Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-29, 17:09
  #397
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Damsegrarna är antingen i sprint eller i Tour de ski, alltså inget som påverkas av att Johaug slutat.

Varför skulle man räkna bort TdS ur detta?
Citera
2023-01-29, 17:36
  #398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför skulle man räkna bort TdS ur detta?

Johaugs senaste start i touren en mästerskapssäsong var 2015. Alltså var förutsättningarna i touren i förhållande till Johaug oförändrade jämfört med de 2 senaste säsongerna.
Citera
2023-01-29, 18:37
  #399
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Johaugs senaste start i touren en mästerskapssäsong var 2015. Alltså var förutsättningarna i touren i förhållande till Johaug oförändrade jämfört med de 2 senaste säsongerna.

Det är ju naturligtvis så att det ryska bortfallet har en större inverkan denna säsong.
Citera
2023-01-29, 22:25
  #400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju naturligtvis så att det ryska bortfallet har en större inverkan denna säsong.

Givetvis är det så. Det behöver du inte påpeka för mig, det var du som yrade om Johaug.
Citera
2023-01-29, 22:36
  #401
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Givetvis är det så. Det behöver du inte påpeka för mig, det var du som yrade om Johaug.

Jodå, du behöver all hjälp du kan få. Du hade världens chans att komma med något konstruktivt, men i vanlig ordning så blev det den destruktiva vägen. Förmodligen mest för att du inte kom på orsaken.
Citera
2023-01-29, 23:00
  #402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jodå, du behöver all hjälp du kan få. Du hade världens chans att komma med något konstruktivt, men i vanlig ordning så blev det den destruktiva vägen. Förmodligen mest för att du inte kom på orsaken.

Du är ju helt sinnessjukt dum i huvudet. Jag korrigerar ditt felaktiga påstående och istället för att erkänna din okunskap börjar du slingra dig och försöker vrida diskussionen till att handla om något annat.
Citera
2023-01-29, 23:08
  #403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Du är ju helt sinnessjukt dum i huvudet. Jag korrigerar ditt felaktiga påstående och istället för att erkänna din okunskap börjar du slingra dig och försöker vrida diskussionen till att handla om något annat.
Inget nytt under solen.
Citera
2023-01-30, 00:14
  #404
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Du är ju helt sinnessjukt dum i huvudet. Jag korrigerar ditt felaktiga påstående och istället för att erkänna din okunskap börjar du slingra dig och försöker vrida diskussionen till att handla om något annat.

Nej det handlar om samma sak, nämligen att du inte kunde komma på vad orsaken var och sedan försökte låtsas som att du hade gjort det.

Citera
2023-02-08, 18:15
  #405
Medlem
Vilka är de bästa svenska längdskidåkarna som INTE nått en pallplats i VC?

På damisdan kommer jag spontant att tänka på Linn Sömskar, Anna Dyvik och Sofia Bleckur. I motsatt ände finns kanske Jennie Öberg, som den sämsta svenska åkaren att (t.o.m) vinna en VC.

På herrsidan känns Lars Nelson som en kandidat.

Är svag historiskt så om det finns en kandidat från 70-90-tal så får ni gärna upplysa mig!
Citera
2023-02-08, 19:20
  #406
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
Vilka är de bästa svenska längdskidåkarna som INTE nått en pallplats i VC?

På damisdan kommer jag spontant att tänka på Linn Sömskar, Anna Dyvik och Sofia Bleckur. I motsatt ände finns kanske Jennie Öberg, som den sämsta svenska åkaren att (t.o.m) vinna en VC.

På herrsidan känns Lars Nelson som en kandidat.

Är svag historiskt så om det finns en kandidat från 70-90-tal så får ni gärna upplysa mig!

Sven-Erik Danielsson - Vasaloppsvinnare, 10ggr topp-10 i vc på 80-talet när det endast kördes 10 lopp per säsong. 5 av dessa säsongen 84-85 där han blev så pass bra som 11a i totalen. Ingen pallplats i vc!

Även Victor Thorn, Magnus Ingesson och Robin Bryntesson är utan pallplats. Den senare har både medalj från JVM samt U23-VM, men vad hjälper det.

Emilie Öhrstig tar nog titeln. 19 ggr topp-10 i vc. Världsmästare i Sprint. Ingen pallplats i vc!

Emma Wikén även grym på detta. 13ggr topp-10 i vc. OS-stafetthjälte fast som sagt ingen pallplats i vc.

Britta Norgren, Maria Rydqvist och Anna Dyvik andra som ej bestigit vc-pallen. Den sistnämnda har 14 topp-10 i vc.

Lars Nelson dansade mest ett OS ungefär. Har "bara" 2st topp-10 i vc.
Citera
2023-02-08, 19:50
  #407
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
Vilka är de bästa svenska längdskidåkarna som INTE nått en pallplats i VC?

På damisdan kommer jag spontant att tänka på Linn Sömskar, Anna Dyvik och Sofia Bleckur. I motsatt ände finns kanske Jennie Öberg, som den sämsta svenska åkaren att (t.o.m) vinna en VC.

På herrsidan känns Lars Nelson som en kandidat.

Är svag historiskt så om det finns en kandidat från 70-90-tal så får ni gärna upplysa mig!
Maria Rydqvist eller Sofia Bleckur skulle jag säga, med Sömskar som trea och Dyvik fyra av de som varit aktiva senaste 20 åren. Men det blir klurigt om man går längre tillbaka i tiden eftersom det var förre tävlingar i världscupen.
Citera
2023-02-08, 21:14
  #408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Sven-Erik Danielsson - Vasaloppsvinnare, 10ggr topp-10 i vc på 80-talet när det endast kördes 10 lopp per säsong. 5 av dessa säsongen 84-85 där han blev så pass bra som 11a i totalen. Ingen pallplats i vc!

Även Victor Thorn, Magnus Ingesson och Robin Bryntesson är utan pallplats. Den senare har både medalj från JVM samt U23-VM, men vad hjälper det.

Emilie Öhrstig tar nog titeln. 19 ggr topp-10 i vc. Världsmästare i Sprint. Ingen pallplats i vc!

Emma Wikén även grym på detta. 13ggr topp-10 i vc. OS-stafetthjälte fast som sagt ingen pallplats i vc.

Britta Norgren, Maria Rydqvist och Anna Dyvik andra som ej bestigit vc-pallen. Den sistnämnda har 14 topp-10 i vc.

Lars Nelson dansade mest ett OS ungefär. Har "bara" 2st topp-10 i vc.

Ja man är kanske färgad av Nelsons OS.

Thorn har inte särskilt många topp 10-placeringar i VC, men hade ju också extrema ryggproblem. Potentialen fanns där iallafall.

Bryntesson är en god kandidat. Orkade inte en enda sprintfinal i sin karriär! Alltid rå-stum.

Känns som att Britta lyfte extra när hon gick över till långloppen. Har iofs många pallplatser (och 2 segrar) i lag.

Öhrstig är också vettig att lyfta. Däremot så måste det sägas att sprinten där i Oberstdorf 2005 nästan känns som ett skämt när man ser den såhär 18 år senare. Kort bana och bara 4 per heat, iofs så var det ju så sprinten såg ut på den tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Maria Rydqvist eller Sofia Bleckur skulle jag säga, med Sömskar som trea och Dyvik fyra av de som varit aktiva senaste 20 åren. Men det blir klurigt om man går längre tillbaka i tiden eftersom det var förre tävlingar i världscupen.

Bleckur är nog den som tar priset ändå. Två femteplatser på VM i Falun när konkurrensen på damsidan var som allra tuffast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback