2022-11-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
3. Varför har vi inte hört något alls om att pappan reagerat på att T inte var hemma när han vaknade på morgonen då? Det vore ju det naturliga i så fall. Såvitt jag har läst i media och på sociala medier så finns det ingenstans något som antyder att T skulle hem till sin pappa för att sova där, det finns inget heller som antyder att pappan undrade vart hon var på morgonen, det finns inte heller något som antyder att A sökte T hos pappan på morgonen heller, snarare låter det ju som att han sökt MGM först.

Pappan kan ju helt enkelt ha antagit, om det nu var vanligt, att TT skulle sova hos sin pojkvän. Det kan till och med varit så det var sagt från början. Medan TTs avstickare till JJ mitt i natten gjorde att AW - t.ex. om TT sade detta klockan 01.49 - trodde att hon skulle istället sova hos sin pappa. Generellt vet vi väldigt lite om vilka som har pratat med vem morgonen efter, så bristen på medierapportering skulle jag inte dra några slutsatser om.
Citera
2022-11-13, 13:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja det får man väl säga. Men jag vidhåller att det ev röstmeddelandet inte innehöll något som pekade mot ett brott. Då borde polisen åkt raka vägen till J s lägenhet för att säkra spår innan dom röjs.

Vet inte vart J sov, om ens gjorde det. Hon verkar haft fullt upp med att plantera villospår och dumpa kroppen.

Polisen åkte ju raka vägen till JJs bostad och sökte igenom redan på söndagen. De sökte i JJs hus (lgh, källare, tvättstuga m.m. tills sent inpå natten (söndag till måndag.

MH förhördes i sitt föräldrahem redan på söndagen, och MHs föräldrahem söktes igenom samtidigt av polis med hund.

Efterlysningen på Tove gick ut ca 11.00 på söndagen, och då bör polisanmälan kommit in ett par timmar tidigare, för det tar nog lite tid att upprätta en anmälan, lyssna av röstmeddelandet, få överordnad polis att sätta till resurser, hitta ett foto på TT, kontakta MP, få dem att skriva en efterlysning och posta på Facebook.
Citera
2022-11-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Pappan kan ju helt enkelt ha antagit, om det nu var vanligt, att TT skulle sova hos sin pojkvän. Det kan till och med varit så det var sagt från början. Medan TTs avstickare till JJ mitt i natten gjorde att AW - t.ex. om TT sade detta klockan 01.49 - trodde att hon skulle istället sova hos sin pappa. Generellt vet vi väldigt lite om vilka som har pratat med vem morgonen efter, så bristen på medierapportering skulle jag inte dra några slutsatser om.

Min fokus är egentligen på påståendet i tråden om att A skulle ha varit vaken länge under natten.... Inte på pappan, det blev blott en bifråga/sekundärsak. Om nu A var vaken länge så är ju frågan som sagt varför han inte svarade 02:30 eller alternativt någon gång under natten lyssnade på röstmeddelandet som skickades 02:30 och om han nu gjorde det så innebär det isf att det inte alls är något i det som låter illavarslande alls (som det har spekulerats om i tråden). Då faller den teorin platt. Eftersom han isf skulle ha agerat på en gång.
Citera
2022-11-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Polisen åkte ju raka vägen till JJs bostad och sökte igenom redan på söndagen. De sökte i JJs hus (lgh, källare, tvättstuga m.m. tills sent inpå natten (söndag till måndag.

MH förhördes i sitt föräldrahem redan på söndagen, och MHs föräldrahem söktes igenom samtidigt av polis med hund.

Efterlysningen på Tove gick ut ca 11.00 på söndagen, och då bör polisanmälan kommit in ett par timmar tidigare, för det tar nog lite tid att upprätta en anmälan, lyssna av röstmeddelandet, få överordnad polis att sätta till resurser, hitta ett foto på TT, kontakta MP, få dem att skriva en efterlysning och posta på Facebook.

Va JJ hemma då eller hur tog dom sig in?
Citera
2022-11-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Min fokus är egentligen på påståendet i tråden om att A skulle ha varit vaken länge under natten.... Inte på pappan, det blev blott en bifråga/sekundärsak. Om nu A var vaken länge så är ju frågan som sagt varför han inte svarade 02:30 eller alternativt någon gång under natten lyssnade på röstmeddelandet som skickades 02:30 och om han nu gjorde det så innebär det isf att det inte alls är något i det som låter illavarslande alls (som det har spekulerats om i tråden). Då faller den teorin platt. Eftersom han isf skulle ha agerat på en gång.

