2023-01-26, 22:29
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
En liten skillnad är att Finland och Sverige har varit samma land. En annan skillnad är att Ukraina är just det landet som invaderade Finland. En annan skillnad är att dagens militär är extremt mycket mer komplicerade, integrerade och anpassade efter en armés eller ett lands förutsättningar. Den som säger att Ukraina kan använda 50 stridsfordon 90 effektivare eller ens hälften så effektivt som vi kan göra, - ljuger. Vem ska sköta underhåll och hur ska logistiken fungera? Hur ska dessa kunna integreras in i en helt ny försvarsmakt med andra förutsättningar? Hur ska man lyckas träna upp folk och öva? Detta är under förutsättningen att dessa ens når fram till fronten. Annars förstår jag inte varför man inte bara skickar JAS, Stridsvagn 122, och allting vi har.

Varför ger vi inte allting till Ukraina? Är ni Putin-troll eller?

Det är så här att det media förmedlar det ligger i efter.
Det som sker det har planerats i långt tidigare, ok, ukrainare har utbildats och utbildas här i väst, den biten är inget problem, problemet har varit att få igenom att våra tanks skickas till Ukraina och att det gäller för även andra typer av vapen och system.

I Ryssland så har dem arbetat på exakt samma vis, att det mesta ligger planerat och förberett sedan en längre tid tillbaka.

Den ukrainska offensiven som faktiskt redan har skett ifrån och med September 2022 med löfte om att stå på i Krim i December den gick i stöpet. Ukraina har tagit stora förluster i både manskap och materiel, Ukraina har nu en brist på tanks och det är vad vi skjuter till.
Utb manskap finns och tydligen även en fungerande logistik, det verkar inte som att Ryssland slår så värst hårt på den ukrainska logistiken, tågnät, vägnät, fordon vilket i mina ögon är något väldigt märkligt!
Jag är inte den som antar att ryssen är dum i huvudet och saknar vapen utan något värre, det är som om att konflikten är ett riggat spel.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2023-01-26 kl. 22:31.
Citera
2023-01-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Har flera programmerare på mitt arbete med 100 procent ryskt origin.

Finns ingen som avskyr dom. Du lever i en tunna av hat. Det slukar dig.

Btw. Var säger du om DeSantis/Trump -24.

Ingen kommentar om det alls faktiskt. Mitt hat mot ryssen bygger främst på de vänner på mitt arbete som förlorat nära och kära och dessutom bsrn på grund av ryssen. Medan dina "vänner" bara lever ett normalt liv. Jävla stor skillnad.
Citera
2023-01-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Vad jag än kommer med för fakta. Så kommer du vägra inse att det är just det; fakta. Och du kommer fortsätta vidhålla din efterblivna verklighetsfrånvända världsbild och rapa upp proamerikanska motargument. Så vi kan ju fortsätta såhär i all evighet, men det tänker jag i alla fall inte göra.

Du skrev att amerikansk militär var närvarande i Ukraina och understödje din lögn med en totalt idiotisk antologi och alternativ situation och för att visa att du hade fel via en låång text refererade till två amerikansla diplomater. Är du bara dum i huvudet?
Citera
2023-01-26, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Ingen kommentar om det alls faktiskt. Mitt hat mot ryssen bygger främst på de vänner på mitt arbete som förlorat nära och kära och dessutom bsrn på grund av ryssen. Medan dina "vänner" bara lever ett normalt liv. Jävla stor skillnad.

Har dött extremt få civila ukrainare i detta krig..

5k kanske, mest troligt mindre.
Citera
2023-01-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Knappast. Det finns mycket mer där det kom från. Fast ts har rätt.
Det kan bli frågan om världskrig, fast ett snabbt och brutalt sådant. Putain vill behålla makten i Ryzzland om inte annat så för att öka chanserna till överlevnad för egen del. Hans problem nu är att han har målat in sig i ett hörn. Damned if you do, etc.

