2023-01-26, 23:37
Medlem
Neolitikums avatar
Jag ser det som en lång konflikt som blossat upp i lågar igen som var förväntat av de som är själva deltagarna av konflikten.
Nu talar vi en handfull personer som låter vanlig folk slåss. Krig vet inte många vad som är till.
De skapar egna myter som tyvärr till historia.

Konflikten(alla samlade) startade efter att när folket avsatt tsaren och sedan kommit till stadiet att öppna ett parlament i den största demokratin i välden, utsattes för en statskupp med etniska intressen
i New York.
Sedan hela tiden funnits latent på olika nivåer och svenskar som aldrig behövt lära sig den hårda vägen om vad etniska konflikter innebär på riktigt, kan tänka på Auschwitz så har ni svaret.
Folkmord har varit metoden av alla

När muren föll så skulle Ryssland som ny deltagare i västvärlds ekonomiska system få access till samma medgörlighet som USA eller UK då de var likvärdiga och strävade efter samma värld och Putin tog över och tiden gick och Putin ville gå med i Nato vilket skulle få en enad värld i fred och framtiden efter kommunismen var gränslös.

Sedan händer det att Ryssland sakta vänder sig bort och en dag tar de över Krim osv.
Vad som hänt från Putin blev president till Krim ger ledtråd till svaret som startade 1917 då ryssen blev bestulen sin revolution. Allt är helt sjukt galet och svårt att greppa rasism mellan grupper som för oss ser lika ut men som är olika delar av folk som bott i området så länge någon minns.

Kan kan berätta detaljerna som jag medvetet utelämnade som spänning, eller säg själva om ni vill visa er smarta.
Citera
2023-01-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tycker du? Allt jag ser när dessa köpta svin öppnar käften oavsett om det är presskonferens, debatter, intervjuer osv är teater. De låtsas vara arga, engagerade, upprörda under debatter, de låtsas vara allvarliga med sitt kroppsspråk och ordval, men allt jag ser är ett skådespel.

Pessimisten i mig säger att du har rätt. Jag ser verklig rädsla men det är antagligen rädsla för konsekvenserna det kan ha på hans karriär. Självbetjänande i sann psykopatisk politiker anda och inte rädsla för folket och vår framtid som land. Jag får verkligen ingen landfaderskänsla från Ulf. Tråkig byråkrat i kostym.
Citera
2023-01-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXVIIPhilip
Resten av hela världen? Det är också en felaktigt påhitt av väst, att väst skulle vara majoriteten av världen, så är det inte. Faktum är att västvärldens åsikter är en liten minoritet.

143 länder i FN fördömer Rysslands invasion av Ukraina. 5 länder är för. Majoriteten av de som röstat blank är små skitländer som inte orkar blanda sig in.

Du menar det är kört för
USA
+ hela EU
+ Europeiska icke EU medlemmar
+ ej redan nämnda NATO-länder
+ Fördömanden från ex Japan, typ hela Sydamerika, Kanada osv

Jo, resten av världen. Spelar ingen roll om någon risodlare i Afrika har en annan åsikt.
Senast redigerad av kalleboool 2023-01-27 kl. 00:11.
Citera
2023-01-27, 00:12
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Oavsett hur få eller många, och 5000 stämmer inte, det är många fler civila som dött så är det ett resultat av ryssland. Dessutom är det inte bara antal döda utan hur många som splittrats och fått sina liv, drömmar och framtid förstörda?

De är helt ansvariga och skall plågas och få stå till svars för vad de gjort och gör. Och varför skall ryssen få leva som vanligt och ursäktas attacker i ryssland efter detta?
Precis som 5000 skulle vara lite 😂
Ryska homosexuella araber är inte vassaste kniven i lådan. Ryssland ska förintas eller ut ur Ukraina.
Ukraina är kristet och anti hbtq så ryska bögknullande pride armén ska ut
Citera
2023-01-27, 00:13
Avstängd
Hoppas dom attackerar sverige, så jag har ett legitimt skäl få asyl i ett annat land, sverige är förlorat, och inget jag längre skulle kämpa för.
Citera
2023-01-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det är idioterna i Bryssel som vill ha ett världskrig tillsammans med krigsgalna neocons och förvirrade libtards i USA.
USA härjar i Myanmar och Syrien mfl ställen med proxykrig och försöker även starta krig med Kina för att få igenom planerna om en värld styrd av en amerikansk världspresident.
Jag vill inte ha en galen amerikansk världspresident som styr världen!! Framför allt inte Biden eller krigsgalningen Obama!

