Citat:
Fysiskt guld är inte fel. Framför allt inte Silver som kommer vara en bristvara i framtiden. Silver kommer ligga på ca 20k USD inom 5-10 år. Dock kommer inte pengar vara en lika stor faktor i ditt liv vid den punkten. Men all tech som kommer behöver silver. Och silver kan du inte återvinna likt guld.
Jag investerar primärt i det som bankerna inte har…”Vatten”.
Jag investerar primärt i det som bankerna inte har…”Vatten”.
Nu gör jag ganska grova gissningar på vad du antyder.
Vatten som investering har ju många tjommar pratat om ett tag nu sedan den där filmen om Burry.
Vattenrätter är ju något som hur lätt som helst beslagtas av staten. Och skulle silver nå de priserna så har jag mitt på det torra för flera generationer.
Citat:
Fortsätter med mina gissningar.
Har svårt att tro att det blir någon WEF omställning i hela världen med medborgarlön och CBDC. Jag kommer att stå utanför det system, för jag tillhör den lilla grupp som bor på landsbygden som skulle kunna klara sig utan allmosor. Tror detta är mer en massa rika eliters våta drömmar, blir det en riktigt ekonomisk depression så lär teknikutvecklingen stanna upp och med minskande födelsetal kan man fråga sig vad tillväxten ska komma ifrån. Fast med CBDC så måste man ju spendera allt man får för att hålla uppe tillväxten.