Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-30, 17:24
  #4345
Medlem
Värsta börsraset på 150 år enligt BofA.
Inte sedan 1872 har det rasat så mycket om man tar hänsyn till inflationen enligt artikeln nedan.

https://www.dagensps.se/investerardy...ras-pa-150-ar/
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2023-01-30 kl. 17:29.
Citera
2023-01-30, 17:33
  #4346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Var det någon som gick in igen 11 augusti 2022 som jag sa?
Sa du det? För min del har jag legat full investerad mer eller mindre hela 2022. Men det var ju ett fint tips av dig så här i efterhand.
Vad baserade du då den slutsatsen på?
Citera
2023-01-30, 17:34
  #4347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Värsta börsraset på 150 år enligt BofA.
Inte sedan 1872 har det rasat så mycket om man tar hänsyn till inflationen enligt artikeln nedan.

https://www.dagensps.se/investerardy...ras-pa-150-ar/

Ganska kul att jag knappt märk det överhuvudtaget varken i portföljen eller i verkligheten.
Citera
2023-01-30, 17:35
  #4348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
De rika köper upp dem å hyr ut dyrt

Blir toppen detta 🤨

Underbart, såg hur Sveriges mest anabolastinna sosse var med på svt om det häromdagen.

Tråkig utveckling.
Citera
2023-01-30, 17:37
  #4349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Snart kommer den största värdeförflyttningen i historien.

Positionera er därefter.

Kondomer och olivolja eller vad föreslår du?
Citera
2023-01-30, 17:38
  #4350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Värsta börsraset på 150 år enligt BofA.
Inte sedan 1872 har det rasat så mycket om man tar hänsyn till inflationen enligt artikeln nedan.

https://www.dagensps.se/investerardy...ras-pa-150-ar/

Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Ganska kul att jag knappt märk det överhuvudtaget varken i portföljen eller i verkligheten.
Okej det är bra! Har du mest haft defensiva aktier i portföljen kanske?
Citera
2023-01-30, 17:46
  #4351
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Kondomer och olivolja eller vad föreslår du?

Hahahaha..

Utöver kondomer och olivolja

Men du har ju inte fel i sak sett historiskt. Men du kommer få ge den här gången.

”at dawn look to to the East..” = Det kommer lösa sig.
Citera
2023-01-30, 17:49
  #4352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Okej det är bra! Har du mest haft defensiva aktier i portföljen kanske?

I princip endast bolag som sysslar med råvaror.

Guld, uran, olja och stål. Ett enda bolag utgör kanske 25% av min portfölj med ca 25 bolag, så den styr mycket. Tex så var 2020 ett av mina sämsta år sedan 2011.

Jag hade en del olja och koppar innan kriget men fegade ut och sålde det mesta i våras.

Jag har viktat om lite nu till fler branscher inom råvarusektorn som jag tror kommer gå bra även om det går åt fanders. Tror tex att svensk industri kommer att klara sig bättre än tysk om inte det blir ordning på energin innan 20-talet är slut. Har väldigt sällan haft utdelningsaktier och ska köra lite mer på det nu när portföljen kommit upp sig lite.

Har varit permabjörn hela mitt börsliv men nu ska jag bli permabull med förbehåll. Har faktiskt omformat min världsbild lite och det har påverkat hur jag investerar.
Citera
2023-01-30, 17:57
  #4353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Hahahaha..

Utöver kondomer och olivolja

Men du har ju inte fel i sak sett historiskt. Men du kommer få ge den här gången.

”at dawn look to to the East..” = Det kommer lösa sig.

Tror jag har förberett mig bra, men det hör pratet om alla tiders krasch har ju folk som Peter Schiff kört med alltid. Jag tror ju att de har rätt men jag har förlorat stora mängder avkastning genom att vara för defensiv. Är fortfarande defensiv till stor del och är så dum att jag inte gillar att ha för stora skulder. Jag tror mina investeringar på börsen överlever en krasch och gör de inte det så har jag nog större problem än siffror på en skärm.

Oavsett hur det går så kommer jag ändå att vara tvungen att arbeta till jag är 80 år för att överleva.
Citera
2023-01-30, 18:14
  #4354
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Tror jag har förberett mig bra, men det hör pratet om alla tiders krasch har ju folk som Peter Schiff kört med alltid. Jag tror ju att de har rätt men jag har förlorat stora mängder avkastning genom att vara för defensiv. Är fortfarande defensiv till stor del och är så dum att jag inte gillar att ha för stora skulder. Jag tror mina investeringar på börsen överlever en krasch och gör de inte det så har jag nog större problem än siffror på en skärm.

Oavsett hur det går så kommer jag ändå att vara tvungen att arbeta till jag är 80 år för att överleva.



Nej min käre vän. Det behöver du inte om du inte vill fortsättningsvis. Och du kommer bli betydligt äldre.
Citera
2023-01-30, 18:14
  #4355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Snart kommer den största värdeförflyttningen i historien.

Positionera er därefter.

Hur gör man detta bäst? Funkar det med guld och oljefonder?
Citera
2023-01-30, 18:16
  #4356
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Hur gör man detta bäst? Funkar det med guld och oljefonder?

Fysiskt guld är inte fel. Framför allt inte Silver som kommer vara en bristvara i framtiden. Silver kommer ligga på ca 20k USD inom 5-10 år. Dock kommer inte pengar vara en lika stor faktor i ditt liv vid den punkten. Men all tech som kommer behöver silver. Och silver kan du inte återvinna likt guld.

Jag investerar primärt i det som bankerna inte har…”Vatten”.
__________________
Senast redigerad av 369Q 2023-01-30 kl. 18:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback