Citat:
Kanske lite som du trumpetar ut angriparens, terroriststaten Rysslands, narrativ? Jag återger den gängse uppfattning bland de som faktiskt lever i Ukraina, de som var med när det hände, och den uppfattning som är rådande bland Ukrainas alla allierade.
Citat:
Jaså, det har du? Ändå återger du det ryska narrativet rakt upp och ner?
Jag har dessutom lärt mig att se igenom propagandan och tänka i många fler dimensioner än vad du kan.
Citat:
Skulle ju kunna säga samma sak om dig som du säger om mig, men det känns meningslöst. du får i stället återkomma med något som styrker din tes, om du nu kan hitta något som är någorlunda trovärdigt.
Antingen så är du en förljugen propagandist, eller så är du ett hjärndött NATO-troll. Och i så fall, är jag jävligt glad över att jag inte är lika lättlurad som du.
Citat:
Det är ungefär så alla rubotar, rysstroll och vatnikar uppfattas av resten av omvärlden.
Du är ju ett skolboksexempel i framtiden över hur en otroligt lättlurad och hjärntvättad människa argumenterar. Ungefär som hur skolväsendet idag lär ut om hur en sektmedlem fungerar.
Vill du förneka att det var Ryssland som invaderade Ukraina? Vill du förneka att Ryssland gav militärt stöd i form av vapen, underrättelseofficerare, specialförband och ekonomiska medel till "utbrytarrepublikerna"? Vill du förneka att det nederländska passagerarflygplanet sköts ned med en luftvärnsrobot levererad av Ryssland till en av "utbrytarrepublikerna"?
Vill du förneka att över 80% av befolkningen i Donbass, i en fullkomligt legitim folkomröstning, godkänd av hela världen (inklusive Ryssland. dåvarande Sovjetunionen), röstade för att vara en del av Ukraina i stället för Ryssland? Vill du påstå att någon folkomröstning i någon av de ockuperade områdena har varit illegitima och helt felaktiga? Vill du förneka Rysslands folkmord i Donbass och Ryssland ansvar för de miljoner som tvingats på flykt i Ukraina? Vill du förneka Rysslands ansvar för de tiotusentals dödade civila i ockuperade områdena? Vill du förneka att ryska soldater systematiskt våldtar såväl kvinnor som barn, som ett led i att förtrycka och kontrollera det ukrainska folket?
Är du seriös?