Citat:
Vi har ingen aning, det är också möjligt att dom hade offrat alla sina spädbarn till sina gudar när det hände.
Citat:
På vilket sätt hade du skött det bättre?
Citat:
Citat:
Hur hade du gjort det?
Citat:
Citat:
Bibeln är fåordig om hur det var före floden, men man kan föreställa sig det värsta, värre än idag.
Om dessa onda människor före floden hade förintat alla människor på jorden ändå, om dom hade fått hålla på ända till slutet, även förintat bebisarna som du vurmar för, hade det varit bättre?
Om dessa onda människor före floden hade förintat alla människor på jorden ändå, om dom hade fått hålla på ända till slutet, även förintat bebisarna som du vurmar för, hade det varit bättre?
Så hur hade du gjort det, du som vet?
Citat:
Det var inte ett antagande, stanley74 tyckte det var fel att döda bebisarna. Förstod jag honom fel menar du?
Citat:
Vad som helst? Sade jag inte att det är möjligt att bebisar fanns, på tal om att anta och sedan anklaga.
Citat:
Och om det inte hjälper? Om en människa har bestämt sig för att vilja hota och döda andra människor, och du bara säger "ajabaja"??? Hur blir det bättre?
Citat:
Alla dog inte vid översvämningen, 8 människor överlevde, visste du inte det?
Nej, inte speciellt mycket. Jag försöker att skapa paradiset redan nu, främst genom kärleken till min familj och min nästa. Materiella saker är inte så viktigt för mig, bara jag har mat för dagen, kläder, nära och kära och kärleken till Gud så räcker det för mig.
Citat:
Ok, och jag vidhåller att onda människor gör något gott till något ont, och något ont till något gott. Det är därför världen är i konflikt med Gud och hans utsända.