Det beror ju helt och hållet på vad som avses med länge. Mamman eller vem det nu var kanske avsåg 02.00, det är inget som säger att han måste varit vaken 02.30.
Citera
2022-11-13, 13:47
Medlem
MrFiremans avatar
Cykeln var ju låst med wirelås i framhjulet.
Troligast av Tove som i så fall borde haft nyckeln på sig, även om låset går att låsa ihop utan nyckel borde ju Tove varit säker på att kunna låsa upp cykeln vid lägenheten och ta sig där ifrån. OM nyckeln återfunnits och isåfall VAR vet ju i dagsläget bara Polisen.

Det och mycket annat talar ju för att Tove befunnit sig uppe i lägenheten.

Cykeln låg ju uppebarligen kvar utanför lägenheten eftersom grannen såg den. I det läget förstod nog J.J att även cykeln måste bort och har senare under morgonen släpat bort den ett par hundra meter med låst framhjul till platsen där den senare hittades.
Citera
2022-11-13, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Det var nya uppgifter för mig. Vet du vilken tid dom anlände och sökte igenom J s lägenhet? Var det en platsundersökning eller var det en patrull som åkte dit för att visuellt leta efter T?

Enligt p4 så inkom anmälan runt lunchtid.
Citera
2022-11-13, 13:54
Medlem
Jag är en av dem som nämnt att det var T som lämnat ett röstbrevlådemeddelande till A. Ett meddelande där det inte lät som henne. Och det fick A syn på dagen efter. Det är därför han inte ringde polis med en gång. Sen verkar det tydligen som någon annan haft hennes telefon och använt den då man sett aktivitet på hennes snap bland annat en lång stund efteråt. Det är vad som sägs på stan iaf.
Citera
2022-11-13, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det var nya uppgifter för mig. Vet du vilken tid dom anlände och sökte igenom J s lägenhet? Var det en platsundersökning eller var det en patrull som åkte dit för att visuellt leta efter T?

Enligt p4 så inkom anmälan runt lunchtid.

Det här med MH vet jag inte om det stämmer, men JJ förhördes och lägenheten undersöktes. Även grannen som körde henne till McDonalds förhördes.

Citat:
Under söndagen kontaktas den ena misstänkta kvinnan av polisen. Ett flertal förhör hålls, enligt uppgifter.
Om den andra kvinnan också kontaktas på söndagen finns det i nuläget inga uppgifter om.
Under söndagseftermiddagen kontaktar polisen även den granne som skjutsat den ena kvinnan till McDonalds. Grannen förhörs av polis samma dag.
Enligt flera uppgifter söker polisen igenom den ena misstänkta kvinnans lägenhet under söndagseftermiddagen, till sent in på natten.

https://archive.ph/Ixlil#selection-2501.0-2513.132
Citera
2022-11-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det beror ju helt och hållet på vad som avses med länge. Mamman eller vem det nu var kanske avsåg 02.00, det är inget som säger att han måste varit vaken 02.30.

Det är ju precis det jag säger. Jag sa ju att jag utgår ifrån att han sov när röstmeddelandet koom 02:30. Men sedan påstår folk i tråden att A ska ha varit vaken länge enligt hans mamma.
Citera
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
En är adopterad från sydafrika en är väl halvjudisk om jag inte har helt fel.

Båda såg ju väldigt mörka ut om jag inte missminner mig?
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Va JJ hemma då eller hur tog dom sig in?

Tydligen inte hemma, hon var väl hos pappsen och red runt och kollade om kroppen syntes från vägen....

Jag har funderat på detsamma om hur polisen tog sig in, eller under vilket lagrum de tog sig in, snarare.

Förr i tiden kunde polis ta sig in i misstänkts bostad utifrån att misstänkt var anhållen, även i sin utevaro, nu med en massa nya lagar vet jag inte, men jag tvivlar på att det inte skulle gå på något sätt.

En uppgiftslämnare i tråden påstod även att JJ skulle ha fått text om att det var "en massa poliser" vid hennes hus. Märkligt att hon inte tog sig dit då, det hade väl en normal oskyldig gjort direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in