2023-01-27, 10:29
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Haha, jag svamlar inte och det vet du. Du går ju in stenhårt för att trumpeta ut vad västs outtröttliga och sömnlösa propagandamaskin förkunnar för oss dagarna i ända.
Kanske lite som du trumpetar ut angriparens, terroriststaten Rysslands, narrativ? Jag återger den gängse uppfattning bland de som faktiskt lever i Ukraina, de som var med när det hände, och den uppfattning som är rådande bland Ukrainas alla allierade.

Citat:
Jag har dessutom lärt mig att se igenom propagandan och tänka i många fler dimensioner än vad du kan.
Jaså, det har du? Ändå återger du det ryska narrativet rakt upp och ner?

Citat:
Antingen så är du en förljugen propagandist, eller så är du ett hjärndött NATO-troll. Och i så fall, är jag jävligt glad över att jag inte är lika lättlurad som du.
Skulle ju kunna säga samma sak om dig som du säger om mig, men det känns meningslöst. du får i stället återkomma med något som styrker din tes, om du nu kan hitta något som är någorlunda trovärdigt.

Citat:
Du är ju ett skolboksexempel i framtiden över hur en otroligt lättlurad och hjärntvättad människa argumenterar. Ungefär som hur skolväsendet idag lär ut om hur en sektmedlem fungerar.
Det är ungefär så alla rubotar, rysstroll och vatnikar uppfattas av resten av omvärlden.

Vill du förneka att det var Ryssland som invaderade Ukraina? Vill du förneka att Ryssland gav militärt stöd i form av vapen, underrättelseofficerare, specialförband och ekonomiska medel till "utbrytarrepublikerna"? Vill du förneka att det nederländska passagerarflygplanet sköts ned med en luftvärnsrobot levererad av Ryssland till en av "utbrytarrepublikerna"?

Vill du förneka att över 80% av befolkningen i Donbass, i en fullkomligt legitim folkomröstning, godkänd av hela världen (inklusive Ryssland. dåvarande Sovjetunionen), röstade för att vara en del av Ukraina i stället för Ryssland? Vill du påstå att någon folkomröstning i någon av de ockuperade områdena har varit illegitima och helt felaktiga? Vill du förneka Rysslands folkmord i Donbass och Ryssland ansvar för de miljoner som tvingats på flykt i Ukraina? Vill du förneka Rysslands ansvar för de tiotusentals dödade civila i ockuperade områdena? Vill du förneka att ryska soldater systematiskt våldtar såväl kvinnor som barn, som ett led i att förtrycka och kontrollera det ukrainska folket?

Är du seriös?
Citera
2023-01-27, 10:37
Avstängd
Det är något mycket märkligt som händer...
Först pandemin..
Därefter energikris...
Därefter ett krig..
Aldrig skådad propaganda mot den store skurken Ryssland..
Europa (Sverige) insyltade i EU, ska så fort som möjligt liera sig med USA...

Det är något som vill befolkningen något väldigt väldigt illa...
Citera
2023-01-27, 10:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Kanske lite som du trumpetar ut angriparens, terroriststaten Rysslands, narrativ? Jag återger den gängse uppfattning bland de som faktiskt lever i Ukraina, de som var med när det hände, och den uppfattning som är rådande bland Ukrainas alla allierade.

Jaså, det har du? Ändå återger du det ryska narrativet rakt upp och ner?

Skulle ju kunna säga samma sak om dig som du säger om mig, men det känns meningslöst. du får i stället återkomma med något som styrker din tes, om du nu kan hitta något som är någorlunda trovärdigt.

Det är ungefär så alla rubotar, rysstroll och vatnikar uppfattas av resten av omvärlden.

Vill du förneka att det var Ryssland som invaderade Ukraina? Vill du förneka att Ryssland gav militärt stöd i form av vapen, underrättelseofficerare, specialförband och ekonomiska medel till "utbrytarrepublikerna"? Vill du förneka att det nederländska passagerarflygplanet sköts ned med en luftvärnsrobot levererad av Ryssland till en av "utbrytarrepublikerna"?

