Citat:
Jag gillar att det händer lite som omväxling, inte som senare säsonger då dom pratat om att det är som att vara på ett sommarkollo osv osv.
Är ju detta vi saknat med lite mera intriger?
Synd bara att statisten lämnar, hade varit roligt att se vart det slutar.
Kan det vara så att andreas har lågt blodsocker därav hans beteende och korta stubin ? Alla reagerar ju olika vid dåligt intag av mat.
Är ju detta vi saknat med lite mera intriger?
Synd bara att statisten lämnar, hade varit roligt att se vart det slutar.
Kan det vara så att andreas har lågt blodsocker därav hans beteende och korta stubin ? Alla reagerar ju olika vid dåligt intag av mat.
Precis mina tankar också. Sedan det här med att Andreas kanske har lågt blodsocker är faktiskt en rätt logisk tanke men samtidigt så ÄR ju Christoffer rätt enerverande med att han pratar konstant, dominerar i vad han säger och verkar vara All-kunnig i det mesta men sedan skiter sig det han gör och då alltid ska skylla på andra för SINA misstag - skulle nog gå de flesta på nerverna och då när man också inte får så mycket näring till kroppen heller. Lite tooo much av allting kan nog få de flesta att brista i humöret.
Andreas kan också ha hög förbränning på sina intag av mat och då måste man ju i princip äta kontinuerligt och inte enbart gröt som tydligen blev mindre antal skedar för deltagarna vartefter tiden går, då deras belöningar uteblivit eller i varje fall inte kommit i någon strid ström precis. Men vad är det de egentligen äter? Är det enbart gröt gjord av korn som de mal själva? Jag kommer inte ihåg att jag sett dem mala korn heller. Ägg har de börjat få lite så där är ju lite näring. Salt kanske de har fått - vet ej. Men varför plockar de inte bär? Borde väl finnas vildhallon och kanske blåbär i skogen och runtomkring husen. Går de någonsin utanför staketet ens och kollar vad som kan finnas i naturen?
Det finns ju en hel del att knapra på från naturen: bär (blåbär, smultron, vildhallon och kanske fler sorter om marken är sank eller om de hittar en mosse), gran-skott, harsyra, stensöta, sommarkantareller (gula) och om de har lite mer tur och kunskap så kan de också hitta vild pepparrot i dikena. Kanske de borde prova att kolla lite noggrannare i potatislandet om de hittar lite småpotatisar och sedan försöka att fiska också? De hade ju fixat några fiskespön och de hade väl fått lite linor och krok? Bara att leta lite mask och testa om kvällen eller morgonen. Dessutom har de ju båt att ro ut med i sjön. Mjölk och smör verkar de inte ha om de inte har sparat någon från tidigare belöningar. Men på det stora hela verkar de inte alls försöka sig på att försöka hitta någon form av mat själva. När man är Farmare (även om det är i en TV-såpa) så levde man förr i tiden verkligen på det som fanns i naturen och givetvis på det man odlade och om man hade djur. Verkar inte hända mycket på den fronten alls vad jag har sett.
Sedan är vi ju alla olika i temperamentet så Andreas kanske har lite lägre tröskel av tålamod och om det nu stämmer att Christoffer ska ha sagt andra saker (det har stått i denna tråd och Andreas sa i Söndagens avsnitt också något om ryktesspridning, fast jag vet inte vad det är som Christoffer har sagt - än!) som gjort Andreas så himla upprörd ja men då hänger ju smockan i luften helt klart, det fick vi ju se en kort snutt av i slutet av gårdagens avsnitt som visar lite av vad som ska hända framöver. Det lär bli en intressant vecka och liten hint om "nya" deltagare tydligen också - visades i slutet av Söndagens avsnitt