2023-01-28, 20:36
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Vem är JF? John F Kennedy? Haha. Aldrig hört talas om någon JF som hyllar cool water
Jeremy Fragrance. En Youtube-snubbe som mest är intresserad av att flexa muskler. Verkar alltid helt fjuttad i sina videor. Helt irrelevant
Citera
2023-01-28, 20:46
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Kollade prisjakt på irish tweed visserligen slut i lager överallt. Men 2000kr minimum för 50 ml och 100ml minimum 2600kr. Måste ju vara grym för det priset? Cool water kostar 40ml allt från typ 300-500 beroende på var man köper det. Sedan finns 75ml, 125ml och 200ml blir såklart billigare milliliter pris ju större flaska man köper men 200ml är jobbigt stor flaska... köper online för fysiska butiker tar ju äckliga priser tyvärr
Som med alla Creed är det rejält överpris. Tycker inte det är värt det, ofta tvivelaktig prestanda också. Aventus är ju ett bra exempel. Själv har jag bara Creed Viking. Mest en bucketlist-grej, köpte den i somras som en femtioårspresent till mig själv. Fast den är riktigt jävla fin!
Citera
2023-01-29, 11:30
Medlem
Chrinolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Jeremy Fragrance. En Youtube-snubbe som mest är intresserad av att flexa muskler. Verkar alltid helt fjuttad i sina videor. Helt irrelevant

Följde ett tag, men blev så jävla less på hans tjafs.
Citera
2023-01-29, 13:35
Medlem
Tullamores avatar
Nån som provat Jeremys egna dofter, Fragrance One? Såg någonstans att dom är nedlagda. Dyra utav helvete var dom i alla fall.
Citera
2023-01-29, 16:03
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Nån som provat Jeremys egna dofter, Fragrance One? Såg någonstans att dom är nedlagda. Dyra utav helvete var dom i alla fall.
Skulle aldrig supporta den där kokaintomten.
Citera
2023-01-29, 16:23
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Skulle aldrig supporta den där kokaintomten.
Inte jag heller, men någon kanske han har lyckats övertyga
Citera
2023-01-29, 16:28
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:

Som med vissa kändis-skräp parfymer. Kan ge ett exempel, Ronaldos egna parfym. Den luktar billig skit doft, visserligen ingen 500kr parfym men man märker att det ändå är budgetdoft och överpris.
Citera
2023-02-02, 21:39
Medlem
pocahontas väns avatar
Jeremy Fragrance är en av de bästa sakerna som har hänt parfymvärlden på sistone. Några av hans mest oförglömliga ögonblick: https://www.youtube.com/shorts/5Z4YOLY8Xdk, https://www.youtube.com/watch?v=v_dY2-Hc4Q0, https://www.youtube.com/watch?v=A95Dqt8In6U, https://www.tiktok.com/@diewavy/video/7184152054552743214

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Måste slå ett slag för franska Nose och deras grymt snabba leveranser. DHL express ingick i beställningen jag gjorde, la ordern sent i tisdags kväll, ordern skickades i onsdags, skulle fått den igår men tydligen sumpade DHL i Tyskland något så det blev fördröjt tills idag. Oavsett en dags fördröjning så gick det riktigt snabbt. 6 valfria samples (1,5 ml) ingick dessutom.

Förutom snabba leveranser så är nog Nose billigast på Creed vad jag vet om, värt att kolla in vetja.
Jag kan bekräfta att Nose fortfarande håller en väldigt hög standard. Jag beställde från Nose.fr (numera noseparis.com) sent i tisdags och fick hem min leverans idag. Utöver de sex samples fick jag också en 5 ml travel size glasflaska av min parfym.
Citera
2023-02-13, 11:55
Medlem
Gillar Givenchy Gentleman Boisée EdP, för vinterhalvåret. Men skulle vilja att den håller längre. Nåt tips på bra alternativ?

Av hälsoskäl tar jag den inte på huden, utan på kläderna. Så alternativet ska vara nåt som funkar och håller i den kontexten.
Citera
2023-02-13, 19:02
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XirodeXira
Gillar Givenchy Gentleman Boisée EdP, för vinterhalvåret. Men skulle vilja att den håller längre. Nåt tips på bra alternativ?

Av hälsoskäl tar jag den inte på huden, utan på kläderna. Så alternativet ska vara nåt som funkar och håller i den kontexten.
Kolla in Prada l`homme Intense. Lite i samma stil. Kostar lite mer men sitter länge som fan, särskilt på kläder.
Citera
2023-02-14, 15:01
Medlem
LaCucarachas avatar
Fick testa Cartier Déclaration edt i helgen. Väldigt imponerad, kan tänka mig den är kanon på vår och kanske sommaren! Lutar helt klart åt ett köp! Någon som testat eller använder den själv?
Citera
2023-02-15, 13:42
Medlem
khoroshos avatar
Bidrar som kvinna i denna tråd. Tobacco vanille av Tom Ford är otroligt attraktiv på både män och kvinnor. Ni kommer garanterat få komplimanger. Den är tyvärr dyr (30 ml kostar ca 1500 kronor), men är väl värd pengarna och håller länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in