Vill du förneka att över 80% av befolkningen i Donbass, i en fullkomligt legitim folkomröstning, godkänd av hela världen (inklusive Ryssland. dåvarande Sovjetunionen), röstade för att vara en del av Ukraina i stället för Ryssland? Vill du påstå att någon folkomröstning i någon av de ockuperade områdena har varit illegitima och helt felaktiga? Vill du förneka Rysslands folkmord i Donbass och Ryssland ansvar för de miljoner som tvingats på flykt i Ukraina? Vill du förneka Rysslands ansvar för de tiotusentals dödade civila i ockuperade områdena? Vill du förneka att ryska soldater systematiskt våldtar såväl kvinnor som barn, som ett led i att förtrycka och kontrollera det ukrainska folket?

Är du seriös?
Häromdan fick skurken och terroristen nya direktiv från USA...

-" Du Zelenskyj, det börjar bli obekvämt nu..kan du rensa ut ett gäng terrorister i din regering som skott sig på folkets pengar ?"..
Citera
2023-01-27, 10:49
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Häromdan fick skurken och terroristen nya direktiv från USA...

-" Du Zelenskyj, det börjar bli obekvämt nu..kan du rensa ut ett gäng terrorister i din regering som skott sig på folkets pengar ?"..
Du tror att det är USA som styr Ukraina?

Förstår att korruptionsbekämpning är skrämmande för rubotar och rysstroll.
Citera
2023-01-27, 10:53
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:

Har du sovit under en sten? Det går inte att vara så naiv/obildbar utan du måste vara ett propagandatroll utsänd av Nato.
Citera
2023-01-27, 10:55
Avstängd
Citat:

Det är inte bara din vokabulär som indikerar vem du är...
Du vägrar se sanningen, vägrar låta den sanna informationen slinka in genom öronen...
Läser du bara på om hur USA fungerar, tror jag att det kanske finns en liiiten chans att även din kompass börjar rycka lite...
Citera
2023-01-27, 10:56
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Har du sovit under en sten? Det går inte att vara så naiv/obildbar utan du måste vara ett propagandatroll utsänd av Nato.
Okej, Skogshuggarn, bra att du öppet deklarerar din vatnikstatus.
Citera
2023-01-27, 11:01
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det är inte bara din vokabulär som indikerar vem du är...
Du vägrar se sanningen, vägrar låta den sanna informationen slinka in genom öronen...
Läser du bara på om hur USA fungerar, tror jag att det kanske finns en liiiten chans att även din kompass börjar rycka lite...
Jag tror, helt ärligt, att jag läser mer ryskspråkiga media än amerikansk och jag är rätt övertygad om att de flesta som sitter och fantiserar om att det krig som utspelas i Ukraina är USA:s fel också är samma personer som låter sig bli nyttiga idioter i många andra fall och påfallande ofta då som språkrör för antiväst- och prodiktaturpropganda (inte bara Ryssland utan även andra). Samtidigt bor sannolikt de flesta av er i väst och åtnjuter friheten och välståndet här. Väldigt få av er har säkerligen heller aldrig varit i Ryssland eller Ukraina, men ändå vet ni att Ryssland är ett frihets- och fridsälskande land (trots att man på löpande band utför övergrepp i grannländer, just nu framför allt i Ukraina) och att Ukraina är onda, korrumperade nazister som har en judisk president som styrs av USA. Ni är bra märkliga.
Citera
2023-01-27, 11:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Men du kan du försöka åtminstånde att bosätta dig någon annan stans, men antagligen är du en arbetslös bidragstagare med yttrligare personliga problem.

För hade du varit eftertraktad på marknaden finns alla möjligheter att bosätta sig nästan var som.

