2023-01-30, 12:52
Medlem
BalderNords avatar
Dagens torpet:
Senast redigerad av BalderNord 2023-01-30 kl. 13:12.
2023-01-30, 12:56
Medlem
Gillar Eddie, han verkar ha bra arbetsmoral, skämtar men kan även avstyra bråk och vara den vuxna i rummet... på tal om dagens avsnitt:

Kan inte Sandra Ö ha på sig vanliga byxor? Henns muskulösa ben ser inte kloka ut. Ser ut som hon har en suspensoar på sig också. JC får ta och skärpa sig mot henne dock.

Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Statisten hade nog inte haft en chans mot lill-blondie.

Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Nänä. Han hade fått ordentligt på tafsen sen hade han kunnat lägga till "man med fet blåklocka" i sin tämligen mediokra IMDB.

Fast Christoffer är ju också statist/skådespelare
https://www.actorcv.me/christofferhammarlof
https://sv.stagepool.com/cvbase/cv/pro/786479
2023-01-30, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam
Vilka hemåkare pratar du om nu?
Man får väl inte säga förens ikväll
2023-01-30, 13:24
Medlem
BalderNords avatar
Dagens avsnitt av farmen:
Senast redigerad av BalderNord 2023-01-30 kl. 13:51.
2023-01-30, 13:37
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Precis mina tankar också. Sedan det här med att Andreas kanske har lågt blodsocker är faktiskt en rätt logisk tanke men samtidigt så ÄR ju Christoffer rätt enerverande med att han pratar konstant, dominerar i vad han säger och verkar vara All-kunnig i det mesta men sedan skiter sig det han gör och då alltid ska skylla på andra för SINA misstag - skulle nog gå de flesta på nerverna och då när man också inte får så mycket näring till kroppen heller. Lite tooo much av allting kan nog få de flesta att brista i humöret.

Andreas kan också ha hög förbränning på sina intag av mat och då måste man ju i princip äta kontinuerligt och inte enbart gröt som tydligen blev mindre antal skedar för deltagarna vartefter tiden går, då deras belöningar uteblivit eller i varje fall inte kommit i någon strid ström precis. Men vad är det de egentligen äter? Är det enbart gröt gjord av korn som de mal själva? Jag kommer inte ihåg att jag sett dem mala korn heller. Ägg har de börjat få lite så där är ju lite näring. Salt kanske de har fått - vet ej. Men varför plockar de inte bär? Borde väl finnas vildhallon och kanske blåbär i skogen och runtomkring husen. Går de någonsin utanför staketet ens och kollar vad som kan finnas i naturen?

Det finns ju en hel del att knapra på från naturen: bär (blåbär, smultron, vildhallon och kanske fler sorter om marken är sank eller om de hittar en mosse), gran-skott, harsyra, stensöta, sommarkantareller (gula) och om de har lite mer tur och kunskap så kan de också hitta vild pepparrot i dikena. Kanske de borde prova att kolla lite noggrannare i potatislandet om de hittar lite småpotatisar och sedan försöka att fiska också? De hade ju fixat några fiskespön och de hade väl fått lite linor och krok? Bara att leta lite mask och testa om kvällen eller morgonen. Dessutom har de ju båt att ro ut med i sjön. Mjölk och smör verkar de inte ha om de inte har sparat någon från tidigare belöningar. Men på det stora hela verkar de inte alls försöka sig på att försöka hitta någon form av mat själva. När man är Farmare (även om det är i en TV-såpa) så levde man förr i tiden verkligen på det som fanns i naturen och givetvis på det man odlade och om man hade djur. Verkar inte hända mycket på den fronten alls vad jag har sett.

