2023-01-27, 17:17
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Kött, fisk, ägg, smör, mjölk, ost, frukt och grönsaker, salt och peppar. Där har du receptet för hälsa och riktig mat.

Vad mer behöver du?
Javisst. Bara det du inte vet om det är det du får idag om du handlar i en större affär idag.
Citera
2023-01-27, 17:18
Medlem
Karmans avatar
Jo, det finns grönsaker, rotfrukter, potatis, fisk, räkor, ägg, kött, mjölk... är inte det riktig mat? Sluta ät halv och helfabrikat, så löser det sig nog för dig också.
Citera
2023-01-27, 17:20
Medlem
Trakessons avatar
Jag besökte 10 affärer i mitt arbete idag. 2 Willys, 4 Ica, 3 Coop och 1 PK’s. Dessutom besökte jag ytterligare en Coopbutik på vägen hem. Alla de här 11 affärerna hade riktig mat så jag förstår inte vad TS menar. Kanske har hen letat i fel hyllor efter maten. Många varuhus säljer även annat än mat. Det kanske är det TS köpt och försökt äta?
Citera
2023-01-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sockeralkohol
"Undantaget är erytritol, som produceras naturligt genom jäsning av glukos."

Erytritol finns i naturen, men det du äter är inte naturligt. Det produceras med en genmodifierad jäst.

Precis som att diamanter som finns i berget är naturligt, så är diamanter som produceras av människan syntetiska.

Om vi producerar naturligt förekommande ämnen, substanser och produkter genom onaturliga processer, så är ju slutresultatet inte naturligt. Erytritol är lika naturligt som genmodifierad majs.
Citera
2023-01-27, 17:46
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Erytritol finns i naturen, men det du äter är inte naturligt. Det produceras med en genmodifierad jäst.

Precis som att diamanter som finns i berget är naturligt, så är diamanter som produceras av människan syntetiska.

Om vi producerar naturligt förekommande ämnen, substanser och produkter genom onaturliga processer, så är ju slutresultatet inte naturligt. Erytritol är lika naturligt som genmodifierad majs.
Damned. Tack för upplysningen men va fan kan man söta kaffet med med gott samvete för kroppen då,
Citera
2023-01-27, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Är krav-märkning ditt kriterium för vad som är "riktig mat"?
Ta bort "mitt". Det är bara fakta. Enligt KRAV så mixtrar dom inte med maten som är märkt med deras logga, dom kollar upp sånt hos den som producerar.

Men sen kan det vara massa fuffens som pågår där, det vet man inte. Just nu kör jag hail mary och hoppas på att den krav-märkta maten är den riktiga maten. Men min månadmatkasse har blivit dubbelt så dyr jämfört med vad den brukade vara och jag får mindre mat som konsekvens.

Det känns som att dom förvandlar maten till ngn slags industri. Ska dom svälta ijhäl oss eller?
Citera
2023-01-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Damned. Tack för upplysningen men va fan kan man söta kaffet med med gott samvete för kroppen då,

Har det funkat hittils så behöver du ju inte byta.

Att saker är naturliga eller syntetiska betyder ju inte att det automatiskt är bra aller dåligt. Det finns mängder av naturligt förekommande ämnen som är skadliga och det finns säkert syntetiska ämnen som är bra eller neutrala.

Främst är det ju så att det som är naturligt är någonting vi har ätit under en mycket längre tid, varför man kan anta att risken är avsevärt mycket lägre då man antagligen upptäckt hälsoproblem genom åren.

Litteraturen har ju ännu inte funnit några större problem med Xylitol eller Erytritol, vilket förhoppningsvis innebär att det inte är direkt skadligt men man måste också vara uppmärksam och medveten om att industrin har en "regulatory capture" där korruptionen är uppenbar och ofrånkomlig. Att Aspartam ännu inte har förbjudits är en skandal av episk proportion.

Undvik Aspartam, fruktos utanför frukt och high-fructose corn syrup / isoglukos, för det är cancer och fetma i flytande form.
Citera
2023-01-27, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suomalainen14
Det finns ju anledning till att föreningar finns som min länk nedan. Både vår mat och vårt vatten är fullkomligt förgiftat av hormoner och kemikalier.

https://www.aktavara.org/
Det där är fan riktigt läskiga grejer. Hur kan dom låta sånt få pågå?
Citera
2023-01-27, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suomalainen14
Det finns ju anledning till att föreningar finns som min länk nedan. Både vår mat och vårt vatten är fullkomligt förgiftat av hormoner och kemikalier.

https://www.aktavara.org/
Tack för länken förresten, den är bra!
Citera
2023-01-27, 18:21
Avslutad
TS

Söker man på månadshandling på TikTok har många svenskar lagt ut vad de handlar när de köper mat för en månad. Där kan du kanske kolla om din teori stämmer eller ej.

https://www.tiktok.com/search?q=m%C3%A5nadshandling&t=1674840043246
Citera
2023-01-27, 18:23
Medlem
auruns avatar
Sluta köp halvfabrikat och liknande då. Laga mat som man ska.
Citera
2023-01-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Så du menar att LMV är infiltrerat av WEF som har agenter på huvudkontoret?
De följer Agenda 2030. Det räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in