Citat:
Ha, ha! Har du också abstinens?
Jag tycker också att de kom igång ovanligt snabbt. De flesta som "försvinner" gör det frivilligt och hör av sig efter ett tag.
2.30 tror även jag att något avgörande hände med Ts tfn. Kanske något gick iväg till A eller att han i någon app kunde se att Ts tfn var kvar hos J, trots att J sagt att hon gett sig iväg?
Först satte polisen 2.30 för försvinnandet, men efter Ts återfinnande gjorde de allt för att "sudda ut" det klockslaget. De poängterade och upprepade övertydligt att sista samtalet var 1.49(1.48) på alla frågor om 2.30. Det framstod så klart att de inte ville tala om det. Varför, om det inte var något utredningsrelaterat viktigt?
Jag tycker också att de kom igång ovanligt snabbt. De flesta som "försvinner" gör det frivilligt och hör av sig efter ett tag.
2.30 tror även jag att något avgörande hände med Ts tfn. Kanske något gick iväg till A eller att han i någon app kunde se att Ts tfn var kvar hos J, trots att J sagt att hon gett sig iväg?
Först satte polisen 2.30 för försvinnandet, men efter Ts återfinnande gjorde de allt för att "sudda ut" det klockslaget. De poängterade och upprepade övertydligt att sista samtalet var 1.49(1.48) på alla frågor om 2.30. Det framstod så klart att de inte ville tala om det. Varför, om det inte var något utredningsrelaterat viktigt?
Ja, visst, det kan förstås vara ett rykte, eller någon missuppfattning som startat den här uppgiften om 02:30- händelsen. Media verkade ju hänvisa till någon annan media, så ursprunget kan ha varit ett och samma. Jag kom tyvärr in i tråden senare, och har svårt att hitta uppgiften, förutom på nyheter 24.
Vi får se i FUP vad som gjort att polisen både gjort upprepade förhör med JJ och letat i henns lägenhet så tidigt efter försvinnandet.
Tyvärr är det ju så att vid många förvinnanden där polisen inte gör tidiga insatser, finns tråkiga avslut, som man undrar om en tidig insats kunde ha ändrat utgången.
Ett är förvinnandet av Patrik i Hallsberg, som ännu är försvunnen. Jag kan inte låta bli att tänka att man kanske kunnat rädda Patrik, då polisen har som teori att Patrik fått en psykos och gått av tåget i förväg pga av detta. Patrik syns på övervakningskamera gå av tåget och man hittade hans resväska och ryggsäck på olika ställen en bit från stationen. Patrik är dock försvunnen.