Så för dig handlar det om att du inte kan parasitera i andra länder.. Och hatar sverige för att du är en loser? Prova ryssland?
jag är ekonomiskt oberoende.
Success breeds jealousy, loser. Men du ian jag ju stanna och försvara Svedistan, mohammed och batikregeringen.
Citera
2023-01-27, 11:28
Avstängd
Citat:
Jag tror, helt ärligt, att jag läser mer ryskspråkiga media än amerikansk och jag är rätt övertygad om att de flesta som sitter och fantiserar om att det krig som utspelas i Ukraina är USA:s fel också är samma personer som låter sig bli nyttiga idioter i många andra fall och påfallande ofta då som språkrör för antiväst- och prodiktaturpropganda (inte bara Ryssland utan även andra). Samtidigt bor sannolikt de flesta av er i väst och åtnjuter friheten och välståndet här. Väldigt få av er har säkerligen heller aldrig varit i Ryssland eller Ukraina, men ändå vet ni att Ryssland är ett frihets- och fridsälskande land (trots att man på löpande band utför övergrepp i grannländer, just nu framför allt i Ukraina) och att Ukraina är onda, korrumperade nazister som har en judisk president som styrs av USA. Ni är bra märkliga.
I panik målar du upp en bild av din argumentmotståndare som du "tror" stämmer med din världsbild..
Vad har du för konkreta bevis för din teori?, eller är det endast något du "tror" ?

När jag var yngre hade jag en annan bild av USA.
Men med åren har den bilden (tyvärr) flagnat en hel del.
Efter att ha ägnat tid åt att läsa på om amerikansk politik och alla de proxykrig de genomfört började jag få hyfsat grepp om deras agenda. Några gånger har jag tyckt det varit ok att hjälpa regimer att få bort auktoritära ledare, men USA har också ett annat narrativ, eller "mål" om man nu föredrar det..

Nu kunde man ju (äntligen) läsa t.o.m i New york times att det är fastlagt att det var påhittat att Trump skulle fått hjälp av Ryssland i valet.
Det är också bevisat att Joe Biden kände till sonen Hunters affärer i just Ukraina.
Kritiken just nu i USA är varför New york times väntade över 3 månader, till över valet innan de publicerade detta...
Jag ser med förfäran på hur USA utvecklas idag.

Jag har heller aldrig tyckt om forna Sovjet och kommunismen.
Men jag har lärt mig att rätt ska vara rätt.
Sanningen är att det första Putin gjorde när han tillträdde var att, mot allt vad oligarkerna och många i Duman trodde, var att sparka ut dessa. Putin ville ha bort korruptionen i landet. Du kan faktiskt "fortfarande" läsa detta på bl.annat Wikipedia idag.
Putin är inte ofelaktig på något sätt, men över 80% ryssar tycker han gör ett bra arbete.

Jag älskar fred.

Men som världspolitiken utformas idag är jag väldigt rädd att detta kan komma att sluta mycket olyckligt.
Både Macron och Scholtz har börjat förstå detta, vilket du kunde se i söndagens Agenda på SVT.
USA skickar miljarder dollar samt militära vapen till Ukraina.

Sanningen är att Ukraina haft en lång historia med inre stridigheter , stor korruption och terror inte minst mot befolkningen.
Man måste se situationen från en neutral plats för att förstå varför det ser ut som det gör.
Här på FB har jag tänkt tanken att det mer liknar en "fotbollsmatch" där den som kan hitta på den bästa försmädelsen vinner..

Jag är övertygad om att Ryssland inte kommer ge upp detta.
Inte minst då USA sagt upp det Ballistiska avtalet länderna hade.

Det finns bara en lösning som jag ser det: Förhandling.
Men Zelenskyj vägrar, så just nu ser det rätt mörkt ut..
Senast redigerad av flashbackstasi 2023-01-27 kl. 11:55. Anledning: felstavat
Citera
2023-01-27, 11:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
"Världskrig" är ju en lustig tanke, eftersom Ryssland inte ens klarar att knäcka ett av Europas fattigaste länder med sämst arme, styrda av en TV-pratare som president, Ukraina.
Citera
2023-01-27, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
jag är ekonomiskt oberoende.
Success breeds jealousy, loser. Men du ian jag ju stanna och försvara Svedistan, mohammed och batikregeringen.

Hahaha! Som precis alla andra här! Din uppenbara förvridna verklighetsuppfattning, allmänna hat mot väst och din person att tolka i vad du skriver säger något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in