2023-01-26, 16:48
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Skulle räcka långt att skicka in stridsflyg. Dom är inte lika mottagliga för kärnvapen heller.
Också sant, men en halvmesyr, jag tänker att det inte är tillräckligt för att de ska börja svettas.
Citera
2023-01-26, 16:55
Medlem
Autobahn76s avatar
Glöm aldrig nu för bövelen att ALLT var Putins fel när ni väl ser ljuset och svampmolnen. Media hade så klart rätt.
Citera
2023-01-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Nejdå.
Hen har sällskap av mig också som inte tänkerlyfta ett förbannat finger för Sverige. Ni NATO runkare får kriga stolt för svärjeee. Men jag och mina barn skall inte spela med i ert meningslösa spel.

Ni Nato runkar behöver bearbeta så mycket mer innan ni ens kan uttala er. Jag tippar på ni varken har familj, utbildning eller särskilt gamla.
Krig är mer än ett dataspel.

Ett datorspel.. Du har verkligen missuppfattat allvaret i vad som händer, och får gäna stå kvar i hörnet tillsammans med de som vill oss illa.
Citera
2023-01-26, 16:58
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runktokiga.Jannika.Jansson
Krig är mer än ett dataspel.

Bra point. Kan du också försöka förmedla denna visdom till kalsongförgiftaren i Kreml?
Citera
2023-01-26, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Ett datorspel.. Du har verkligen missuppfattat allvaret i vad som händer, och får gäna stå kvar i hörnet tillsammans med de som vill oss illa.

Nej du. Jag är en av dem som förstår allvaret med att bråka med världens största land som ligger så pass nära oss och har sådana moderna vapen. Jag fattar att då vi även står utanför NATO och skall leka krig så lever vi ja eller ni som nu bor där jäkligt illa till.

Jag tackar dig, jag står gärna kvar i hörnet och har absolut ingen som helst plan på att engagera mig i detta landet.
Mitt motto är - "Den som ger sig in i leken får leken tåla."

Jag har ej bråkat med någon ryss eller ukrainare så därför har jag ingetmed deras konflikt att göra.

Du kan ju själv ställa dig frågan varför Sverige och framför allt USA har sina tentakler där borta i Europas avkrok?
När det börjar hetta till med Kina så skall du se jänkarna de lämna Ukraina fort som en avlöning och skiter i Sverige. Vare sig vi är NATO eller inte NATO.

Jagkan redan höra regeringen uttala sig med dvärgen Ulf och den lille tjockise Åkesson - "vi har varit naiva" - "Men alla svenskar har ett ansvar att kämpa, själva drar vi med regeringsplanet till något varmt land".

Sveriges regering vill inte dess befolkning det bästa. Därför får de räkna bort mig också som någon hjälp eller "kanonmat".
Citera
2023-01-26, 17:06
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Varför flyttar inte du?

Inte jag som tycker är Europa är skit och listar upp allt dåligt på ett svenskt forum.
Citera
2023-01-26, 17:08
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jo, jag tillhör en av dem, denna pöbel, som anser att det får vara nog nu och att väst ska ställa ett ultimatum till Ryssland: "Backa ut ur Ukraina, återställ gränserna till hur de såg ut 2013, eller möt ett samlat västs militär på marken, till sjöss och i luften."

Jag har svårt att tro att Ryssland inte skulle backa, de skulle annars vara utplånade på ett par veckor, utan att en enda överträdelse av ryskt territorium har skett. Nu inser jag förstås att det inte kommer att ske och att det borde ha skett redan 2014, men det är vad jag tycker vore en rimlig åtgärd.

Vore det så enkelt hade det naturligtvis skett för länge sen.
Citera
2023-01-26, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Nej du. Jag är en av dem som förstår allvaret med att bråka med världens största land som ligger så pass nära oss och har sådana moderna vapen. Jag fattar att då vi även står utanför NATO och skall leka krig så lever vi ja eller ni som nu bor där jäkligt illa till.

Jag tackar dig, jag står gärna kvar i hörnet och har absolut ingen som helst plan på att engagera mig i detta landet.
Mitt motto är - "Den som ger sig in i leken får leken tåla."

Jag har ej bråkat med någon ryss eller ukrainare så därför har jag ingetmed deras konflikt att göra.

Du kan ju själv ställa dig frågan varför Sverige och framför allt USA har sina tentakler där borta i Europas avkrok?
När det börjar hetta till med Kina så skall du se jänkarna de lämna Ukraina fort som en avlöning och skiter i Sverige. Vare sig vi är NATO eller inte NATO.

Jagkan redan höra regeringen uttala sig med dvärgen Ulf och den lille tjockise Åkesson - "vi har varit naiva" - "Men alla svenskar har ett ansvar att kämpa, själva drar vi med regeringsplanet till något varmt land".

Sveriges regering vill inte dess befolkning det bästa. Därför får de räkna bort mig också som någon hjälp eller "kanonmat".

Din agenda är ryssens agenda, det vet vi alla när vi läser dina inlägg.

Min agenda är att jag inser ryssens hot mot, inte bara mot Sverige utan de länder som finns runt omkring och som under inga omständigheter vill ingå i den ryska skit federationen samt hur de destabiliserar eller föröker destabilisera och diktera allt de berör och ser. Och som terroristklassad i detta nu bedriver ett folkmord i annat land.

Dessutom delar vi USAs agenda, något som verkar reta dig väldigt mycket, men så är det.

Säger mycket om dig..
Citera
2023-01-26, 17:17
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Världskriget kommer utspela sig i Ukraina, ”världen” mot Ryssland. Bli inte förvånade när ni blir inkallade för att skickas till Ukraina.
Det är lugnt. Reijo ”Rambo” Hervonen åker dit och knäpper alla på fronten, det borde man förstå vid det här laget.

One man army, the baddest Finnish of them all. Passa dig Putin, passa dig jävligt noga!
Citera
2023-01-26, 17:20
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Din agenda är ryssens agenda, det vet vi alla när vi läser dina inlägg.

Min agenda är att jag inser ryssens hot mot, inte bara mot Sverige utan de länder som finns runt omkring och som under inga omständigheter vill ingå i den ryska skit federationen samt hur de destabiliserar eller föröker destabilisera och diktera allt de berör och ser. Och som terroristklassad i detta nu bedriver ett folkmord i annat land.

Dessutom delar vi USAs agenda, något som verkar reta dig väldigt mycket, men så är det.

Säger mycket om dig..
Varför så rädd för Ryssland? Beror det på dina egna tankar eller det du blivit intalad av staten?
Citera
2023-01-26, 17:21
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Jag vågar nog säga att alla skulle förlora på det. Hela städer kommer vara jämnade med marken, vi kommer ha tiotals miljoner människor döda, utslagna kraftnät som kommer ta årtionden att återställa. Är ryssarns lite busiga och använder kobolt-bomber, så kommer städerna vara obeboeliga i många många år. Så all out atomkrig är nog inget som någon vill ha.

Jodå, det är värt det. Ukraina är världens främsta och heligaste demokrati och det är mänsklighetens skyldighet att gå i döden för att dom regioner i landet där det ändå i huvudsak bor etniska ryssar ska få fortsätta vara ukrainska. Ingenting är viktigare om så hela västvärlden går under på kuppen.
Citera
2023-01-26, 17:28
Medlem
Trump Warns of Nuclear War Over West Sending Tanks to Ukraine https://www.newsweek.com/trump-warns-nuclear-war-over-west-sending-tanks-ukraine-1776855
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in