2023-01-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Att barnen, flera vänner Robin och barnmorskan i princip ordagrant återger det Lukas säger berättar att det är något Lukas planterar och ingen sanning.
Ingen har sett det han berättar dom bara tar till sig och tror på lilla aset.
Dom säger också i förhören Lukas säger eller Lukas har berättat
Johan som är hennes bästa vän och make har en annan mer balanserad syn.
Lukas berättar i förhör hur Johan anförtrott sig åt honom och hur Johan svikits bla bla
Johan säger något helt annat och framförallt att Lukas är någon han accepterat men aldrig varit förtrolig med.
Vem tror du vet mest om Johans och Bellas äktenskap.
Johan och Bella eller aset Lukas babykiller som ljuger om allt han kan för att framstå i bra dager?
Fortsätt gråtkrama en människa som dödat ett barn.
Han har ju snopp så det är nog värt det.

Fast vad jag vet så har R typ beskrivit I, precis som L, som person.
Citera
2023-01-27, 22:54
Medlem
Citat:
Jag försvarar inte någon med näbbar och klor.
Jag konstaterar att aset dödade barnen
och hon har inget ansvar i det.

Du skriver :

Jag konstaterar att aset dödade barnen,

Men det måste vi alla ha missat i FUP:en, fler barn dödade , det var aset som gjorde det . vilken miss utav förhörsledarna som inte tog upp detta .
Citera
2023-01-27, 22:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Så nu menar du att eftersom I tyckte det var jobbigt därhemma så är det rätt av henne att hålla sig borta, skita i sitt föräldraansvar och sina barn?
Hon lämnar inte bara lilla J utan struntar även i sina pojkar.
Inser du att det beteendet är inte förenligt med att vara en förebild och bra mamma?

Nej, du har nog rätt här. Hon verkar inte vara en bra mamma, inte heller en vettig förebild.

Tyvärr finns det alldeles för många mammor som bara tänker på sig själva.
Citera
2023-01-27, 23:10
Medlem
Citat:
Jag försvarar inte någon med näbbar och klor.
Jag konstaterar att aset dödade barnen
och hon har inget ansvar i det.

Du skriver :

Men det måste vi alla ha missat i FUP:en, fler barn dödade , det var aset som gjorde det . vilken miss utav förhörsledarna som inte tog upp detta .
Citera
2023-01-27, 23:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Fast vad jag vet så har R typ beskrivit I, precis som L, som person.
Robin berättar vad Lukas sagt om förhållandet med Bella
Att barnen säger saker väcker också hans oro.
Robin säger att hon aldrig skulle skada sina barn och kan vara en fantastiskt mamma men har svängningar ibland.
Robin är inte ofärgad av Lukas, tvärtom.
Robin har faktiskt fram tills sista veckan innan J dör litat på att Bella kan avlasta honom.
När hon tar med barnet till Victor så är det Robins vecka men han behöver avlastning för att bröderna sliter på varandra och han vänder sig då till Bella.
Om han delade Lukas uppfattning om Bella agerar han då som en ansvarsfull förälder?
Eller är det så att han tyckte Bella var en person han kunde vända sig till när det gällde barnen?
Robin har dessutom kontakt med Anna som är halvsyster till Linus - Linus är Lukas bror.
Citera
2023-01-27, 23:12
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Du skriver :

Eller så var det en tangentsbordsmiss där jag trycket n istället för t
Vilken gåta hur kan någon lösa den
ujuj det blev så svårt nu
buuhuu
Citera
2023-01-27, 23:19
Medlem
silopsilops avatar
Det tråden borde handla om är vem som dödat barnet
Det har Lukas gjort.
Citera
2023-01-27, 23:29
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Robin berättar vad Lukas sagt om förhållandet med Bella
Att barnen säger saker väcker också hans oro.
Robin säger att hon aldrig skulle skada sina barn och kan vara en fantastiskt mamma men har svängningar ibland.
Robin är inte ofärgad av Lukas, tvärtom.
Robin har faktiskt fram tills sista veckan innan J dör litat på att Bella kan avlasta honom.
När hon tar med barnet till Victor så är det Robins vecka men han behöver avlastning för att bröderna sliter på varandra och han vänder sig då till Bella.
Om han delade Lukas uppfattning om Bella agerar han då som en ansvarsfull förälder?
Eller är det så att han tyckte Bella var en person han kunde vända sig till när det gällde barnen?
Robin har dessutom kontakt med Anna som är halvsyster till Linus - Linus är Lukas bror.

