2023-01-26, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BombaMoskva
Ska bli så jävla najs när bomberna faller. Blir precis som fallout sen.
Sparar varenda kapsyl och har skaffat en schäfer.

Haha, Fallout en av de bästa spelserierna som finns. Värt att tom tälta för inför en release
Citera
2023-01-26, 20:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Japp det kan jag med tycka att vi borde utrota Ryssland som nation.
Nu har Tysklands regering förklarat krig mot Ryssland.
Så nu kan din förhoppning om ett storkrig i Europa infrias.
https://youtu.be/pRpxOU_olrQ
Citera
2023-01-26, 20:31
Medlem
Ryssland har ju visat att dom är totalt värdelösa på att kriga. Och dom har nog börjat inse det själva oxå, så dom kommer nog inte att starta något nytt krig..
Och gör dom det är det slut för Ryssland...
Citera
2023-01-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Sverige har varit neutrala på så sätt att vi själva bestämt vilken sida vi står på, däremot har vi inte tvekat att sända hjälp när det behövts. Vi skickade 1/4 av våra stridsflygplan och en betydande del av våra militära resurser när Sovjet invaderade Finland. När historien nu upprepar sig så är det skönt att se att Sverige fortfarande är lika modigt.

En liten skillnad är att Finland och Sverige har varit samma land. En annan skillnad är att Ukraina är just det landet som invaderade Finland. En annan skillnad är att dagens militär är extremt mycket mer komplicerade, integrerade och anpassade efter en armés eller ett lands förutsättningar. Den som säger att Ukraina kan använda 50 stridsfordon 90 effektivare eller ens hälften så effektivt som vi kan göra, - ljuger. Vem ska sköta underhåll och hur ska logistiken fungera? Hur ska dessa kunna integreras in i en helt ny försvarsmakt med andra förutsättningar? Hur ska man lyckas träna upp folk och öva? Detta är under förutsättningen att dessa ens når fram till fronten. Annars förstår jag inte varför man inte bara skickar JAS, Stridsvagn 122, och allting vi har.

Varför ger vi inte allting till Ukraina? Är ni Putin-troll eller?
Citera
2023-01-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaMoskva
De flesta kärnvapen de har kommer att tas ut i en koordinerad attack. Inget hinner avfyras.

Jag vill se filmer av brinnande ryska barn i ruinerna av moskva på tuben senast till sommarn.

Du är sinnessjuk och efterbliven på samma gång. En olycklig kombination.
Citera
2023-01-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Jo men om NATO går ihop med resten av världen så spelar det ingen roll.

När vi nu drömmer lite.
Varför skulle Usa och resten av världen "gå ihop" ?

Kina, Uruguay & Island attackerar norrifrån
Nordkorea, Usa & Kenya söderifrån
Israel, Palestina & Malta tar flankerna

Är det nått sånt du tänker dig?
Citera
2023-01-26, 20:58
Medlem
Ryssland går inte att lita på.
Och de som har trott att ett krig i Europa inte kommer att ske har inte förstått något.
Gränser och kartor har ritats om varje årtionde i Europa senaste 100 åren
1900 Tyska riket
1910 Serbien .Makedonien. 1 Världskriget
1920 Tyskland. Finland Estland Lettlan
1930 Österrike. Tjeckoslovakien .Polen.
1940 Andra Världskriget.
1950 Öst och Väst Berlin .Prag .Ungern .
1960 Berlinmuren .
1970 Cyprn krigen
1980 oroligheter i Jogoslavien.Polen. Falklandskriget
1990 Krig i Balkan. Återförening Öst och Västtyskland Sovjetunionen splittras
Irak krig
2000 . Nato styrkor Irak .Afghanistan
2010. 2014 Ukraina Luhansk
2022 Ukraina invaderas av Ryssland .
Alla krig är inte med men det är att kartor ritas om varje årtionde och endast den starkaste vinner .
Folk blir slavar under en annan nation om man inte kan försvara sig.
Citera
2023-01-26, 21:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Switz
Din efterblivna jävla getknullande arabhora.
För att ingen vill ha ett kärnvapen krig, men för mycket för dig att ta in
Det som "sat han vat" brukade vi säga i grundskolan så att jag håller mig på den nivå du befinner dig.
Vet du inte om att Tyskland har förklarat krig mot Ryssland
Se beviset här https://youtu.be/pRpxOU_olrQ
För övrigt har nu Zelensky ställt krav på att få attackflyg, ubåtar (!) och långdistansmissiler från Nato.
Han brukar alltid få det han pekar på.
Stoltenberg har sagt att Ukraina måste vinna annars har Nato förlorat.
Flera starka politiker i USA säger att regimen i Kreml måste störtas.
Vi är redan i krig med Ryssland.
Den slutgiltiga eskaleringen blir i värsta fall kärnvapen.
Sorgligt men sant.
Citera
2023-01-26, 21:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
På grund av vad? Ryssen kan vi räkna ut vid det här statiet, dom är helt odugliga.

