Citat:
Vad ordet "moral" ska stå för är det typ svenska akademin som bestämmer. Och där är definitionen som sagt: rätt och fel.
vad som sen ska vara "rätt och fel" är upp till individer och vidare samhället i stort.
Och där finns ingen "sanning" eller det som du ständigt påstår någon "evigt värde/ moral".
vad som sen ska vara "rätt och fel" är upp till individer och vidare samhället i stort.
Och där finns ingen "sanning" eller det som du ständigt påstår någon "evigt värde/ moral".
Det är inte så att en institution kan bestämma om innehåller i ett begrepp. Jag är i min fulla rätt att diskutera olika begreppsdefinitioner, och jag ansluter mig inte till Din högstadiedefinition. Och, jo det finns definitivt sanning och eviga värden - det kallas för värdeobjektivism. Att modern vänster hävdar värderelativism, eller värdenihilism, styrker snarast mitt ställningstagande.
Citat:
troende...vet du eller någon annan inget om.
Men ja det var ett lutheransk präglat och gravt patriarkalt och hierarkiskt samhälle.
En FET majoritet av de som bodde i Sverige hade inte en susning till chans att ändra sin tilldelade position och roll i samhället.
Det har vi idag. Kan du som sagt tacka "vänstern" feminismen och liberalsimen för.
Men ja det var ett lutheransk präglat och gravt patriarkalt och hierarkiskt samhälle.
En FET majoritet av de som bodde i Sverige hade inte en susning till chans att ändra sin tilldelade position och roll i samhället.
Det har vi idag. Kan du som sagt tacka "vänstern" feminismen och liberalsimen för.
Man vet ganska mycket om både att och hur människor var troende. Sekulariseringen började inte förrän på 1700-talet. Påfallande många hade faktiskt vissa möjligheter att förbättra sin sociala situation, av de skäl som jag nämnt. Det betyder inte att alla gjorde det, antingen för att omständigheter råkande hindra dem, eller för att de inte var intresserade, eller lämpade.
Citat:
Demokrati är icke-hierarkisk i sig och det var det jag syftade på.
Ja? vad tror du? Du vill gravt försämra livsvillkoren och jämställdheten för kvinnor och säkert även för samer, för de är ju inte de där "äkt" svenskarna som du anser ska prioriteras av samhället.
Dvs du vill inte längre att kivnnor och män, "dina" äktsvenskar och samer ex. ska "likställas".
De ska INTE ha jämlika villkor i samhället....
SÅ? Vad tror du jag får tanken på att du inte värderar samer och kvinnor på samma sätt som du och din ideologi värderar "svenska" män? Nån aaaaaaaning Uven?
Ja? vad tror du? Du vill gravt försämra livsvillkoren och jämställdheten för kvinnor och säkert även för samer, för de är ju inte de där "äkt" svenskarna som du anser ska prioriteras av samhället.
Dvs du vill inte längre att kivnnor och män, "dina" äktsvenskar och samer ex. ska "likställas".
De ska INTE ha jämlika villkor i samhället....
SÅ? Vad tror du jag får tanken på att du inte värderar samer och kvinnor på samma sätt som du och din ideologi värderar "svenska" män? Nån aaaaaaaning Uven?
Demokrati är inte icke-hierarkisk - det är däremot ett annat sätt att utse den politiska makten, men hierarkier finns givetvis ändå inom politiken. Jag vill inte försämra livsvillkoren och det är samerna själva som önskar särbehandling i deras egenskap av urfolk och att de anser att deras livsstil är värd att bevara, vilket kräver allehanda samhällsinsatser. Det billigaste vore förstås att behandla samerna som övriga svenskar, så skulle särbehandlingen upphöra. Liksom renskötseln, för all del.
Citat:
Jag.
Du vill bara att man ska visa respekt för Luther, dvs DIN Gud oh tro,. alla andra ska man skita i och helst sparka ut ur landet. eller hur Uven.
Du vill bara att man ska visa respekt för Luther, dvs DIN Gud oh tro,. alla andra ska man skita i och helst sparka ut ur landet. eller hur Uven.
Nej, Du gillar mest islam för att den är skadlig för Sverige och Västerlandet. Kristen protestantism, denna kanske mest samhällsutvecklande religion, har Du inget till övers för.
Citat:
Nej män presterar sämre som grupp härvidlag, eftersom DE, inte kvinnor, dominerar i gravt skadligt beteende i div parbildningar såsom: inte ta sin del av ansvar eller obetalt arbete, våldtar, använder grovt våld, hamnar i fängelse etc etc.
Detta har FETT stöd av all statistisk, Och DET är skälet till att fler kvinnor därför har mer incitament att behöva skilja sig än män.
Och du skriver det nästan själv....män måste fungera sämre än kvinnor...för när kvinnor agerar som män...så? ja Uven?
Ta nu in detta för jag tänker fan inte upprepa det en gång till.
Detta har FETT stöd av all statistisk, Och DET är skälet till att fler kvinnor därför har mer incitament att behöva skilja sig än män.
Och du skriver det nästan själv....män måste fungera sämre än kvinnor...för när kvinnor agerar som män...så? ja Uven?
Ta nu in detta för jag tänker fan inte upprepa det en gång till.
