2023-01-29, 18:56
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ är otäckt manipulativ...
Vad vet du om det, undrar jag?
Citera
2023-01-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Vad vet du om det, undrar jag?
Absolut ingenting. Torsten i Stockholm har förpestat tråden länge med irrelevanta och ointelligenta kommentarer.
Citera
2023-01-29, 21:15
Medlem
notknapparens avatar
Vi har diskuterat det här tusen gånger, men i brist på annat;

"– Det är på grund av omständigheter som kommit fram i polisens inledande anmälan av försvunnen person som gjorde att en förundersökning inleddes, säger Adam Rullman."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xgg51R/21-arig-kvinna-forsvunnen-i-vetlanda

I den inledanade anmälan- vad är det som framkommit?

Det har sagt i podden att Tove ibland när hon drack kunde bli väldigt ledsen och började gråta. Vad får misstankarna leda till brott? Varför verkade man ganska omgående tro annat än frivilligt försvinnande/självmord?

Jag kan helt enkelt inte släppa 02:30- händelsen som att det är något där.

Snapkartan var på kanske och hur länge ligger den kvar om man inte aktivt ställer in den på ghost mode?

Vi vet inte heller om Tove skickat meddelanden under kvällen.
Citera
2023-01-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

"– Det är på grund av omständigheter som kommit fram i polisens inledande anmälan av försvunnen person som gjorde att en förundersökning inleddes, säger Adam Rullman."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xgg51R/21-arig-kvinna-forsvunnen-i-vetlanda

Det har sagt i podden att Tove ibland när hon drack kunde bli väldigt ledsen och började gråta. Vad får misstankarna leda till brott? Varför verkade man ganska omgående tro annat än frivilligt försvinnande/självmord?

Snapkartan var på kanske och hur länge ligger den kvar om man inte aktivt ställer in den på ghost mode?

Kan ju vara något alarmerande som gick ut 02:30, även om jag tvivlar. Kan vara bråket inne på Nöjet mellan tjejerna som nämndes i anmälan. Eller snapkartan som du skrover, som kan varit på och slocknat på ett konstigt ställe. Anmälaren kanske sa att hennes cykel stod på ett ovanligt ställe, eller när hittades den?
Citera
2023-01-29, 22:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Drinken beställdes som ett challange, där alla elever i klassen fick vara en uppgift att utföra innan studenten.
Den där drinken, ja. På bartenderns fråga om hon ville ha en 4:a eller 6:a, svarade hon 4:a. Det kan ha varit en kostnadsfråga, men även ett tecken på att J var lite återhållsam. Och av det som framkommit I tråden höll hon sig ofta nykter och agerade chaufför.

Då tänker jag på grannen som erbjöd henne skjuts:
- Sonen undrar hur hon ska ta sig dit, om hon ska köra bil. (Enligt AB är grannen orolig för att hon ska köra bil då hon har druckit).
- Jag oroade mig för att hon skulle köra till Donken själv". (DN)

J medgav visst alkoholintag. Det tolkar inte jag som berusning, så jag tycker det verkar lite lurigt att grannen upplevde henne som påverkad. Luktade det sprit om henne eller såg hon bara påverkad ut?

Att hon betedde sig annorlunda, verkade stressad och inställsam, är ju fullt förståeligt efter vad som hade hänt, men påverkad...

Hade hon kanske knaprat i sig någon avtrubbande kombination?
Det skulle i så fall kunna förklara att gärningen blev möjlig att genomföra.
På måndagen, när hon plockades in, bör det gått ur kroppen, så om hon inte sagt något själv lär vi dock aldrig få veta.

Jag har väldigt svårt att ta in och acceptera att någon, som är vid sina sinnes fulla bruk, kan mörda någon. Det har hänt, ja, och det händer, men det gör det inte lättare att förstå. Det hjälper inte hur många FUP jag än läser. Kanske vill jag inte förstå?
Citera
2023-01-29, 22:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kan ju vara något alarmerande som gick ut 02:30, även om jag tvivlar. Kan vara bråket inne på Nöjet mellan tjejerna som nämndes i anmälan. Eller snapkartan som du skrover, som kan varit på och slocknat på ett konstigt ställe. Anmälaren kanske sa att hennes cykel stod på ett ovanligt ställe, eller när hittades den?

Jag letade som en galning, hade det här inlägget i mitt huvud:

Fått till mig att TTs senaste position skulle vara någonstans runt nydalarondellen efter klockan 03, från dom som har henne på snapchat!

https://www.flashback.org/sp82134512

Så det skulle kunna vara någon av Toves nära som ser det?

Ja, cykeln ja, den hittade redan på söndagen.
Men när på söndagen och av vem?

Har de anhöriga fått veta efter rotande att Tove gått till JJ och JJ säger till A att TOve cyklat hem. Söker anhöriga själva längs vägen och hittar cykeln?

Eller?
Citera
2023-01-29, 22:40
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:

Utesluter inte att ngn mobilkommunikation gjorde caset hetare men tror att det var först när man jämförde söndagens förhör med 1. Pojkvän 2. JJ 3. Granne som det blev allvar. Därefter undersökning av JJs lght. Det är inte omöjligt att de hittade ngt redan på söndagen i lght.
Citera
2023-01-29, 22:43
Medlem
Citat:
Jag letade som en galning, hade det här inlägget i mitt huvud:

Fått till mig att TTs senaste position skulle vara någonstans runt nydalarondellen efter klockan 03, från dom som har henne på snapchat!

https://www.flashback.org/sp82134512

Så det skulle kunna vara någon av Toves nära som ser det?