Sedan är vi ju alla olika i temperamentet så Andreas kanske har lite lägre tröskel av tålamod och om det nu stämmer att Christoffer ska ha sagt andra saker (det har stått i denna tråd och Andreas sa i Söndagens avsnitt också något om ryktesspridning, fast jag vet inte vad det är som Christoffer har sagt - än!) som gjort Andreas så himla upprörd ja men då hänger ju smockan i luften helt klart, det fick vi ju se en kort snutt av i slutet av gårdagens avsnitt som visar lite av vad som ska hända framöver. Det lär bli en intressant vecka och liten hint om "nya" deltagare tydligen också - visades i slutet av Söndagens avsnitt
Bra & intressant skrivet.
Gällande maten & hur den införskaffas tror jag att det mörkas en hel del från prod.teamet. Rätt mycket "spel för gallerian". Typ.
2023-01-30, 13:42
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Dagens torpet:
Du har verkligen snöat in på Sandrorna. Är de 2 dina hatobjekt den här säsongen?
2023-01-30, 13:47
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Du har verkligen snöat in på Sandrorna. Är de 2 dina hatobjekt den här säsongen?
Ja, bland andra. Du verkar kunna läsa och förstå det du läser, duktigt!
Senast redigerad av BalderNord 2023-01-30 kl. 14:02.
2023-01-30, 13:49
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram

Underbart haha
Hade jag varit i samma situation så hade jag agerat likadant som Andreas. En massa skitsnack till höger & vänster kan ställa till det rejält. Christoffer är sin pappa upp i dagen . Högljudd, bekräftelsesökande & fullständigt ointresserad av vad andra tycker och tänker. Tror inte han blir långvarig. Men man vet ju aldrig hur TV4-teamet vill hur det ska sluta...
2023-01-30, 14:00
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Ja, bland andra. Du verkar kunna läsa och förstå det du läser, duktigt!
Jajemensan!
Trots min CP-skada (som du påstår att jag har) så hänger jag med bra här på tråden. Å läsa kan jag. Å skriva kan jag oxå. Nämen herreguud...! Nu kan jag resa mig från min rullstol helt plötsligt 😲
*Jag tycker allvarligt talat att du ska tänka dig för innan du kallar någon för något som du överhuvudtaget saknar kunskap om*. Du är en liten människa. Har du sökt till Farmen 2024?
Om inte. Gör det. Det behövs idioter som du för att göra skiten intressant.
2023-01-30, 14:05
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Jajemensan!
Trots min CP-skada (som du påstår att jag har) så hänger jag med bra här på tråden. Å läsa kan jag. Å skriva kan jag oxå. Nämen herreguud...! Nu kan jag resa mig från min rullstol helt plötsligt 😲
*Jag tycker allvarligt talat att du ska tänka dig för innan du kallar någon för något som du överhuvudtaget saknar kunskap om*. Du är en liten människa. Har du sökt till Farmen 2024?
Återigen nya gratis tips, tack så mycket. Dina "analyser" är alltid knivskarpa
Eftersom jag verkligen tror att du är det på riktigt (med tanke på dina knivskarpa analyser), så kommer jag inte skämta om din CP-skada nån mer.
Men här har du ett gratis tips av mig: När man pekar ut saker som är helt uppenbara men man får det att låta som att man har listat ut nått andra inte har, så kan man börja låta lite efterbliven efter man har gjort det tusen gånger..

P.S Ska jag verkligen söka? Jag trodde inte du ville ha idioter inne på farmen? Är inte du en sån som gnäller på tv4 när det uppstår drama och undrar hur de tänkte när de valde ut deltagarna.. Ändå kollar du på skiten år ut och år in och blir lika förvånad vare år.
Senast redigerad av BalderNord 2023-01-30 kl. 14:24.
2023-01-30, 14:25
Medlem
Citat:
Jajemensan!

No offense men man ska nog ta allt vad BalderNord skriver med en stor nypa salt. Bara profilbilden tyder ju på att han vill provocera,/få ut frustration på andra människor som inte har med saken att göra.

Sandra Ö är inte min favorit heller, jag gillar ändå sebbe en del, tror inte han "spelar" lika mycket som många påstår. Men allt vad BalderNord skriver tyder på att det finns en personlig problematik och frustration som andra får ta skit för.
2023-01-30, 14:32
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam
No offense men man ska nog ta allt vad BalderNord skriver med en stor nypa salt. Bara profilbilden tyder ju på att han vill provocera,/få ut frustration på andra människor som inte har med saken att göra.

Sandra Ö är inte min favorit heller, jag gillar ändå sebbe en del, tror inte han "spelar" lika mycket som många påstår. Men allt vad BalderNord skriver tyder på att det finns en personlig problematik och frustration som andra får ta skit för.
Du menar till skillnad från andra som frivilligt hoppar på "konflikter" de inte har nått att göra med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in