2023-01-30, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Någonting säger mig att ryssarna låter Ukraina vinna Pyrrhussegrar och även lurar in Ukraina i en säck eller bakhåll för att sedan slå till med fullskalig kraft ? det är mycket som inte stämmer....om europa och väst fortsätter så här kan det bli mycket farligt...
Om vi fortsätter med vad? Fortsätter att hjälpa Ukraina mot Ryssland?

Ukrainas sak är vår. Självklart ska vi fortsätta stödja dem.

Ryssland kan antingen ge upp och GÅ HEM, eller upphöra att existera i nuvarande form.
Citera
2023-01-30, 03:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren

Ryssland kan antingen ge upp och GÅ HEM, eller upphöra att existera i nuvarande form.
Ukrainas sak är inte vår. Det här är en inomsovjetlig konflikt som vi inte har med att göra. Du, som den lättlurade idiot du är, har emellertid lurats att tro att amerikansk geopolitik sammanfaller med dina intressen. Du har tillbringat ett liv framför Hollywoodpropaganda och betingats att betrakta USA som din ”greatest ally” och förebild; som the good guy. Du har inte förmåga att lyfta blicken och kommer att acceptera att utraderas av ryska kärnvapen när jänkarnas ”preemptive strike” besvaras och missilerna riktas mot USAs drängar.

Du är ett slöseri med syre.
Citera
2023-01-30, 05:00
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Ukrainas sak är inte vår. Det här är en inomsovjetlig konflikt som vi inte har med att göra. Du, som den lättlurade idiot du är, har emellertid lurats att tro att amerikansk geopolitik sammanfaller med dina intressen. Du har tillbringat ett liv framför Hollywoodpropaganda och betingats att betrakta USA som din ”greatest ally” och förebild; som the good guy. Du har inte förmåga att lyfta blicken och kommer att acceptera att utraderas av ryska kärnvapen när jänkarnas ”preemptive strike” besvaras och missilerna riktas mot USAs drängar.

Du är ett slöseri med syre.

Det är bra om vi inte behöver gå med i Nato.
Jag vill inte ligga två mil bakom Lettland och vara nästa mål.
Det har blivit något fel i huvudet i en generation här i mellan andra.

Så har vi aldrig tänkt. De är hjärtdöda utan själar. Man kan nästas säga robotar. Maskiner.
Citera
2023-01-30, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren

Puhh..okunskapen är så stor tyvärr...det är mer komplext än du tror.
Citera
2023-01-30, 08:57
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Jag skrev lite fel ang. Macrons stillahavsflotta. Det handlar om en ny säkerhetspakt som Frankrike protesterade emot. Se länk:

https://www.tn.se/article/8242/britterna-usa-och-australien-i-sakerhetspakt/
Tack, men det var ju inte riktigt samma sak som du skrev, det hela bottnade väl i hur den nya stora u-båtsaffären avgjordes också... Men ja, USA påverkar där det kan.

Citat:
Ang. INF avtalet har du fel. läs mina länkar. USA hävdade att de ryska missilerna hade längre målsträcka, men de kunde inte bevisa detta. Ryssland hövdade att de hade en maxsträcka på 480 km vilket inte USA godtog. Det märkliga var att Ryssland kunde bevisa detta men det avslogs av USA.
Jag är benägen att tro USA och väst i detta fall, det fanns liksom ingen anledning att riva upp avtalet bara för att Ryssland skaffat en ny robot som hade samma kapacitet som tidigare robotar. Du får gärna länka till de ryska "bevisen" för att en robot med samma vapenlast, men väldigt mycket mer bränsle, ska ha oförändrad räckvidd... Eller till något som ryssarna publicerat för att styrka sina tankar.

Citat:
Macron och Scholtz HAR insett att enda vägen är förhandlingar.
Som jag skrev, har du SVT play så se senaste Agenda programmet
Jag hävdar att de insett att det inte går att förhandla med Ryssland i nuläget utan att tvinga Ukraina till eftergifter och insett hur fel det blir att kräva av Ukraina att ge upp 20% av sitt land till Ryssland när de själva inte kan tänka sig att ge upp en kvadratcentimeter. De har sedan Agendaprogrammet fortsatt leverera vapen och inte förhandlingar. Förhandlingarna kommer när Ryssland backat ut ur hela Ukraina.
Citera
2023-01-30, 09:03
Medlem
Väljer man att gå på politikers ord så blir det ju såklart krig.

Bra korkade om ni är chockade.
Finns inga som vill ha krig så mkt som dom som pratar om "världsfred" osv.

När ska ni lära er att inte lita på fina ord?
Citera
2023-01-30, 09:37
Medlem
kpreas avatar
Själv minns jag en tid när Sverige skickade fredsförhandlare.
Nu skickar vi vapen.

Krigsindustrin ska ha sitt.
Citera
2023-01-30, 15:03
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kprea
Själv minns jag en tid när Sverige skickade fredsförhandlare.
Nu skickar vi vapen.

Krigsindustrin ska ha sitt.
Absolut, illustreras väl i denna bild.
https://nitter.net/pic/orig/media%2FFnpajkHXwAIgRoQ.png

Biden själv berättade tidigare i videon nedan vad han då tyckte stipulerar WW3, en förutsättning som vi nu vet är uppfyllt. Dessutom har ryssarna sagt att om utarmad uranammunition börjar användas som blir fallet med M1 så ses det som användning av nukelära vapen.

Biden, "That's called World War III"
https://rumble.com/v274q14-biden-thats-called-world-war-iii.html
Senast redigerad av arne99 2023-01-30 kl. 15:23. Anledning: Mer text, förtydligande.
Citera
2023-01-30, 15:52
Bannlyst
Reklam som uppmanar amerikanska medborgare ta parti för godhet och rättvisa och gå med i Wagner PMC
https://youtu.be/YqUjLWk00aI

Du började förstå att detta är ondskans sida. Det är inte det Amerika som grundarna drömde om. Det blev centrum för ondskan som förstör hela världen. Och idag är det bara ett land som bekämpar denna ondska - Ryssland!
Senast redigerad av svenskyZZ 2023-01-30 kl. 15:54.
Citera
2023-01-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtomfiskar
Nej. Långt ifrån en chans att vinna.

" Min pappa är starkare än din pappa"

Är det inte dags att lägga ner de barnsliga spekulationerna om vilken sida som skulle vinna ett storkrig mellan NATO/EU och Ryssland och dess allierade? Om det blir storkrig, särskilt med kärnvapen inblandade, så finns inga vinnare. Bara förlorare.
Citera
2023-01-30, 19:24
Bannlyst
Herluf Bidstrup, "Denazification", 1959
https://www.reddit.com/r/PropagandaPosters/comments/fb2cj3/herluf_bidstrup_denazification_1959/
och
Mirakel av återhämtning:
https://cs14.pikabu.ru/post_img/2022/03/11/10/1647018941186716979.jpg
Citera
2023-01-30, 19:41
Medlem
RysslandSplittrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskyZZ
Reklam som uppmanar amerikanska medborgare ta parti för godhet och rättvisa och gå med i Wagner PMC.

Ska reklamen visas på amerikanska fängelser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in