Ja, cykeln ja, den hittade redan på söndagen.
Men när på söndagen och av vem?

Har de anhöriga fått veta efter rotande att Tove gått till JJ och JJ säger till A att TOve cyklat hem. Söker anhöriga själva längs vägen och hittar cykeln?

Eller?

Ja, den skribenten som postade det bor troligen i Vetlanda och har säkert lite insyn bland deras kompisar. Tror det stämmer att hennes telefon syntes där innan den slocknade. Gjordes väl även massa sök där första veckan? Det är ju omväg om man ska till Nye. Så frågan är vad dom gjorde där iaåfall?

Om det stämmer tycker jag att det är en omständighet som Rullman kallar det, som skulle vara fog för att starta en förundersökning. Han skriver omständigheter, så anmälaren kan ju ha nämnt att det var bråk, att dom hittat cykeln på ett konstigt ställe och hennes telefon syntes på en plats hon inte borde vara på. Eller det ev omtalade röstmeddelandet.
Citera
2023-01-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Den där drinken, ja. På bartenderns fråga om hon ville ha en 4:a eller 6:a, svarade hon 4:a. Det kan ha varit en kostnadsfråga, men även ett tecken på att J var lite återhållsam. Och av det som framkommit I tråden höll hon sig ofta nykter och agerade chaufför.

- Sonen undrar hur hon ska ta sig dit, om hon ska köra bil. (Enligt AB är grannen orolig för att hon ska köra bil då hon har druckit).

J medgav visst alkoholintag. Det tolkar inte jag som berusning, så jag tycker det verkar lite lurigt att grannen upplevde henne som påverkad. Luktade det sprit om henne eller såg hon bara påverkad ut?

Att hon betedde sig annorlunda, verkade stressad och inställsam, är ju fullt förståeligt efter vad som hade hänt, men påverkad...

På måndagen, när hon plockades in, bör det gått ur kroppen, så om hon inte sagt något själv lär vi dock aldrig få veta.

Jag har väldigt svårt att ta in och acceptera att någon, som är vid sina sinnes fulla bruk, kan mörda någon. Det har hänt, ja, och det händer, men det gör det inte lättare att förstå. Det hjälper inte hur många FUP jag än läser. Kanske vill jag inte förstå?

Jag har också tänkt på det där med grannens oro för att JJ ska köra bil pga av att hon druckit alkohol

Jag tror att jag nämt det tidigare i tråden?

Senare körde hon ju iväg till Nye för att gömma T kropp

Jag tror inte att J var speciellt berusad och inte heller påverkad av droger

Möjligtvis att grannen bedömde hennes tillstånd som berusad
Dels för att han visste att hon partajat
Varit ute på galej och sen ljuden som lät i hennes lögenhet

Kanske han trodde det röjdes pga av fylla?

Tyvärr så finns det människor som har en mörk sida en icke god sida
Även fast det inte syns

Man vill nog inte förstå för att det är sån ondska som är svår att ta in

Se på han unga grabben som förstörde Lunas liv
Hur kan man vara så ond och utföra så grova saker på en annan mönniska och i det fallet ett barn
Helt sjukt och så fruktansvärt onskefullt vidrigt
Citera
2023-01-29, 22:52
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Precis. Har varit inne på det sedan länge: tror inte mord skett utan alkohol och/eller droger.

Har mkt svårt att se detta hända efter ett ordinärt biobesök en tisdag efter en trocadero i lägenheten.

Personligheter som krockade med gammalt groll som växte under en kort stund av aggression understött av någon form av alkohol/droger. Och minst en person med diagnos i rummet. Behöver inte vara mer komplext.
Citera
2023-01-29, 22:55
Medlem
sybels avatar
Citat:

Ha, ha! Har du också abstinens?

Jag tycker också att de kom igång ovanligt snabbt. De flesta som "försvinner" gör det frivilligt och hör av sig efter ett tag.
2.30 tror även jag att något avgörande hände med Ts tfn. Kanske något gick iväg till A eller att han i någon app kunde se att Ts tfn var kvar hos J, trots att J sagt att hon gett sig iväg?

Först satte polisen 2.30 för försvinnandet, men efter Ts återfinnande gjorde de allt för att "sudda ut" det klockslaget. De poängterade och upprepade övertydligt att sista samtalet var 1.49(1.48) på alla frågor om 2.30. Det framstod så klart att de inte ville tala om det. Varför, om det inte var något utredningsrelaterat viktigt?
Citera
2023-01-29, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, den skribenten som postade det bor troligen i Vetlanda och har säkert lite insyn bland deras kompisar. Tror det stämmer att hennes telefon syntes där innan den slocknade. Gjordes väl även massa sök där första veckan? Det är ju omväg om man ska till Nye. Så frågan är vad dom gjorde där iaåfall?

Om det stämmer tycker jag att det är en omständighet som Rullman kallar det, som skulle vara fog för att starta en förundersökning. Han skriver omständigheter, så anmälaren kan ju ha nämnt att det var bråk, att dom hittat cykeln på ett konstigt ställe och hennes telefon syntes på en plats hon inte borde vara på. Eller det ev omtalade röstmeddelandet.
Hur långt är det från platsen fr där T mobil slocknade hem till J pappa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in