2023-01-27, 22:04
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Och att barnen har samma uppfattning som Lukas innebär inte att det inte är sant. Snarare förstärker det bilden om hur deras mamma är vilket genomsyrar hela utredningen.
Stackars barn
Att barnen, flera vänner Robin och barnmorskan i princip ordagrant återger det Lukas säger berättar att det är något Lukas planterar och ingen sanning.
Ingen har sett det han berättar dom bara tar till sig och tror på lilla aset.
Dom säger också i förhören Lukas säger eller Lukas har berättat
Johan som är hennes bästa vän och make har en annan mer balanserad syn.
Lukas berättar i förhör hur Johan anförtrott sig åt honom och hur Johan svikits bla bla
Johan säger något helt annat och framförallt att Lukas är någon han accepterat men aldrig varit förtrolig med.
Vem tror du vet mest om Johans och Bellas äktenskap.
Johan och Bella eller aset Lukas babykiller som ljuger om allt han kan för att framstå i bra dager?
Fortsätt gråtkrama en människa som dödat ett barn.
Han har ju snopp så det är nog värt det.
Citera
2023-01-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jaha
Varför citerar du mig?

Därför att den sk mamman är ett avskum. Hon brydde sig inte ett skit om sina barn. Uppenbarligen.
Och den försvarar du? Med näbbar och klor?
Totalt likgiltig som mamma.
Citera
2023-01-27, 22:07
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Men snälla du , din värld verkar vara en aning snäv, tror du på fullt allvar att Lukas kan ha planterat in allt detta i barnens hjärnor, vad de skall säga och inte säga,

Här sitter de i en fullständigt ny miljö för dem, främmande människor, kameror som spelar in , de skall då komma ihåg allt som Lukas har sagt till dem.

Du kan ju inte mena allvar med det du skriver, varför skulle de tala illa om sin mamma, varför skulle de ljuga om sin mamma, nej du det du säger stämmer inte, barn är lojala, framför allt mot sina föräldrar.

Du kan ju inte hänga upp dig på ett enda svar som något utav barnen har sagt, möjligt att något utav barnen ger som svar vid något tillfälle att det har Lukas sagt, men de säger inte HELA tiden att det har Lukas sagt.
Nej jag tror inte.
Jag arbetar inom området.
Jag vet.
Citera
2023-01-27, 22:09
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Det är ju verkligen vad barnen har självupplevt och därför berättar dem på ett barns vis om sin situation och hemska mamma. För att det är sant.

Förstår inte vad den regeln har med detta att göra? Men det var ju väntat att du saknar svar.
Nej varför ljuger du?
Ena barnet säger dessutom att "Lukas säger det"
Citera
2023-01-27, 22:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Därför att den sk mamman är ett avskum. Hon brydde sig inte ett skit om sina barn. Uppenbarligen.
Och den försvarar du? Med näbbar och klor?
Totalt likgiltig som mamma.
Jag försvarar inte någon med näbbar och klor.
Jag konstaterar att aset dödade barnen
och hon har inget ansvar i det.
Citera
2023-01-27, 22:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Hur vet du att det inte är sant?
Jag har läst förundersökningen och är inte fallkåt på en barnamördare som du tycks vara.
Han ljuger hela tiden om allt.
Ta fingrarna ur trosan när du läser så ser du det.
Citera
2023-01-27, 22:13
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
]Att barnen, flera vänner Robin och barnmorskan i princip ordagrant återger det Lukas säger berättar att det är något Lukas planterar och ingen sanning.[/b]
Ingen har sett det han berättar dom bara tar till sig och tror på lilla aset.
Dom säger också i förhören Lukas säger eller Lukas har berättat
Johan som är hennes bästa vän och make har en annan mer balanserad syn.
Lukas berättar i förhör hur Johan anförtrott sig åt honom och hur Johan svikits bla bla
Johan säger något helt annat och framförallt att Lukas är någon han accepterat men aldrig varit förtrolig med.
Vem tror du vet mest om Johans och Bellas äktenskap.
Johan och Bella eller aset Lukas babykiller som ljuger om allt han kan för att framstå i bra dager?
Fortsätt gråtkrama en människa som dödat ett barn.
Han har ju snopp så det är nog värt det.

Du är mer och mer osammanhängande och aggressiv. Så på fullt allvar så har barnen, vänner, Robin, barnmorska mfl blivit indoktrinerade av Lukas? Det är fullständigt osannolikt och tom humoristiskt.
Citera
2023-01-27, 22:14
Medlem
Citat:
Jag försvarar inte någon med näbbar och klor.
Jag konstaterar att aset dödade barnen
och hon har inget ansvar i det.

Jo, det har hon. Möjligen vill hon inte se det så men det beror på att hon lämnat vind för våg. Borde inte haft barn från första början.

Varför var hon inte på plats den natten? (jo just, hon var ansvarig nog att vara på annan plats) Och varför så totalt likgiltig?
Lika skyldig. En riktig dönick.
Citera
2023-01-27, 22:16
Medlem
Citat:
Jag har läst förundersökningen och är inte fallkåt på en barnamördare som du tycks vara.
Han ljuger hela tiden om allt.
Ta fingrarna ur trosan när du läser så ser du det.

Jag har nog inte heller uppfattat att han ljuger om allt? Hur kan du veta det?
Citera
2023-01-27, 22:19
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Nej varför ljuger du?
Ena barnet säger dessutom att "Lukas säger det"

Så tre ord taget helt ur en kontext baserar du dina antaganden på? Alla förhör i övrigt menar du bara är Lukas som planterat? Vi är många som plöjt igenom FUPen och som har förmågan att urskilja sanningen.
Känns som du inte mår så bra
Citera
2023-01-27, 22:30
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Du är mer och mer osammanhängande och aggressiv. Så på fullt allvar så har barnen, vänner, Robin, barnmorska mfl blivit indoktrinerade av Lukas? Det är fullständigt osannolikt och tom humoristiskt.
Nej jag är inte ett dugg osammanhängande.
Samtliga vittnar om vad Lukas sagt och inte vad dom själva sett eller vet.
Till och med ena barnet säger i förhöret när Fl frågar hur han vet allt Lukas gör med att det säger Lukas.
Samtliga kan återberätta vad Lukas sagt och det är samma till alla.
Ingen av dom kan säga att dom själva sett eller upplevt något med Bella utan allt utgår från den ratade mannens gnäll.
Och han dödar barnet Bella gör inte det..
Citera
2023-01-27, 22:33
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Så tre ord taget helt ur en kontext baserar du dina antaganden på? Alla förhör i övrigt menar du bara är Lukas som planterat? Vi är många som plöjt igenom FUPen och som har förmågan att urskilja sanningen.
Känns som du inte mår så bra
Samtliga vittnen har dom orden i sin utsaga.
Lukas säger ,Lukas har berättat sa Lukas osv.
Samtliga har det i någon variant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in