Från FUP
Robin ombeds berätta hur Isabella är som person.
Robin berättar att hon kastar sig mellan personer och byter ofta jobb. Ibland har hon det jobbigt psykiskt och hon kan vara instabil. Robin upplever att det är mycket drama runt Isabella.
Robin ombeds berätta hur Isabella är som förälder.
Robin fortsätter berätta att Isabella var väldigt kontrollerande under deras tid men Robin kan inte se att det var någon uppenbar risk att barnen skulle fara illa fysiskt. Psykisk ohälsa är svårt att ta på.
Robin säger att han blivit mer och mer orolig då barnen har pratat mer och mer hemma. Han säger att i perioder är det väldigt bra men att det också kan vara perioder då det är väldigt dåligt. Robin säger att Isabella är en periodmänniska.
Robin säger att han blivit mer orolig den sista tiden utifrån vad barnen berättat.
Citera
2023-01-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Tack. Stackars barn. Låter som att morsan har borderline. Av egen erfarenhet är det inte optimala uopväxtförhållanden. Har inte soc gjort nåt?

Jag ska läsa fupen, men det verkar oerhört tragiskt.
Glömde tillägga att det gjordes en socanmälan, dock var det så jävla rörigt att förstå då FUPen verkar innehålla dubbla budskap. Något sjukhus gjorde en socanmälan efter att de hade lämnat sjukhuset mot personalens tillåtelse, men enligt L & B så gav dagskiftet tillåtelse och förmedlade inte det till kvällspersonalen, så kvällspersonalen gjorde en socanmälan baserat på något de reagerade på under besöket samt att de lämnade i förtid.. Helt ärligt så satt jag mig inte in i detaljerna kring socanmälan, det kan mycket väl ha gjorts 2 socanmälningar. Det är väl det enda jag tyckte var oklart i FUPen
Citera
2023-01-27, 23:36
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Från FUP
Robin ombeds berätta hur Isabella är som person.
Robin berättar att hon kastar sig mellan personer och byter ofta jobb. Ibland har hon det jobbigt psykiskt och hon kan vara instabil. Robin upplever att det är mycket drama runt Isabella.
Robin ombeds berätta hur Isabella är som förälder.
Robin fortsätter berätta att Isabella var väldigt kontrollerande under deras tid men Robin kan inte se att det var någon uppenbar risk att barnen skulle fara illa fysiskt. Psykisk ohälsa är svårt att ta på.
Robin säger att han blivit mer och mer orolig då barnen har pratat mer och mer hemma. Han säger att i perioder är det väldigt bra men att det också kan vara perioder då det är väldigt dåligt. Robin säger att Isabella är en periodmänniska.
Robin säger att han blivit mer orolig den sista tiden utifrån vad barnen berättat.
Läs vad du själv citerar.
Och är du ärlig så vet du också att han baserar stora delar av sitt omdöme på vad Lukas sagt.
Sammantaget från Robin att hon kan vara en bra mamma men strula ibland. Han tror inte att hon skulle skada barnen och har inga hinder att ringa och be henne om hjälp på sina pappa veckor

Läser du förhöret med Robin så är den största kritiken sådant som Lukas berättat.
Robin själv har aldrig varit orolig för att Bella skulle skada barnen. Det finns inte.
Citera
2023-01-27, 23:45
Medlem
Citat:
Läs vad du själv citerar.
Och är du ärlig så vet du också att han baserar stora delar av sitt omdöme på vad Lukas sagt.
Sammantaget från Robin att hon kan vara en bra mamma men strula ibland. Han tror inte att hon skulle skada barnen och har inga hinder att ringa och be henne om hjälp på sina pappa veckor

Läser du förhöret med Robin så är den största kritiken sådant som Lukas berättat.
Robin själv har aldrig varit orolig för att Bella skulle skada barnen. Det finns inte.

Men hur tänker du egentligen skulle en fullvuxen man , pappa till deras gemensamma barn, ta intryck utav vad Lukas säger till honom.
,
Du säger han baserar stora delar av sitt omdöme på vad Lukas sagt , han har ju till och med sagt att han är orolig för det barnen kommer hem och berättar för honom, det är ju så att han t o m efter ett förhör med honom ringer in och lämnar ytterligare uppgifter som har kommit fram via barnen .
Citera
2023-01-27, 23:58
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Men hur tänker du egentligen skulle en fullvuxen man , pappa till deras gemensamma barn, ta intryck utav vad Lukas säger till honom.
,
Du säger han baserar stora delar av sitt omdöme på vad Lukas sagt , han har ju till och med sagt att han är orolig för det barnen kommer hem och berättar för honom, det är ju så att han t o m efter ett förhör med honom ringer in och lämnar ytterligare uppgifter som har kommit fram via barnen .
Att han ringer in med ytterligare förhör handlar kanske om att han inte ens var närvarande vid barnens förhör.
Han lät Johan ta den biten.
Och det var såklart rätt eftersom barnen var med Johan och var trygga med Johan.
Varför lyssnar en försmådd man på en annan försmådd man.
Du bör fråga Robin om det.
Robin har varit orolig för det barnen säger när dom rapar Lukas version.
Robin har inte ansett att Bella är en oduglig mamma för då hade dom inte haft samarbetet kring barnen och Robin hade inte ringt henne när han behövde avlastning.
Jag tror inte Robin försvarar Lukas idag faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in