2023-01-29, 10:27
  #469
Bannlyst
Ordföranden NATO:s militära kommitté garanterar att Nato förberett för direkt konfrontation med Ryssland
https://www.rtp.pt/noticias/mundo/entrevista-presidente-do-comite-militar-da-nato-defende-economia-de-guerra_v1463043
__________________
Senast redigerad av svenskyZZ 2023-01-29 kl. 10:32.
Citera
2023-01-29, 12:13
  #470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Efter andra världskriget så lånade USA ut pengar till Europa, Marshall lånet till Europa är ryggraden i dollarns värde. USA nådde sin så kallad ”Golden Age” efter andra världskriget. Jobb åt alla och medelklassen växte. Ser du hur USAs ekonomi ser ut idag? Att Ryssland bevarade freden och sålde/gas och olja till EU var icke acceptabelt!

Att ha fred och balans i Europa är något som inte gynnar USA på ett positivt sätt. Att Kina håller på bygga the silkroad mot väst och att USAs marknad med att exportera produkter minskar är ett scenario som de måste ändra på. Hur löser man problemet?

Man startar konflikter, välj ett grannland till den enda stormakt som kommer att reagera. Pumpa in pengar och köp politiker, presidenter, fängsla alla som inte håller med! Skapa en miljö där nationalister får makten, sen påbörja utrensning av ryska etniska invånare. När inte det räcker så började man politiks att förhandla om NATO kunde bygga baser. Och på så sätt så sattes bollen i rullning.

Samma sak höll på hända i Asien i Taiwan. Skillnaden där är att de hade skapat Shanghai föredraget som togs fram för man såg vad USA höll på med. Hade Eu utvecklats till en försvarsallians så hade USA aldrig gått in och rört om i Europa. De därför du/jag aldrig såg ett Europeiskt försvara allians för detta satte USA stopp för.

Så fort bollen inte rullar så skickar man miljarder med dollar för att påskynda projektet. Dock så är det rätt kört att skapa konflikt mot Asien för deras arméer hade krossat väst. Är dock förvånad att inte Asien hoppat in än. Ryssland tillhör nämligen Shanghai fördraget och de har en allians mellan ett flertal stora nationer i Asien. Nu när väst hjälper Ukraina lär vi inom en snar framtid se respons från Asien
Ryggraden i USD i Breton Woods var att den var kopplad till guld, under kriget bistod man med material och resurser, mot betalning och skuldsättning. När kriget var slut hade USA 75 % av världens guldreserver. Detta tillsammans med ”internationella” institutioner som IMF och Världsbanken.

Den ”golden age” som vanligt folk hade efter WWII vill man inte se hända igen. Då gick väldigt lite av produktivitetsökande tillväxt till ”enprocentarna”, det mesta gick till ”vanligt” folk. Kraftigt ökande materiell levnadsstandard, privat och inte minst till kollektiva grejer som sjukvård, utbildning och infrastruktur.
Kontrarevolutionen mot detta kom med nyliberalismen. Nu går det mesta till ”enprocentarna”, som det för det mesta har varit före 30-tals depressionen. Ingen med verklig makt vill ändra på detta.

USA/nyliberalerna har själva skapat det Kinesiska produktions ”undret”, dels i sin iver att knäcka den västerländske industriarbetaren inkl tjänstemän, dels att en global expansion för de storföretagen inte skulle kunna hålla västerländska priser. Först flyttades till de sk tigerekonomierna, sen blev de lite kaxiga och blev lite dyrare, då flyttade man till Kina. Men man räknade nog inte med att den välorganiserade och långsiktiga enpartistaten skickligt skulle utnyttja detta för maximal egen vinning. De enorma överskotten i internationellt gångbart betalningsmedel, USD, gav Kina internationell makt.
När det var splittrat på en rad ”små” länder som Japan och Sydostasien var det betydligt ofarligare. Girigheten bet sig själv i tummen, inte för inte en dödssynd.

