Citat:
Ursprungligen postat av
Dcman
Ett datorspel.. Du har verkligen missuppfattat allvaret i vad som händer, och får gäna stå kvar i hörnet tillsammans med de som vill oss illa.
Nej du. Jag är en av dem som förstår allvaret med att bråka med världens största land som ligger så pass nära oss och har sådana moderna vapen. Jag fattar att då vi även står utanför NATO och skall leka krig så lever vi ja eller ni som nu bor där jäkligt illa till.
Jag tackar dig, jag står gärna kvar i hörnet och har absolut ingen som helst plan på att engagera mig i detta landet.
Mitt motto är - "Den som ger sig in i leken får leken tåla."
Jag har ej bråkat med någon ryss eller ukrainare så därför har jag ingetmed deras konflikt att göra.
Du kan ju själv ställa dig frågan varför Sverige och framför allt USA har sina tentakler där borta i Europas avkrok?
När det börjar hetta till med Kina så skall du se jänkarna de lämna Ukraina fort som en avlöning och skiter i Sverige. Vare sig vi är NATO eller inte NATO.
Jagkan redan höra regeringen uttala sig med dvärgen Ulf och den lille tjockise Åkesson - "vi har varit naiva" - "Men alla svenskar har ett ansvar att kämpa, själva drar vi med regeringsplanet till något varmt land".
Sveriges regering vill inte dess befolkning det bästa. Därför får de räkna bort mig också som någon hjälp eller "kanonmat".