2023-01-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Igen. "Aldrig igen"..

Det är bara komiskt vid det här laget. Och nu blir det "all in". Med en nuke som körsbäret på toppen av allt om vi ber snällt.

Hoppas kan man ju alltid men jag tror inte på det förrän jag får se det hända.

Är det nu man går bananas och knullar allt i sin väg för att kunna pricka av på bucketlistan?
Citera
2023-01-26, 18:58
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssland förhandlade fram Minskavtalet för 8 år sedan för Donbas med Tyskland och Frankrike som garanter. De kära "demokratierna" har nu erkänt att det bara var ett föräderi för att ge tid till rustning, se utalanderna från Merkel och Hollande nyligen. Detsamma hände under statskuppen i Kiev 2014 där Polen, Tyskland och Frankrike gick med som garanter för ett fredligt nyval i Ukraina men godtog istället en statskupp från brutala råskinn som stormade myndighetsbyggnader, "demokrati" kallades det för och folket i östra och södra Ukraina blev av med sin president och helvetet med rysshat började.
Ryssland startade kriget med invasion 2014, Minskavtalen (både första och andra) förhandlades fram mellan Ryssland (som ju fantastiskt nog förnekade all inblandning i kriget, men ändå skulle vara med och förhandla) och Ukraina. När de skulle implementeras så ville inte terroristerna och landsförrädarna i "utbrytarrepublikerna" vara med och de bröt, med ryskt stöd, mot avtalen. Finns ingen som helst anledning till varför man ska bry sig om dessa avtal när Ryssland dessförinnan bröt mot flera avtal om att aldrig lägga sig i ukrainska inre angelägenheter. Tyskland och Frankrike fegade och skulle i stället bett Putin dra åt helvete redan då, men de gör det i dag och det är gott nog. Det enda rysshat som finns har ryssarna själva skapat genom att invadera Ukraina, den så kallade presidenten flydde landet efter omfattande korruption, brutna löften om att närma sig EU och efter att ha låtit mörda sisådär 100 fredliga demonstranter i Kiev. Ukrainare talar ryska i vissa delar av landet och ukrainska i andra, men de är alla ukrainare. Du återger bara den typiska ryska propagandan.

Citat:
Nu fortsätter väst att hetsa Ukraina mot Ryssland och mer och mer vapen och pengar skickas i "demokratins" namn. Allt detta enligt NATO och USA:s plan för det var ju att rusta Ukriana för ett krig mot Ryssland för man visste att ryssarna till slut skulle trötta och hjälpa folket i Donbas.
"Hjälpa folket i Donbass" genom att först driva miljoner på flykt som inte ville bli del av "utbrytarrepublikerna" och sedan förra året utplåna halmiljonersstaden Mariupol och diverse mindre städer och samhällen i Donbass. Jag tvivlar på att särskilt många i Mariupol såg det som en välkommen hjälp från de genomvänliga ryssarna. Ryssarna har dödat fler rysktalande civila ukrainare det senaste året än de dödat ukrainska soldater och bland de ukrainska soldaterna är en mycket stor andel just rysktalande som slåss mot dessa "befriare" från Ryssland.

Citat:
Har du inte förstått ovan så slösar jag ingen tid till resten av vad du skrev. Jag har skrivit allt hundratals gånger nu känns det så upprepningar blir till slut tröttsamt. Vill du har svar så ser min historik, där finns säkert något matnyttigt för någon med hjärna som tänker själv. Det finns andra med som skriver som kanske har mer tålamod för människor som dig som inte egentligen vill lära sig något.
Att upprepa propagandan från Ryssland hjälper knappast, verkligheten förändras inte av den och de enda som tror på den är västerländska vatniks, rubots och troll samt den genomindoktrinerade ryska befolkningen. Ingen i Ukraina tror på den, de vet hur allt skedde, och ingen i väst tror på det. Så vad du tillhör för kategori kan bara du svara på.
Citera
2023-01-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Igen. "Aldrig igen"..

Det är bara komiskt vid det här laget. Och nu blir det "all in". Med en nuke som körsbäret på toppen av allt om vi ber snällt.

Klart det blir igen och igen när en särskild grupp vi inte kan nämna var bakom både världskrigen och efter båda världskrigen resulterade det i att dem fick mer makt än vad dem någonsin har haft och nu känner dem att det är dags för runda 3.
Citera
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Denna RyZZlands-stavning ser ut att bli mer och mer utbredd. Samtliga avsändare ser ut att vara trollkonton? Vad är grejen med RyZZland-stavningen?
Det är precis som du säger en massa trollkonton som får betalt för att prata negativt om Ryssland och positivt om Ukraina samt deras konung Zelensky. Det är bara att läsa på Twitter så finns där bevis på att människor blir betalda för att sprida pro-ukrainsk bullshit.

Det bästa är att låta dom diskutera med sig själva egentligen, så kryper de tillbaka till sin vrå.
Citera
Medlem
PeterJihadis avatar
Sverige är inte neutrala.

