Citat:
Ursprungligen postat av
HAJST
Ja det är ju slutmålet och jag ser absolut hur vi kan komma dit. Men det går ju inte över en natt och jag tror det kommer vara en väldigt lång övergångsperiod på att FIAT ska vara inblandat.
Därför är sådana pionjärer som du viktiga
Citat:
Ursprungligen postat av
HAJST
Om jag idag redan har BTC på en lightningplånbok som jag skickar i princip gratis till någon annan som vill ha FIAT. Så borde väl avgiften minst bli vad en bitcointransaktion kostar. Ca 10kr alltså. Sen ska ju det säljas osv.
Om jag ser till företaget så skulle jag kunna tänka mig att man vill göra en överföring om dagen när man stänger. 10kr*30dagar+25kr avgift= 325kr i månaden. Växlar man till FIAT varje dag så måste ju spreaden göra att man i snitt förlorar lite %. Högre % än vad VISA/Mastercard tar skulle jag gissa.
Hur kan vi innan vi når slutmålet få ner settlement-avgifterna?[/quote]
Ja, on chain transaktioner är olämpligt för småsummor. Bättre att isf samla ihop en summa och göra det på månads eller kvartalsbasis, om man har den möjligheten.
https://lnpos.me/ jobbar ju med Bitfinex, så då öppnar väl möjligheten upp att du betalar dina räkningar med dem som "bank", och då kanske du slipper tänka på dagliga konverteringar från Lightning till SEK?