Citat:
Ursprungligen postat av
tusentankar1
Fast menar du att hunden lagt sig på henne så hjärnan svällt? Eller menar du att de (?) först skakat henne och sen har hunden lagt sig på henne också? Tror snarare det är antingen eller. Och det lutar inte mot att hunden lagt sig på henne eftersom hon har blödningar i ögonbotten som sagt och det krävs rätt kraftiga skakningar för att det ska uppstå, därför troligast att hjärnskadan uppstått i samband med att blödningar i ögonbotten uppstod.
Enligt L ska ju hunden kraschat in i flickans babygym som hon befann sig i, så sent som några få dagar innan SOS tillkallades.
Detta ska då ha orsakat ett blåmärke i pannan och ett rivmärke på magen enligt FUP och honom själv.
Det läggs dock otroligt lite vikt vid detta i FUP.
Jag anser inte heller denna historia vara orimlig.
Föreställ dig en mycket understimulerad hund (av ras som kräver mer motion än genomsnittsrasen) och som L beskriver det "springer fram och tillbaka, härjar och sedan sladdar/halkar in i babygymmet".
Helt oavsiktligt med andra ord men en hund i 40-45kg klassen som brakar in i ett babygym kan nog orsaka otroliga skador vid en olycklig träff.
Finns dessutom ett dokumenterat fall sedan tidigare där fadern (tror jag det var) satt oskyldigt dömd för att ha skakat sitt barn till döds.
Vilket senare visat sig felaktigt då faderns historia helt plötsligt var rimlig, att barnet på något vis (minns ej hur men ej bedömt som oaktsamt) hade rasat i golvet samma vecka och senare dött.
Otroligt mycket likheter i detta fall enligt mig, dock är skillnaden att en hund kommer i ett himla brak istället för att barnen brakar ned från en säng, diskbänk eller vad det nu var.