Obama lär ju knappast kunna bli president igen.
Citera
2023-01-27, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Blir det så är Ryssland den största förloraren. En gemensam landyta är lättare att grusa än Det utspridda NATO.

Dumt nog skulle det även utplåna resten av jordens befolkning också.
Citera
2023-01-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Och ändå så är det ett jävla pissland efter alla dessa krigsvinster. Som om nu 50% vinst skulle vara bra...

Grattis, ni slog ut "väst". Vad ska ni göra nu då? Tända rökelse ihop och sitta och dricka dålig rysk vodka? Vilket genidrag det vore om Kina bokstavligen dödar hela sin ekonomi.

Ryssland (tar inte ens 10% av Ukraina), Kina (ja kanske lite jobbiga men långt bort), Nordkorea (LOL).

vs

Resten av hela jävla världen.

Nordkoreas atomvapen är inte så roliga. De når antagligen även USA.
Citera
2023-01-27, 00:38
Avstängd
otellos avatar
Mot vem/vilka? Ryssland är uppenbarligen ett luftslott.
Citera
2023-01-27, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Du menar nog det stora Nordiska kriget, när Sverige fick alla emot sig. Precis det som händer med Ryssland idag.

30-åriga kriget ledde ju till Sveriges stormaktstid.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stora_nordiska_kriget
https://sv.wikipedia.org/wiki/Trettio%C3%A5riga_kriget

Men de ledde att de finska befolkning var nära utrotad. Dom blev sålda som slavar till Ryssland och mellanöstern. Sveriges stor makt kunde inte ha blivit stor utan de "hakkapeliitta" truppen, vilket dom var mest kändaste krigare i de Svenska Imperium.

Utan Finland, så skulle Sverige inte ha varit Sverige.

Den stora ofreden - bra dokumentär med svenskt text: https://youtu.be/XjFglWuwn6g

När Finland Var Sverige, där Herman Lindqvist föreläsning just om hakkapeliitta: https://youtu.be/wox0IGEuP2Y

https://mikedashhistory.com/2015/01/15/blonde-cargoes-finnish-children-in-the-slave-markets-of-medieval-crimea/

Även min fars släkt var ägd som slavar i över 300 hundra år, tills 1670 vi hade råd att köpa våran frihet.
Citera
2023-01-27, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Vad fan spelar Rysslands månlandskap någon roll om Sverige blir ett radioaktivt ödeland i samma veva?
Eh? Ryssland förlorade ju i alla fall, säger du?
På spridda ställen i världen.
Han kan inte sabba hela jorden, det hinner han inte. Vem vet? Han kanske glömmer Skandinavien?
Citera
2023-01-27, 01:47
Medlem
RobbanUCs avatar
Frågan är om det blir Tyskland som får de första kärnvapnen i present om upptrappningen fortsätter.
Rammstein och flera andra orter där det finns amerikanska baser lär ligga illa till.
Kanske även Berlin får en present som en påminnelse att Tyskarna (Baerbocks partikompisar de NAZI-gröna köpta av USA) missat historielektionerna eller glömt slutet på Tysklands misslyckade krig 1945.
Vi ska härvid särskilt notera att Baerbock i sin roll som minister förklarat Ryssland krig. Detta sammantaget med de omfattande vapen och stridsvagnsleveranserna till Ukraina är en fullgod anledning till en förebyggande åtgärd mot Tyskland.

Så länge som USA inte blir angripet på hemmaplan kommer de inte att använda kärnvapen i Europa eller mot Ryssland. De är säkra på sin sida av havet och de är fullkomligt medvetna om att användandet av kärnvapen mot Ryssland innebär slutet för hela USA.
Övriga krigshetsare i Europa kommer att tystna och dra tillbaka sitt stöd för Ukraina/USA eller bli grillade.
Senast redigerad av RobbanUC 2023-01-27 kl. 02:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in