2023-01-26, 00:35
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Rättsläkaren har tagit del av dom ny rönen så det behöver du inte oroa dig för.
Det finns med i bedömningen.
Du kan inte ta en artikel som allmänt talar om olika fynd och föra över till ett rättsläkarprotokoll för en enskild individ.

Men du måste sluta skriva som om du var förundersökningsledare.
Som om du pratat med dem..

”Rättsläkaren har tagit del av dom ny rönen så det behöver du inte oroa dig för.
Det finns med i bedömningen.”

😂😂 Orkar inte. Sån humor..
Citera
2023-01-26, 00:37
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Att L mest har barnet i sele kan ju bero på att han inte vågar lämna henne ensam i något rum pga att han är orolig för de andra barnens beteenden.......men min spekulation.

Ja eller hunden, han ville ha uppsikt helt enkelt.
Som sagt, jag har haft barnen i tankarna. Dock tänker jag att L borde hört om J skrikit så pass att något av syskonen väljer att försöka skaka det till tystnad.

Oprovocerat våld barn mellan ffa sånt litet barn är väldigt ovanligt. Dvs att någon skulle gjort det bara för att.
Citera
2023-01-26, 00:45
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Va??? De kan ju lyfta upp en bebis och ex tappa den, glider ur greppet. 2-åringar kan lyfta yngre barn....

Jag har själv en diagnosunge, snart 8 år. Jag/vi misstänker bl.a. aggressiv autism......hen går 2 dagar/vecka i terapiskola......

Hen älskar att slå på saker och levande varelser, knivar, saxar m.m. samt ljuger direkt hen öppnar munnen.....

Jag skulle aldrig lämna hen ensam med yngre/små barn. Hen är ensambarn här.
Nej, dom kan inte lyfta ett barn och skaka det utan att lämna märken på barnet.
Det här är inte ett barn som tappats utan ett barn som kraftigt skakats utan att det finns märken på kroppen för händer eller annat.
Citera
2023-01-26, 00:47
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Att L mest har barnet i sele kan ju bero på att han inte vågar lämna henne ensam i något rum pga att han är orolig för de andra barnens beteenden.......men min spekulation.
Det finns inget som tyder på det alls.
Barnen har aldrig visat aggressivitet mot J så varför spekulera och fantisera kring det.
Citera
2023-01-26, 00:49
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Vad är detta för påståenden du kommer med nu, jag har läst enorm mängd fakta om skakvåld, bla om paret i Göteborg som skakade sitt barn. Där fanns flera rapporter om detta.
Du behöver hålla på ett sånt sätt att whiplash uppstår framåt och bakåt elelr åt sidan. Det spelar ingen roll ålder på förövare. Fan skärp till dig.

Vem som helst kan ha skakat den där flickan. Grannen, sonen, Johan, Mamman, pappan, fan och hans moster.
Som om ålder skulle göra skillnad. Ett barn kan ligga ner och ruskas kraftigt i axlarna tex. Så huvudet slänga fram och tillbaks. Utan att det ger märken och det skulle ett barn kunna göra. Likväl en gubbe på 80 bast.
Ok du har läst en tidning.
Grattis.
Om du inte förstår att vuxna och barn har olika förutsättningar för att hålla och skaka något utan att lämna märken så kan vi konstatera att du behöver mer grundutbildning rent allmänt än vad en tidning ger.
Citera
2023-01-26, 00:53
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ok du har läst en tidning.
Grattis.
Om du inte förstår att vuxna och barn har olika förutsättningar för att hålla och skaka något utan att lämna märken så kan vi konstatera att du behöver mer grundutbildning rent allmänt än vad en tidning ger.

Nu var inte det en tidning utan faktaunderlag som fanns i en fup för att hitta skador som tyder på skakvåld. Men så fort någon kommer med något som förstör din BS så går du off topic och till personangrepp.
Gör bara dina inlägg än mer tröttsamma. Det har alla här i tråden försökt förklara för dig men du tycks inte förstå.
Så ödslar ingen tid på det.

Mer än att jag vet att ditt påståenden är BS.
Vem som kan ha skakat barnet, men all fakta som inte stödjer din egen agenda klarar du inte ens bemöta. Det säger rätt mycket om dig men det kommer du aldrig inse.
Citera
2023-01-26, 00:56
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Nu var inte det en tidning utan faktaunderlag som fanns i en fup för att hitta skador som tyder på skakvåld. Men så fort någon kommer med något som förstör din BS så går du off topic och till personangrepp.
Gör bara dina inlägg än mer tröttsamma. Det har alla här i tråden försökt förklara för dig men du tycks inte förstå.
Så ödslar ingen tid på det.

Mer än att jag vet att ditt påståenden är BS.
Vem som kan ha skakat barnet, men all fakta som inte stödjer din egen agenda klarar du inte ens bemöta. Det säger rätt mycket om dig men det kommer du aldrig inse.
Det finns inget what so ever som stöder ditt B.S om att något av barnen skakat flickan.
Men fantisera på du.
Citera
2023-01-26, 01:11
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Det finns inget what so ever som stöder ditt B.S om att något av barnen skakat flickan.
Men fantisera på du.

Om du haft förmågan att kunna ha läsförståelse hade du sett att det är inget jag heller påstått ATT de gjort. Jag vet bara att det inte går att utesluta pga av skadorna på J. Dessa skador kan vem som orsakat. Det betyder inte att jag tror att vem som helst orsakar dessa.

Återigen svarar du bara på vissa saker.

Inget svar ang ditt påstående att pappan spelat på mobilen. Finns inte skriver någonstans. Dvs helt påhittat av dig.

Samt varför skulle I oroa sig över att förlora barnen om L dödade J?
Finns ingen orsak till att oroa sig om hon är den supermamma hon påstår sig vara. Eller som du påstår att hon är snarare.
Vi förstår du vill förklara och försvara I.
Men sen fupen kom har alla läskunniga mer eller mindre dragit samma slutsats.

Hon har varit en usel mamma och ingen här tycker synd om henne.
Citera
2023-01-26, 01:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det finns inget som tyder på det alls.
Barnen har aldrig visat aggressivitet mot J så varför spekulera och fantisera kring det.

Och L har aldrig visat på aggressivitet mot J tidigare, så det är ju exakt samma sak?
Däremot har I uttryckt upprepade gånger att slänga/sula ”den” i väggen

Men har svårt att tro att det är barnen även om det är fullt möjligt. Barnen skulle berättat
Citera
2023-01-26, 01:38
Medlem
Vad hände med V, har han fortsatt dejta I? Någon som vet?
Citera
2023-01-26, 01:42
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Vad hände med V, har han fortsatt dejta I? Någon som vet?
Garanterat har han ju insett hur I ljugit för honom och kanske t.o.m. insett vilken värdelös mamma och manipulativ lögnare hon är. Han verkade ju heller inte ta relationen så seriöst som henne så han har nog kickat henne fortast möjligt.
Citera
2023-01-26, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Garanterat har han ju insett hur I ljugit för honom och kanske t.o.m. insett vilken värdelös mamma och manipulativ lögnare hon är. Han verkade ju heller inte ta relationen så seriöst som henne så han har nog kickat henne fortast möjligt.

Vet du eller hoppas/tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in