sista bilden i dagens inlägg ser hon helt galen ut på😆
Haha ja jag såg det. Skrollade ner och där var dom igen. Crazy eyes.
Citera
2023-02-01, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Haha ja jag såg det. Skrollade ner och där var dom igen. Crazy eyes.
Tror hon försöker se peppig, pigg och på alerten ut men hon ser närmast manisk ut.
Citera
2023-02-01, 08:15
Medlem
I dagens inlägg erkänner hon iaf att hon gått på diet. Men vill inte tipsa om hur eller vilken.
Citera
2023-02-01, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
I dagens inlägg erkänner hon iaf att hon gått på diet. Men vill inte tipsa om hur eller vilken.

Hmm, hon skriver inte det, men man kanske skulle kunna tolka henne så, även om jag tycker det är långsökt. Hon skriver ” många frågar hur jag gått ner i vikt, jag fattar det syns utåt. Jag svarar sällan för det skulle förringa hela min resa. Jag är ingen diet-tipsmaskin. Att sluta vara deprimerad och börja bry mig om mig själv är hur”.

För övrigt måste det i längden vara själadödande att ha trendspaning som födkrok, man ska hela tiden leta nya intryck, och det slutar med att man byter matbord hemma 4 gånger om året och tycker att våren kräver att man byter ut alla ljus man har hemma eller sådana idiotiska tilltag, bara för att man har fått för sig att det betyder något. Jag stör mig också på hur hon anpassar sina åsikter till de bilder hon hittat, när hon skriver inlägg med bilder och hittat en bild med några speciell blommor som bara är så himla rätt just nu, men hon får det att låta som att det liksom är en långsiktig åsikt, men som man vet ändras om max två veckor när någon ny snygg bild dyker upp i någon av hennes källor till inspiration.
Citera
2023-02-01, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Hmm, hon skriver inte det, men man kanske skulle kunna tolka henne så, även om jag tycker det är långsökt. Hon skriver ” många frågar hur jag gått ner i vikt, jag fattar det syns utåt. Jag svarar sällan för det skulle förringa hela min resa. Jag är ingen diet-tipsmaskin. Att sluta vara deprimerad och börja bry mig om mig själv är hur”.

För övrigt måste det i längden vara själadödande att ha trendspaning som födkrok, man ska hela tiden leta nya intryck, och det slutar med att man byter matbord hemma 4 gånger om året och tycker att våren kräver att man byter ut alla ljus man har hemma eller sådana idiotiska tilltag, bara för att man har fått för sig att det betyder något. Jag stör mig också på hur hon anpassar sina åsikter till de bilder hon hittat, när hon skriver inlägg med bilder och hittat en bild med några speciell blommor som bara är så himla rätt just nu, men hon får det att låta som att det liksom är en långsiktig åsikt, men som man vet ändras om max två veckor när någon ny snygg bild dyker upp i någon av hennes källor till inspiration.

Hon har 100% bantat, alltså = ändrat sin kost, i kombination med att träna.
Jag blir så jävla irriterad när folk ska ljuga om att de bantat, att det räcker med ”att träna”, det är fan en skymf mot alla de som kämpar för att gå ner.
Varsågod och banta hur mkt du vill, men var åtminstone ärlig om det.
Citera
2023-02-01, 12:49
Medlem
Citat:
Hon har 100% bantat, alltså = ändrat sin kost, i kombination med att träna.
Jag blir så jävla irriterad när folk ska ljuga om att de bantat, att det räcker med ”att träna”, det är fan en skymf mot alla de som kämpar för att gå ner.
Varsågod och banta hur mkt du vill, men var åtminstone ärlig om det.

Ja, det är riktigt irriterande eftersom det är så många (även i denna tråd) som verkar tro att man går ner i vikt av att bara "börja träna". Elsa har tränat förut, nu har hon trappat upp. Men att man skulle gå ner en 15-20 kilo av att gå från träning 2-3 dagar i veckan till 5 dagar inom 8 månader... det är liksom INGEN som gör det? Det måste ske i kombination med en ganska strikt diet i och med att hon också gått ner så mycket så fort. Men som med Cassandra Klatzkow så vill de inte prata om det, är ju överlag väldigt otrendigt att erkänna att man bantar och istället matas vi med massa citat om self-love och "träna för att må bra".

Jag är vältränad nu men har alltid tränat mycket, 4-5 ggr i veckan i snitt. Det har absolut påverkan på vikten några kilo upp eller ner, men för att gå ner mycket i vikt var jag tvungen att gå på diet. Dietister brukar säga att en omläggning kosten är 90 % av en viktnedgång - träning 10 %.
Citera
2023-02-01, 12:53
Medlem
fula-klaeders avatar
Är vi säkra på att den beryktade diabetesmedicinen inte är involverad?
Citera
2023-02-01, 13:29
Medlem
Om hon hade dåliga matvanor innan så tycker jag inte att det är att banta att lägga om till mer hälsosamma vanor. Jag tycker att det är fint om hon hittat en bättre balans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in