2023-01-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Tog Uden, 40 knots, Nio och Renaissance. Alla för lite varmare väder. Har gott om höst/vinterdofter nu.

Nio är fullkomligt magisk. Otrolig doft!

Citat:
Ursprungligen postat av Hejtjena
Vart beställer ni era samples? En del av sidorna ser inte helt legit ut om man säger så.

Sugen på att testa så många som möjligt av Parfums de Marly, helst utan att bli ruinerad. Tips?

Facebookgruppen "Parfym: Splittar & Samples" är överlägsen.
Citera
2023-01-26, 18:47
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltimoretrupial
Nio är fullkomligt magisk. Otrolig doft!

Facebookgruppen "Parfym: Splittar & Samples" är överlägsen.
Ja verkligen! Blir en sån nu till våren.
Citera
2023-01-27, 20:09
Medlem
https://www.coolpriser.se/shop/man-33310c1.html denna har 9 stycken PdM iaf
Citera
2023-01-28, 03:04
Medlem
Magica-Lazios avatar
Kan starkt rekommendera davidoff - cool water. En frisk/sportig men ändå kryddig doft. Den funkar alltså såväl som dagparfym men också som kvällsparfym. Funkat i alla år och är fortfarande grym.

Armani - aqua di gio en bra dagparfym, söt/citrus/varm doft men inte så något tar överhanden av citrus/söta. Alla och då menar jag verkligen alla brudar som jag varit intima med har alltid sagt jag luktar gott när jag använt den. Riktig musöppnare...

Lacoste noir (svart flaska) liknar lite Armani aqua di gio men har friskare/citrus doft som är mer dominant.

Diesel only for the brave många år sedan nu minns inte doften exakt men minns att den är riktigt bra.

Köp INTE DIesel spirit of the brave, svinäcklig. Den luktar unket. Tycker den luktar som en damparfym fast med en touche av manliga toner. Måste vara den vidrigaste parfym jag haft. Luktar typ som one in a million men ta bort det söta i one in a million och lägg till blomdoft istället.
Senast redigerad av Magica-Lazio 2023-01-28 kl. 03:15.
Citera
2023-01-28, 12:42
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Kan starkt rekommendera davidoff - cool water. En frisk/sportig men ändå kryddig doft. Den funkar alltså såväl som dagparfym men också som kvällsparfym. Funkat i alla år och är fortfarande grym.

Armani - aqua di gio en bra dagparfym, söt/citrus/varm doft men inte så något tar överhanden av citrus/söta. Alla och då menar jag verkligen alla brudar som jag varit intima med har alltid sagt jag luktar gott när jag använt den. Riktig musöppnare...

Lacoste noir (svart flaska) liknar lite Armani aqua di gio men har friskare/citrus doft som är mer dominant.

Diesel only for the brave många år sedan nu minns inte doften exakt men minns att den är riktigt bra.

Köp INTE DIesel spirit of the brave, svinäcklig. Den luktar unket. Tycker den luktar som en damparfym fast med en touche av manliga toner. Måste vara den vidrigaste parfym jag haft. Luktar typ som one in a million men ta bort det söta i one in a million och lägg till blomdoft istället.
Provat AdG Profondo? Bättre prestanda och modernare doft.
Citera
2023-01-28, 18:27
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Provat AdG Profondo? Bättre prestanda och modernare doft.

Tack för tipset, den har jag totalt missat. Hur skiljer den sig jämfört med aqua di gio? Jag skulle nog gå så långt och säga att aqua di gio är den populäraste parfymen både när det gäller användande för män men också vad kvinnor tycker luktar gott.

Sedan tycker jag davidoff cool water är en fördel då jag tycker den sitter i längre pga kryddiga doften men fortf sportig/frisk, så ska man ha en parfym som funkar både dag och kväll så är den mitt första val men jag brukar ha båda dessa...
Citera
2023-01-28, 18:42
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Tack för tipset, den har jag totalt missat. Hur skiljer den sig jämfört med aqua di gio? Jag skulle nog gå så långt och säga att aqua di gio är den populäraste parfymen både när det gäller användande för män men också vad kvinnor tycker luktar gott.

