Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
Detta att buden är bindande känns som något som starkt borde tala för att TS har rätt i sina yrkanden om ersättning tycker jag som ren lekman.
Skulle nog skaffa mig mer kött på benen innan jag skulle dra igång en juridisk tvist i domstol då det kan bli dyrt om TS förlorar. Generellt sett torde det vara mycket svårt att vinna mot KFM då det finns speciallagstiftning som skyddar dem och därför är det nog bra med juridisk rådgivning innan man drar igång detta.
Själv skulle jag fråga Lawline och/eller flera jurister som ger gratis konsultation, finns flera som gör det.
Som framgår av mina inlägg har jag redan för trådens räkning bett TS om mer kött på benen, upprepade gånger, vilket vi också delvis fått. TS får mer kött på benen i retur från oss och ju mer info vi får, desto mer svar kan TS få. Lawline kan absolut vara ett bra komplement, om de får god bakgrundsinfo. Men de ger sällan så många olika vinklingar och tankar som en tråd på flashback

och i detta fall är frågan om Lawline kan ge tillföra något mer än vi redan gjort, om de inte får mer info än vi fått.
Noteras kan att oavsett hur svårt det är att vinna mot KFM, så har TS redan gjort det. Det är alltså redan avgjort att TS har rätt i sak. Frågan är då bara om han lidit skada och vilket skadestånd han i så fall har rätt till. De flesta här, med lite kunskap, förefaller överens om att TS har lidit skada. Mot bakgrund av TS vinst i tingsrätten är jag övertygad om, baserat på tillgänglig info, att TS har stor sannolikhet att vinna ett skadeståndsmål. Men som jag redan påtalat några gånger, vi skulle behöva se domen från TR för att kunna gör en bra bedömning.