Jag tar det som ett löfte. Kvinnor väljer inte män utifrån kriterier som obetalt arbete, skötsamhet och pappaledighetsbenägenhet - kvinnor väljer män utifrån deras framgång, sociala ställning, status och ekonomi. Då kan man förstås bli litet besviken senare. Män blir också besvikna senare, men smiter inte iväg i samma utsträckning, utan är bättre på att hålla ihop parrelationer.
Citat:
Återigen, detta har skett HELA den mänskliga historien, svält eller inte svält.
av ALLA ARTER där ute i verkligheten.
Finns INGET liv där alla befruktningar leder till vuxna individer! All reproduktion...hos växter, hos djur, hos människan har en inneboende överproduktion för att kompensera för allt möjligt.
en överreproduktion som ofta skapat enormt lidande, men "livet" eller evolutionen bryr sig nu inte om lidande hos kännande och tänkande själar.
Det kan vi idag bry oss om, via att vi kan kontrollera vår reproduktion till 100%.
men , jag vet, du gillar lidande hos andra. Måste var din Luther som lämnat spår...man SKA lida...eller sorry QVINS ska lida.
av ALLA ARTER där ute i verkligheten.
Finns INGET liv där alla befruktningar leder till vuxna individer! All reproduktion...hos växter, hos djur, hos människan har en inneboende överproduktion för att kompensera för allt möjligt.
en överreproduktion som ofta skapat enormt lidande, men "livet" eller evolutionen bryr sig nu inte om lidande hos kännande och tänkande själar.
Det kan vi idag bry oss om, via att vi kan kontrollera vår reproduktion till 100%.
men , jag vet, du gillar lidande hos andra. Måste var din Luther som lämnat spår...man SKA lida...eller sorry QVINS ska lida.
I vår tid har vi i vårt land ingen överreproduktion, och vi har tillräckligt goda ekonomiska förutsättningar för att låta alla medicinskt friska graviditeter bli fullgångna. Att anföra ekonomiska argument är bara pladder.
Citat:
Sorry, men Frankrike "kollapsade"alltså inte.
Existerar Frankrike och fransmännen idag Uven? eller gör de inte det?
Snarare var man på kollapsen gräns just PGA monarkin i Frankrike, folk svalt, remember? och snälla du krig har man haft genom hela den franska monarkins historia!
Existerar Frankrike och fransmännen idag Uven? eller gör de inte det?
Snarare var man på kollapsen gräns just PGA monarkin i Frankrike, folk svalt, remember? och snälla du krig har man haft genom hela den franska monarkins historia!
Frankrike kollapsade mycket riktigt. Detta kan vi se på flera sätt:
- Stor instabilitet i statsskicket under en ca 90-årsperiod.
- Svag demografisk utveckling under i alla fall ett sekel.
- Tappad kulturell ställning. Franskan blir ett allt mindre viktigt språk internationellt, liksom allehanda franska kulturuttryck.
- Svag ekonomisk utveckling, försenad industriell utveckling, försvagad militär utveckling.
Skylten stod kvar, men Frankrike fanns inte längre kvar på det sätt som det gjort i århundraden tidigare.
Citat:
Nej, det är fakta.
Ja, det är fakta att det är en ursäkt som en del kvinnor använder för att smita från sitt dåliga samvete.
Citat:
Då skulle gifta få betydligt lägre pension än vad de har idag och lägre än ogifta.
Jättebra lösning hörredu.
Jättebra lösning hörredu.
Ingalunda. Det kombineras som sagt med sambeskattning, vilket kompenserar. Kvinnor, som har högre medellivslängd än män, skulle gynnas emedan de på slutet disponerar bådas pensioner.
Citat:
Nej, du verkar inte veta mycket eftersom dina beskrivningar i mångt och mycket är rena lögner.
Du låter dig luras av div. konspirationsteorier från extremhögern förmodligen.
Du låter dig luras av div. konspirationsteorier från extremhögern förmodligen.
Jag belägger alltid mina påståenden, vilket Du inte gör. Jag har i åratal varnat för Sveriges allt för låga säkerhetspolitiska förmåga, energiproblematiken och utbildningsväsendets allt mera sjunkande förmåga att producera kvalitet, samt det multikulturella samhällets destruerande effekt. Detta är numer politiskt allmängods, i alla fall utanför MP och V.
Citat:
Ja läkare i Sverige har ju en sanslöst "dålig utbildning" och betår oftast av individer med IQ 80 och under.
De stackarna är allt för politiskt hunsade, och vågar sällan prata klarspråk ens i viktiga frågor.
Citat:
man kan genomföra samhällsreformer om man besitter regeringsmakt och majoritet i riksdagen och VILJAN. Konservativa har aldrig haft viljan till några vettiga reformer, de vill bara stanna utvecklingen och stanna på status Q eller gå bakåt, så som du vill. Konservativa har varit den ideologi som sagt nej absolut längt till alla vettiga reformer Sverige gjort. Tar sånna som du nånsin hänsyn till faktan att konservativa har haft FEL i dessa frågor?
Det saknades majoritet i riksdagen.
Det saknades majoritet i riksdagen.
Så Du menar att om det bara finns politisk vilja och man äger regering och riksdag, så kan man bestämma att utrusta alla medborgare med inbyggda vingar? Eller förse alla medborgare med en Tesla utan motprestation? Du behöver nog skaffa markkontakt.

Ja Uj du....1400 talet är verkligen "the shit" när det kommer till teknisk, socia utvecklingl och ekonomisk välfärd..