Citat:
Ursprungligen postat av
Tullamore
Kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur originalet luktar, det var nog mer än tjugo år sedan jag hade den. Men helt klart en riktig klassiker som nog alltid kommer vara omtyckt. Sen finns ju AdG Eau de Parfum också som kom härom året. Jag gillar den men tycker Profondo är strået vassare.
Cool Water är ju också en klassiker. Har aldrig haft den själv men en fin doft som påminner om Creed Green Irish Tweed.
Ja eau de parfym är såklart bättre än edt. Har aldrig testat eau de parfym men den finns i cool water också. Dyrare med eau de parfym men eau de parfym håller längre tid därav priset. När jag skriver parfym så menar jag edt känns lite mer standard bland parfymer för män iaf men ska man vara petig så är ju eau de parfym riktig parfym även för män och edt är något mitt emellan eau de parfym och rakvatten när det gäller tid lukten håller i sig.
Trimmar man bara skägget kort så ser jag ingen anledning till att ha rakvatten i något bra märke. Ingen bra livslängd på rakvatten även om man dränker ansiktet med rakvatten. För mycket alkohol...
Blir en flaska aqua di gio profondo nästa gång. Kör nog dock på edt första gången så jag kan jämföra enklare med aqua di gio edt.