Det finns i princip tre stora i Öst, Kina, Ryssland och Indien som i koalition kan utgöra motvikt mot USA. Att hålla dessa isär har varit viktigt. Vi får se om de kan formera sig. En annan sak med ökande skarp konflikt mellan EU och Ryssland är hur den disparata församling som är EU / Nato kommer att hålla. Kommer det att krackelera när alla kommer att bedöma den egna nyttan. EU har ingen exekutiv funktion som kan agera för helheten, i skarpt krigsläge kan man inte hålla på med ministermöten och konsensus.

Någon försvarsallians har väl aldrig funnits på kartan, de västeuropeiska länderna inordnades ganska omgående som vasallstater åt USA. Har de någon gång andats om detta har det kommit skarp tillrättavisning från bossen. Tror aldrig Trump fattade den aspekten när han gnällde om att Europa skulle betala mer. Att hålla ryssen vid liv som den stora fienden för EU efter Sovjet var viktigt, då var USA:s kärnvapen nödvändiga.
Citera
2023-01-29, 16:20
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Vet du inte att det fanns påsksmällare förr som kallades kinapuffar är det definitivt till dig priset som årets tolvåring går, din ohängde snorvalp. Vet mamma vart du håller hus?

Haha försöker rädda ditt ansikte, men framstår som bara ännu mer förståndshandikappad
Citera
2023-01-29, 17:18
  #472
Medlem
Putins taktik för minska den inhemska kritiken tycks vara att i första hand skicka personer med låg ställning i samhället till fronten för att göra skitjobbet och vara kanonmat. T.ex. erbjuds tydligen dömda massmördare att slippa fängelset om de istället krigar i frontlinjen.

Jag läste om en polis som dömts för 83 mord och satt i sibiriskt fängelse som gladeligen hellre ville till fronten. Snacka om win-win för både Putin och de fängslade psykopaterna....seriemördare får sina drömmar om att mörda fler uppfyllda och när de väl blir dödade själva så slipper ryssarna ha kvar psykona i sitt samhälle. Eftersom Putin själv är massmördare att så förstår man vilken lysande symbios detta är.
Citera
2023-01-29, 19:14
  #473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Om ryssland går ihop med kina och nordkorea etc.. så kommer dom mycket väl kunna vinna.

Nej. Långt ifrån en chans att vinna.
Citera
2023-01-29, 20:03
  #474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TolerantSwine
Det är först när tillräckligt många förstår varför Ryssland likställer Sverige med "Nazister" som vi kan ändra på vår framtid.

Är det inte rimligare att skriva ut vad du syftar på istället för att linda in det i påståenden sådär?

Upplys oss gärna om varför ryssland gör så istället?
Citera
2023-01-29, 20:25
  #475
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switz
Jag tror nog vi alla tror mer på intensivklok än på en homosexuell rysk arab med autism som du.
Ryssland är korrumperat. Ni ryska bögar är verkligen världens rövhål och alla vet om detta nu. Förutom era islamiska allierade såklart.
Mår du bättre nu eller är psykiska ohälsan fortfarande illa? Äckliga autistiska rysshora

Drömmer du mardrömmar om ryska bögar på nätterna eller finns det någon annan anledning att nämna homosexualitet i det här avseendet?

Mvh
Citera
2023-01-29, 20:27
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Haha försöker rädda ditt ansikte, men framstår som bara ännu mer förståndshandikappad

Krig+kina+puffar=och du tror jag syftar på godis. Du är för ung för att begripa.
Citera
2023-01-29, 21:26
  #477
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Putins taktik för minska den inhemska kritiken tycks vara att i första hand skicka personer med låg ställning i samhället till fronten för att göra skitjobbet och vara kanonmat. T.ex. erbjuds tydligen dömda massmördare att slippa fängelset om de istället krigar i frontlinjen.

Jag läste om en polis som dömts för 83 mord och satt i sibiriskt fängelse som gladeligen hellre ville till fronten. Snacka om win-win för både Putin och de fängslade psykopaterna....seriemördare får sina drömmar om att mörda fler uppfyllda och när de väl blir dödade själva så slipper ryssarna ha kvar psykona i sitt samhälle. Eftersom Putin själv är massmördare att så förstår man vilken lysande symbios detta är.