Drar han sig hem så förlorar ryzzarna kriget och han förlorar makten. Fortsätter han så förlorar han. Risken finns då att han säger: efter mig syndafloden och trycker på knappen. Det får ohyggliga följder på spridda ställen i världen, men sedan blir Ryzzland ett obeboeligt månlandskap.
Vad fan spelar Rysslands månlandskap någon roll om Sverige blir ett radioaktivt ödeland i samma veva?
Eh? Ryssland förlorade ju i alla fall, säger du?
Citera
2023-01-26, 22:38
Medlem
Citat:
Har dött extremt få civila ukrainare i detta krig..

5k kanske, mest troligt mindre.

Oavsett hur få eller många, och 5000 stämmer inte, det är många fler civila som dött så är det ett resultat av ryssland. Dessutom är det inte bara antal döda utan hur många som splittrats och fått sina liv, drömmar och framtid förstörda?

De är helt ansvariga och skall plågas och få stå till svars för vad de gjort och gör. Och varför skall ryssen få leva som vanligt och ursäktas attacker i ryssland efter detta?
Senast redigerad av Dcman 2023-01-26 kl. 22:40.
Citera
2023-01-26, 22:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Blir inget världskrig. Ryssland har inte råd med det. Men om de vill förgöra sitt land och befolkningen så kan de klicka på en nukeknapp.

Säljer inte ryssarna sin olja och gas till länder utanför EU, väst? Med minimal statsskuld, stor guldreserv och världens största ägare av mängder av råvaror, de lär ha råd.

När väst eller snarare globalist-maffian genom alla NGO konfiskerar ryska tillgångar och på märkliga grunder bojkottar Ryssland så skickar det så klart tydliga signaler till alla andra maktspelare och kommande maktspelare i världen som inte finns i Europa eller Nordamerika/Australien/Nya Zeeland. Ingen slump att intresset för BRICS växer.

Citat:
Blir det så är Ryssland den största förloraren. En gemensam landyta är lättare att grusa än Det utspridda NATO.

Lättare att grusa Ryssland än att tvinga EU-länder på knä? Om Ryssland sätter en kärnvapenbomb i Paris eller London med miljoner döda bara för att visa hur ländernas kommande storstäder kommer se ut, hur intresserade kommer folket i något EU-land vara att fortsätta? Det har dött över 100.000 ukrainska män hittills. Det dog 57.000 amerikanare under tio år i Vietnam med enorma protester i USA. Om det kommer stupa hundratusentals unga tyskar, britter, italienare, fransoser, spanjorer, danskar, svenskar, finnar, polacker osv så kommer snart hemmaopinionen för fortsatt krig vända, om den ens någonsin har funnits annat än som en cool fras. Just nu klappar alla pappskallar händer eftersom det bara är betydelselösa ukrainare som stupar. En annan sak när det är din pappa, bror, son, vän eller syster, dotter som kommer hem i body bag.
Citera
2023-01-26, 23:05
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Säljer inte ryssarna sin olja och gas till länder utanför EU, väst? Med minimal statsskuld, stor guldreserv och världens största ägare av mängder av råvaror, de lär ha råd.

När väst eller snarare globalist-maffian genom alla NGO konfiskerar ryska tillgångar och på märkliga grunder bojkottar Ryssland så skickar det så klart tydliga signaler till alla andra maktspelare och kommande maktspelare i världen som inte finns i Europa eller Nordamerika/Australien/Nya Zeeland. Ingen slump att intresset för BRICS växer.

