Citat:
Ursprungligen postat av
stanley74
Ja, litar man på Gud så är det inget problem när Gud dödar barn.
Ja, jag tror det finns goda skäl till det, om det nu existerade bebisar, det står det inget om i bibeln, kanske hade dom offrat bebisarna till sina gudar? Vad det vi?
Jag antar att du skulle ha skött det bättre om du vore Gud?
Om människor på jorden blir så onda att även dom få som är kvar som är goda riskerar att drabbas, hur agerar du då? Låter du dom goda också drabbas?
Bibeln är fåordig om hur det var före floden, men man kan föreställa sig det värsta, värre än idag.
Om dessa onda människor före floden hade förintat alla människor på jorden ändå, om dom hade fått hålla på ända till slutet, även förintat bebisarna som du vurmar för, hade det varit bättre?
Då hade det inte funnits någon mänsklighet att rädda längre, mänskligheten hade förintats helt under ditt styre som Gud, när du försöker rädda bebisarna. Hade det varit bättre att mänskligheten inte hade överlevt, att du själv inte hade existerat idag?
Det står inte vilka slags onda saker dom höll på med, men kanske höll dom t.ex. på med att offra barn till deras gudar, så som man gjorde i det förlovade landet.
Hur skulle du som Gud agerat och gjort det på ett bättre sätt?
Orsaken till att Gud tillät det gå så långt, är för att människan ville styra sig själva, dom ville inte att Gud skulle blanda sig i människans angelägenheter. Men Gud var tvungen att agera till slut, annars hade människan utrotat sig själv. Detsamma kommer att gälla i vår tid, Gud tillåter ondskan härja idag på jorden, men Gud kommer inte att tillåta att mänskligheten utrotar sig själv med t.ex. kärnvapen, han kommer att ingripa innan det sker.
Jag antar att du har erfarenheter av att styra jorden och människorna på jorden? Det är lätt att peka finger om man själv inte har någon lösning på problemet. Det är typiskt i det här samhället att man pekar finger och anklagar andra, trots att man själv inte hade gjort ett bättre jobb.
Det krävs ödmjukhet för att få överleva till den nya ordningen, kanske du inte kvalificerar? Kanske du inte ens vill vara kvalificerad?