Jag är övertygad om att de är kapabla att släppa loss den artificiella solens energi.

De lyckliga förångas direkt.
Det är de överlevande lägre klasserna som kommer lida.

De andra dricker champange på Tahiti.
Citera
2023-01-26, 21:07
Medlem
Nekro.s avatar
Värst vad många underskattar Rysslands förmåga i kriget, har ni missat att en stor del av västvärlden slutit upp emot landet och tillför Ukraina hjälp vi aldrig tidigare skådat i världshistorien mot en annan invaderande stat?

Hade det inte varit så så hade Ryssland antagligen tagit Ukraina på en vecka eller två, det är i alla fall vad jag tror.
Citera
2023-01-26, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Haha, jag svamlar inte och det vet du. Du går ju in stenhårt för att trumpeta ut vad västs outtröttliga och sömnlösa propagandamaskin förkunnar för oss dagarna i ända. Jag har dessutom lärt mig att se igenom propagandan och tänka i många fler dimensioner än vad du kan. Antingen så är du en förljugen propagandist, eller så är du ett hjärndött NATO-troll. Och i så fall, är jag jävligt glad över att jag inte är lika lättlurad som du. Du är ju ett skolboksexempel i framtiden över hur en otroligt lättlurad och hjärntvättad människa argumenterar. Ungefär som hur skolväsendet idag lär ut om hur en sektmedlem fungerar.

Fy fan vad du svamlar och ljuger, han har ju helt rätt! Lögnen blir inte sann hur många gånger ni ryssråttor ljuger, fatta det!
Citera
2023-01-26, 21:09
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Själv är jag andra generation av kareler. Även hur mina landsmän krigade tappert mot Soviet under andra världskriget, så förlorade Finland. Tack av mängden av de sovjetiska soldater bara matas. Ryssland var alltid dåligt utrustad genom historien, så ha dom alltid vunnit genom bara pumpa på soldater.

Desamma taktik under de 30 åriga kriget, när Sverige förlorade mot Ryssland, tog över Finland och då började de stora ofreden.

Sen kommer Zelenskyy rådgivare Oleksij Arestovytj, som informerade den hus bombningen vid Dnipro var Ukrainska S300 missiler. Han sa att Zelensky ville ha ett stor krig mot Ryssland, så dom kan joina NATO.

Ukraina är nu ett test fält med olika vapen, bland annat vrf Archer systemet kommer att skickas, så dom kan få ett "krigsstandard" och där med lättare att sälja.

Glöm ej att Zelenskyy var med i Pandora dokumenten:

De enda sättet är oss väst kan möta detta är tyvärr bryta av helt med både beroende både av Ryssland och USA. Glöm ej den skandalen där USA tillät att spionerar på EU ledamöter. Tro inte mkt både av väst och öst propaganda. Läs mellan raderna och kom på ditt eget förklaring. Min motto ha alltid varit att de mest enklaste förklaringen är de mest sannenliga.

Jag vill att Ukraina skall vinna, men med tanken de stora korruptions kulturen, missinformation av deras sida och Ryssland börja vinna mark, så ser jag bara två lösningarna:
  1. Att Ukraina accepterar förlust och vara ett neutralt land.
  2. Förklara tredje världskrig mot Ryssland.

Du menar nog det stora Nordiska kriget, när Sverige fick alla emot sig. Precis det som händer med Ryssland idag.

30-åriga kriget ledde ju till Sveriges stormaktstid.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stora_nordiska_kriget
https://sv.wikipedia.org/wiki/Trettio%C3%A5riga_kriget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in