Blåbär och kriminella, och nu senast T-62: or från ett museum ... ?

Har Putin sparat på folk och utrustning med kvalité, för att sätta in det senare i kriget?

Eller brände han av dessa resurser redan i inledningen?

Vad händer härnäst, ska Scholz damma av några Stukas?
Citera
2023-01-29, 22:30
  #478
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Ryggraden i USD i Breton Woods var att den var kopplad till guld, under kriget bistod man med material och resurser, mot betalning och skuldsättning. När kriget var slut hade USA 75 % av världens guldreserver. Detta tillsammans med ”internationella” institutioner som IMF och Världsbanken.

Den ”golden age” som vanligt folk hade efter WWII vill man inte se hända igen. Då gick väldigt lite av produktivitetsökande tillväxt till ”enprocentarna”, det mesta gick till ”vanligt” folk. Kraftigt ökande materiell levnadsstandard, privat och inte minst till kollektiva grejer som sjukvård, utbildning och infrastruktur.
Kontrarevolutionen mot detta kom med nyliberalismen. Nu går det mesta till ”enprocentarna”, som det för det mesta har varit före 30-tals depressionen. Ingen med verklig makt vill ändra på detta.

USA/nyliberalerna har själva skapat det Kinesiska produktions ”undret”, dels i sin iver att knäcka den västerländske industriarbetaren inkl tjänstemän, dels att en global expansion för de storföretagen inte skulle kunna hålla västerländska priser. Först flyttades till de sk tigerekonomierna, sen blev de lite kaxiga och blev lite dyrare, då flyttade man till Kina. Men man räknade nog inte med att den välorganiserade och långsiktiga enpartistaten skickligt skulle utnyttja detta för maximal egen vinning. De enorma överskotten i internationellt gångbart betalningsmedel, USD, gav Kina internationell makt.
När det var splittrat på en rad ”små” länder som Japan och Sydostasien var det betydligt ofarligare. Girigheten bet sig själv i tummen, inte för inte en dödssynd.

Det finns i princip tre stora i Öst, Kina, Ryssland och Indien som i koalition kan utgöra motvikt mot USA. Att hålla dessa isär har varit viktigt. Vi får se om de kan formera sig. En annan sak med ökande skarp konflikt mellan EU och Ryssland är hur den disparata församling som är EU / Nato kommer att hålla. Kommer det att krackelera när alla kommer att bedöma den egna nyttan. EU har ingen exekutiv funktion som kan agera för helheten, i skarpt krigsläge kan man inte hålla på med ministermöten och konsensus.

Någon försvarsallians har väl aldrig funnits på kartan, de västeuropeiska länderna inordnades ganska omgående som vasallstater åt USA. Har de någon gång andats om detta har det kommit skarp tillrättavisning från bossen. Tror aldrig Trump fattade den aspekten när han gnällde om att Europa skulle betala mer. Att hålla ryssen vid liv som den stora fienden för EU efter Sovjet var viktigt, då var USA:s kärnvapen nödvändiga.
Precis mitt i prick. Kunde inte sagt det bättre själv.

När USA inte kan utvecklas av egen kraft eller genom att suga ut andra länder startar man ett krig.
Kina utnyttjades sedan 1970-talet, för att sedan i nutid förklaras som största fiende till USA.
Med sådana vänner som vill starta ett världskrig...
Citera
2023-01-29, 23:09
  #479
Medlem
Någonting säger mig att ryssarna låter Ukraina vinna Pyrrhussegrar och även lurar in Ukraina i en säck eller bakhåll för att sedan slå till med fullskalig kraft ? det är mycket som inte stämmer....om europa och väst fortsätter så här kan det bli mycket farligt...
Citera
2023-01-30, 00:39
  #480
Avslutad
Det är kabalen som går under, det är bara det att folk som följer MSM inte lever i någon verklighet och blir matade med lögner och manipulation.

Det blir inga större konstigheter mer än att kabalen försöker med sina trix med att ha ihjäl folk på alla möjliga tänkbara vis.

Ni har det ju helt öppet framför er men väljer att lita på MSM osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in