2023-02-09, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkruttigRot
En bebis har sin matklocka. Vid 6 månaders ålder är det väldigt vanligt att sova 4-6 timmar för att sen vakna, bli utfodrad och sen somna om igen. Bebisen sov nog under andra tidpunkter också.

Ja jag tror han säger i förhör att de somnar om efter en stund och sover några timmar
Citera
2023-02-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Någon skrev nyligen att han hade sömnmedel utskrivna sedan 6 månader tillbaka, vet vi mera om vilka? Zoplikon eller liknande skulle faktiskt förklara det här beteendet.

Gjordes väl en rättskemisk analys som visade på inga substanser? Men de kan ju hunnit gå ur kroppen.
Citera
2023-02-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Vet vi vilka substanser han testades för? Det måste ju finnas diverse att pillra i sig som inte ger utslag på testerna tänker jag?

Tvivlar på att försvaret skulle vilja förklara beteendet som orsakat av nån typ av drog. Droganvändning eller stark påverkan av mediciner lär inte vara till hans fördel liksom.

Finns i Fup, men som jag kmr ihåg det visade svaret negativt på allt. Sömnmedel lär vara testat. Han låter verkligen påverkad som sagt av något nedåttjack (som sömnmedel) i samtalet. Vet hur jag själv låter och är på sömnmedel… speciellt om jag väcks av nåt utifrån under tiden de ska verka (ca tre timmar). Imovane och Stilnoct har ju väldigt korta halveringstider och tog han dem i normal föreskriven dos kanske de var borta ur kroppen när proverna togs. Om han tagit förskriven dos ska det ju inte vara till hans nackdel utan bara en förklaring till det konstiga larmsamtalet.
Citera
2023-02-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
En del tänker "baklänges" i akut situation och agerar väldigt märkligt.
Finns tom de man måste ge en lusing för att de ska tänka rationellt i krissituationer.
Långvarig sömnbrist, flytt på G och otrohet kan nog få den tåligaste att "Slå runt" i huvudet.

Tycker det är mer märkligt att Isabella även nu uppvisar sån kyla att hon inte närvarar vid rättegången 24/7

Hon var bara med när hon själv skulle svara på frågor. Hon var som målsägande inte vittne under ed. Upplevde inte henne aom kuligbutan helt jäkla avtrubbad. Tror jag själv skulle kunna betett mig så i den situationen även om jag i det akuta skedet hade haft ett enormt adrenalinpåslag, gråtit, skrikit och jag vet inte vad. Har inte sett L i rätten annat än när han sagt tyst och lyssnade. Han var lugn, hade gått upp i vikt, tittade mest ner. Kunde inte bedöma honom utifrån det.
Citera
2023-02-09, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Finns i Fup, men som jag kmr ihåg det visade svaret negativt på allt. Sömnmedel lär vara testat. Han låter verkligen påverkad som sagt av något nedåttjack (som sömnmedel) i samtalet. Vet hur jag själv låter och är på sömnmedel… speciellt om jag väcks av nåt utifrån under tiden de ska verka (ca tre timmar). Imovane och Stilnoct har ju väldigt korta halveringstider och tog han dem i normal föreskriven dos kanske de var borta ur kroppen när proverna togs. Om han tagit förskriven dos ska det ju inte vara till hans nackdel utan bara en förklaring till det konstiga larmsamtalet.

Var det något mer anmärkningsvärt som framkom?

Har du vart där båda dagarna?
Delar du kvackkvacks sammanfattning på något vis i övrigt eller har du en helt annan bild/uppfattning av allt?
Citera
2023-02-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Fast de har han ju fått nu, efter han blivit frihetsberövad. Han gick mig veterligen inte på några sömntabletter när situationen uppstod. Tvärtom sov han väldigt lite.

En annan sak jag reagerade på i FUP:en är att L vid något tillfälle säger att Junie somnar för kvällen vid 23 och vaknar när I går upp till jobb vid 5. Är det ingen annan som tänkt på att det här är *otroligt* lite sömn för en bebis? En femmånaders "ska" sova 11-12h på natten och 3-4 till på dagen. Har det uträtts om systematisk sömnlöshet kan påverka en bebis andra system, alltså är det lättare att t ex sluta andas, blöda osv vid sömnbrist?

Låter inte ens rimligt att J skulle ha sovit så lite som du beskriver. Men absolut, låter inte friskt. Frågan är om han menade nattetid eller totalt. Hon kanske sov mer totalt? Hade själv en bebis som ”bara” sov 12 timmar i sträck på natten och sen körde powernaps 10 min ngra ggr/dag.
Citera
2023-02-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Var det något mer anmärkningsvärt som framkom?

Har du vart där båda dagarna?
Delar du kvackkvacks sammanfattning på något vis i övrigt eller har du en helt annan bild/uppfattning av allt?

Vill inte outa mig för mkt.
Citera
2023-02-09, 11:33
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Låter inte ens rimligt att J skulle ha sovit så lite som du beskriver. Men absolut, låter inte friskt. Frågan är om han menade nattetid eller totalt. Hon kanske sov mer totalt? Hade själv en bebis som ”bara” sov 12 timmar i sträck på natten och sen körde powernaps 10 min ngra ggr/dag.
Det framgår i förundersökningen att hon sover mer under dygnet än enbart nattsömnen.
Det är nog dessutom Bella som anger hur hon sover nattetid. Hon somnar vid 23 och vaknar när Bella går till jobbet på morgonen. Då brukar Lukas plocka över barnet i deras säng.
Citera
2023-02-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det framgår i förundersökningen att hon sover mer under dygnet än enbart nattsömnen.
Det är nog dessutom Bella som anger hur hon sover nattetid. Hon somnar vid 23 och vaknar när Bella går till jobbet på morgonen. Då brukar Lukas plocka över barnet i deras säng.

Tänkte det. Och I hade ju ingen aom helst koll på nåt.
Citera
2023-02-09, 11:40
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Tänkte det. Och I hade ju ingen aom helst koll på nåt.
Hon hade ju koll på det i förhöret i alla fall.
Hon ansåg också att J var ett snällt barn med normalt sovande och inte särskilt gnällig eller skrikig.
Dom gånger J hade problem var när Bella var borta då brukade Lukas klaga på att hon var besvärlig.
Citera
2023-02-09, 11:44
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Hon var bara med när hon själv skulle svara på frågor. Hon var som målsägande inte vittne under ed. Upplevde inte henne aom kuligbutan helt jäkla avtrubbad. Tror jag själv skulle kunna betett mig så i den situationen även om jag i det akuta skedet hade haft ett enormt adrenalinpåslag, gråtit, skrikit och jag vet inte vad. Har inte sett L i rätten annat än när han sagt tyst och lyssnade. Han var lugn, hade gått upp i vikt, tittade mest ner. Kunde inte bedöma honom utifrån det.

Bra att han gått upp i vikt, han ar ju rejält mager på bilderna i fup. De flesta går ner i vikt när de är häktade, då maten är kraftigt ransonerad.
Citera
2023-02-09, 11:45
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Gjordes väl en rättskemisk analys som visade på inga substanser? Men de kan ju hunnit gå ur kroppen.

Dom får atarax eller melatonin såvida de inte har en missbruksproblematik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in