Sedan tycker jag davidoff cool water är en fördel då jag tycker den sitter i längre pga kryddiga doften men fortf sportig/frisk, så ska man ha en parfym som funkar både dag och kväll så är den mitt första val men jag brukar ha båda dessa...
Kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur originalet luktar, det var nog mer än tjugo år sedan jag hade den. Men helt klart en riktig klassiker som nog alltid kommer vara omtyckt. Sen finns ju AdG Eau de Parfum också som kom härom året. Jag gillar den men tycker Profondo är strået vassare.

Cool Water är ju också en klassiker. Har aldrig haft den själv men en fin doft som påminner om Creed Green Irish Tweed.
Citera
2023-01-28, 18:56
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur originalet luktar, det var nog mer än tjugo år sedan jag hade den. Men helt klart en riktig klassiker som nog alltid kommer vara omtyckt. Sen finns ju AdG Eau de Parfum också som kom härom året. Jag gillar den men tycker Profondo är strået vassare.

Cool Water är ju också en klassiker. Har aldrig haft den själv men en fin doft som påminner om Creed Green Irish Tweed.

Ja eau de parfym är såklart bättre än edt. Har aldrig testat eau de parfym men den finns i cool water också. Dyrare med eau de parfym men eau de parfym håller längre tid därav priset. När jag skriver parfym så menar jag edt känns lite mer standard bland parfymer för män iaf men ska man vara petig så är ju eau de parfym riktig parfym även för män och edt är något mitt emellan eau de parfym och rakvatten när det gäller tid lukten håller i sig.

Trimmar man bara skägget kort så ser jag ingen anledning till att ha rakvatten i något bra märke. Ingen bra livslängd på rakvatten även om man dränker ansiktet med rakvatten. För mycket alkohol...

Blir en flaska aqua di gio profondo nästa gång. Kör nog dock på edt första gången så jag kan jämföra enklare med aqua di gio edt.
Citera
2023-01-28, 19:06
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:

Kollade prisjakt på irish tweed visserligen slut i lager överallt. Men 2000kr minimum för 50 ml och 100ml minimum 2600kr. Måste ju vara grym för det priset? Cool water kostar 40ml allt från typ 300-500 beroende på var man köper det. Sedan finns 75ml, 125ml och 200ml blir såklart billigare milliliter pris ju större flaska man köper men 200ml är jobbigt stor flaska... köper online för fysiska butiker tar ju äckliga priser tyvärr
Citera
2023-01-28, 19:08
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Kollade prisjakt på irish tweed visserligen slut i lager överallt. Men 2000kr minimum för 50 ml och 100ml minimum 2600kr. Måste ju vara grym för det priset? Cool water kostar 40ml allt från typ 300-500 beroende på var man köper det. Sedan finns 75ml, 125ml och 200ml blir såklart billigare milliliter pris ju större flaska man köper men 200ml är jobbigt stor flaska... köper online för fysiska butiker tar ju äckliga priser tyvärr
Förstår inte varför du hypar Cool water, helt värdelös skit. Bara JF som snackar om den och vi vet ju hur bränd han är😀
Citera
2023-01-28, 19:18
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Förstår inte varför du hypar Cool water, helt värdelös skit. Bara JF som snackar om den och vi vet ju hur bränd han är😀

Vem är JF? John F Kennedy? Haha. Aldrig hört talas om någon JF som hyllar cool water
Citera
2023-01-28, 20:00
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga

Cool Water är knappast värdelös skit, Pierre Bourdon har gjort en ganska schysst GIT-klon för den stora massan imo.
Jag föredrar givetvis GIT då den inte känns alls lika syntetisk. Men tycker det är att dra det lite långt att kalla CW för skit ändå. Vem orkar bry sig om Jeremy?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in