Lättare att grusa Ryssland än att tvinga EU-länder på knä? Om Ryssland sätter en kärnvapenbomb i Paris eller London med miljoner döda bara för att visa hur ländernas kommande storstäder kommer se ut, hur intresserade kommer folket i något EU-land vara att fortsätta? Det har dött över 100.000 ukrainska män hittills. Det dog 57.000 amerikanare under tio år i Vietnam med enorma protester i USA. Om det kommer stupa hundratusentals unga tyskar, britter, italienare, fransoser, spanjorer, danskar, svenskar, finnar, polacker osv så kommer snart hemmaopinionen för fortsatt krig vända, om den ens någonsin har funnits annat än som en cool fras. Just nu klappar alla pappskallar händer eftersom det bara är betydelselösa ukrainare som stupar. En annan sak när det är din pappa, bror, son, vän eller syster, dotter som kommer hem i body bag.

Ja Ryssland kan bomba Paris. Sen finns inte vare sig Moskva eller St Petersburg. Går inte att driva ett land som Ryssland från en bunker i Sibirien.
Citera
2023-01-26, 23:07
Bannlyst
Citat:

Trump är tillbaka nu snart -24.

Nu har han kört nog med golf i Palm Beach.

Han kommer sätta P för detta dritkrig.
Citera
2023-01-26, 23:21
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Sist så va de lite halva Europa mot halva europa.

Om vi tänker såhär. Om usa och frankrike va på tyskarnas sida, hade Moskva haft en chans?
Eller om ALLA gick ihop och försökte stoppa röda armen. Vad hade hänt?

Spola fram tiden och ge USA 3x den militära kapaciteten. Du kan räkna ut att alla mot Ryssland inte är ett världskrig.
Om kina joinar är de en annan grej, men även dom kan ju intr slåss mot precis alla. Inte ens afrika, även iaf afrika e kaoz. Imagine att hela Afrika e kaoz och kina ska ta över. Ja de skulle bli mycket intressant. Men kina har mkt att förlora dom med.

Har inte Europa och övriga väst det?

Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Glöm aldrig nu för bövelen att ALLT var Putins fel när ni väl ser ljuset och svampmolnen. Media hade så klart rätt.

Och våra WEF-korrupta politiker också inte att förglömma. De VISSTE precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Godmanskap
Uffe sitter utan tvekan på insiderinformation och läget ser ut att vara mycket allvarligt, han verkade rent ut sagt livrädd under senaste presskonferensen kring Natomedlemskapet.

Jag trodde aldrig att jag skulle behöva uppleva ett världskrig under min livstid men det verkar som att våra mästare har andra planer för pöbeln.

Tycker du? Allt jag ser när dessa köpta svin öppnar käften oavsett om det är presskonferens, debatter, intervjuer osv är teater. De låtsas vara arga, engagerade, upprörda under debatter, de låtsas vara allvarliga med sitt kroppsspråk och ordval, men allt jag ser är ett skådespel.
Citera
2023-01-26, 23:26
Bannlyst
Citat:
Har inte Europa och övriga väst det?

Och våra WEF-korrupta politiker också inte att förglömma. De VISSTE precis.

Tycker du? Allt jag ser när dessa köpta svin öppnar käften oavsett om det är presskonferens, debatter, intervjuer osv är teater. De låtsas vara arga, engagerade, upprörda under debatter, de låtsas vara allvarliga med sitt kroppsspråk och ordval, men allt jag ser är ett skådespel.

Hehe. Så bra sagt
Citera
2023-01-26, 23:33
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ja Ryssland kan bomba Paris. Sen finns inte vare sig Moskva eller St Petersburg. Går inte att driva ett land som Ryssland från en bunker i Sibirien.

Vad exakt har du för täckning för det påståendet? Vi vet ingenting huruvida Ryssland kan försvara sig mot västs attacker eller ej, men att ta reda på det för att Ryssland till synes har en konflikt med en tidigare landsdel känns som ett högt spel att spela.

Citat:
Trump är tillbaka nu snart -24.

Nu har han kört nog med golf i Palm Beach.

Han kommer sätta P för detta dritkrig.

Man kan ju alltid hoppas. Man kan ju alltid hoppas att han har 100% uppbackning av militären och NSA och att det finns substans i deras "the best is yet to come."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in