Sverige har alltid haft en neutral ställning inför världens krig, såsom första och andra. Men nu spelar det egentligen ingen roll ifall vi går med i NATO eller inte, vi har redan tagit ställning. Vi är djupt involverade i kriget "mellan" Ukraina och Ryssland (Läs; USA och Ryssland).
Citera
2023-01-26, 19:07
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det var mera ett svar på ditt påstående att all rädsla vi bär på är intalad av staten.
Ryssar i större grupper i Sverige är min nya fobi.
Man vet aldrig om de är separatister och Putin kommer för att införliva de i Sovjet 2.0.
Intressant. Skulle Duvlorten kunna hänvisa till inlägget där jag påstod att ALL rädsla vi bär på härstammar från det staten intalar oss?

Ja, såklart. Sedan vaknade du från (mar)drömmen när moder din gick ned i källaren och sa åt dig att middagen var färdig, va?
Citera
2023-01-26, 19:13
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ryssland startade kriget med invasion 2014, Minskavtalen (både första och andra) förhandlades fram mellan Ryssland (som ju fantastiskt nog förnekade all inblandning i kriget, men ändå skulle vara med och förhandla) och Ukraina. När de skulle implementeras så ville inte terroristerna och landsförrädarna i "utbrytarrepublikerna" vara med och de bröt, med ryskt stöd, mot avtalen. Finns ingen som helst anledning till varför man ska bry sig om dessa avtal när Ryssland dessförinnan bröt mot flera avtal om att aldrig lägga sig i ukrainska inre angelägenheter. Tyskland och Frankrike fegade och skulle i stället bett Putin dra åt helvete redan då, men de gör det i dag och det är gott nog. Det enda rysshat som finns har ryssarna själva skapat genom att invadera Ukraina, den så kallade presidenten flydde landet efter omfattande korruption, brutna löften om att närma sig EU och efter att ha låtit mörda sisådär 100 fredliga demonstranter i Kiev. Ukrainare talar ryska i vissa delar av landet och ukrainska i andra, men de är alla ukrainare. Du återger bara den typiska ryska propagandan.

Du glömmer ju att nämna den väststödda majdanrevolutionen 2013. Där Viktor Janukovytj tvingades bort från makten, till förmån för affärsmannen Petro Porosjenko (oligarken) som senare förde över stafettpinnen till marionetten Zelenskyj. Jämför detta med att det hade varit en revolution i Sverige. Och om Ryssland hade understött en statskupp här och tillsatt en prorysk statsminister i vårat land. Och om sedan USA hade gått in i Sverige och krigat för att få tillbaka en proamerikansk statsminister här. Vem hade då klandrat USA?
Citera
2023-01-26, 19:19
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Du glömmer ju att nämna den väststödda majdanrevolutionen 2013. Där Viktor Janukovytj tvingades bort från makten, till förmån för affärsmannen Petro Porosjenko (oligarken) som senare förde över stafettpinnen till marionetten Zelenskyj. Jämför detta med att det hade varit en revolution i Sverige. Och om Ryssland hade understött en statskupp här och tillsatt en prorysk statsminister i vårat land. Och om sedan USA hade gått in i Sverige och krigat för att få tillbaka en proamerikansk statsminister här. Vem hade då klandrat USA?
Nej, du svamlar så klart, den folkvalde presidenten svek folket, mördade de som protesterade och flydde sedan landet och blev då avsatt. Ryssland låg så klart bakom omsvängningen från närmandet till EU till förmån för Ryssland och folket avsatte presidenten. Sluta leka ryskt propagandatroll.
Citera
2023-01-26, 19:22
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Nej, du svamlar så klart, den folkvalde presidenten svek folket, mördade de som protesterade och flydde sedan landet och blev då avsatt. Ryssland låg så klart bakom omsvängningen från närmandet till EU till förmån för Ryssland och folket avsatte presidenten. Sluta leka ryskt propagandatroll.

Haha, jag svamlar inte och det vet du. Du går ju in stenhårt för att trumpeta ut vad västs outtröttliga och sömnlösa propagandamaskin förkunnar för oss dagarna i ända. Jag har dessutom lärt mig att se igenom propagandan och tänka i många fler dimensioner än vad du kan. Antingen så är du en förljugen propagandist, eller så är du ett hjärndött NATO-troll. Och i så fall, är jag jävligt glad över att jag inte är lika lättlurad som du. Du är ju ett skolboksexempel i framtiden över hur en otroligt lättlurad och hjärntvättad människa argumenterar. Ungefär som hur skolväsendet idag lär ut om hur en sektmedlem fungerar.
Senast redigerad av PeterJihadi 2023-01-26 kl. 19:46.
Citera
2023-01-26, 19:24
Avstängd
Det tjatas så mycket om Ukraina, men det är egentligen Ryssland som är problemet. Motståndet inne i Ryssland är viktigare att stimulera än Ukraina. Det är en återvändsgränd men Van der Leyen är verkligen inte den vassaste kniven.
Citera
2023-01-26, 19:26
Medlem
Alla länder som skickar vapen är ju inblandade naturligtsvis...enda rätta vägen är å förblir sanktioner.
Citera
2023-01-26, 19:28
Avslutad
Onekligen en intressant tid vi lever i.
Jag tror dock på ett antiklimax och Ryssland drar sig tillbaka efter att de inser att princip hela Europa släpper lös leoparderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in