2023-01-24, 01:08
Medlem
Var hustelefonen som TH mottok anrop fra datteren på, på samme rom som TH fant Tassen innestengt?
Citera
2023-01-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Var hustelefonen som TH mottok anrop fra datteren på, på samme rom som TH fant Tassen innestengt?

Nei, den var på et annet rom med.
Citera
2023-01-24, 01:09
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Å snakke om forsvinningen som om det var en reell kidnapping, er manipulerende, og ikke bra.

Men når man blir alvorlig skremt slik som HHB2 og ektemannen ble, så skremt at man opplever forsvinningen med en så sterk frykt for at ukjente GM skal angripe dem i deres eget hjem, at de iverksetter et eget fysisk forsvar ved å låne en pistol og sitte vakt om natten, forsterker manipuleringen kraftig.

Det er skadelig å bli utsatt for slikt. Skadelig for helsen. Rett og slett.

Så kan man jo spørre seg hvem pistolen ble lånt fra. Det er også et interessant spørsmål.

Det er uansett grusomt å utsette datteren og ektemannen for slike påkjenninger.

Ja, nå tenkte jeg på om datteren var med på manipuleringen, eller om TH har manipulert henne gjennom brevet.
Men i begge tilfeller så blir det jo manipulering. Jeg tenker jo at det er TH selv som har utformet selve brevet der datteren blir nevnt. Hvorfor datteren som bor 2-3 timers kjøring unna blir nevnt, men ikke hun over vannet, kan man gruble på.
Klart det er skadelig for helsen. Først miste moren, og så samtidig sitte å frykte at det skal komme mørkkledde folk med finlandshette. Hvis det er det som har skjedd.
Hvis TH har utsatt datteren for dette, så kan han ikke ha mye empati. Kynisk hvis han har brukt henne på denne måten for å manipulere politiet og andre folk rundt.
Nå må jeg si igjen at det er kun datterens ord dette. Politiet har aldri gitt noe tilsvar.
For alt vi vet så eksisterer det ikke noen ulovlig pistol på Lier i det hele tatt.
Hun vet at politiet ikke kan uttale seg midt under en etterforskning, og så skal vi ha i mente at brevet ble sendt ut til det norske folk gjennom TV2, og ikke sendt til statsadvokat slik det står at det egentlig skulle. TV2 er forøvrig de som har programmet Åsted Norge. Det var også TV2 som hadde innslaget der J.O. Koss uttalte seg varmt om familien. Jeg skal ikke gå så langt som å si at TH har betalt TV2 for å vinkle saken til hans fordel, men det er endel ting som er verdt å merke seg.
Citera
2023-01-24, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Er hun ikke bare utdannet til prest da?
Det vet jeg ikke. Men dersom hun tidlig interesserte seg for forretningslivet, og har hatt et ønske om å overta, så har jo hun hatt muligheten til å lære seg litt av hvert i praksis. Jeg utelukker ikke at hun har studert noen andre fag i tillegg til å utdanne seg til prest. Jeg tar det nesten som en selvfølge egentlig, men vet selvsagt ikke.
Det er jo et svimlende ansvar.
Citera
2023-01-24, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nei, den var på et annet rom med.
Hvilket rom var hustelefonen på?
Citera
2023-01-24, 01:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det er ganske påfallende hvordan ting bare blir avfeid eller forsøkt distansert når en rekke sentrale ting for saken kommer frem i lyset.

I forhold til opplysningene om AEs sammenbrudd bare kort tid før forsvinningen, ville kanskje andre ha tatt dette på sitt største alvor og lurt på hva som kan ha skjedd med et kjært familiemedlem under en sammenkomst de selv ikke har deltatt i. Førstereaksjonen ville vel ha vært å finne ut av dette og ikke bare kategorisk bagatellisere vitneutsagn. Men dette er jo illustrerende for hele saken. Vi så den samme bagatelliseringen av AEs tekstmelding der hun uttrykte sin frustrasjon over at TH hverken gratulerte henne eller var interessert i noe feiring av bryllupsdagen. Også dette skjedde bare noen dager før hun forsvant. Det er helt tydelig at AE var svært fortvilet og hadde det ekstra vanskelig like før forsvinningen.

Ja, det er en del ting som er avslørende.
Bl.a. ville ikke TH sette i gang med noen leteaksjon til tross for at han er en meget resurssterk mann.
Han venter i evigheter før han plutselig utlover denne dusøren.
Han venter i evigheter før han plutselig vil betale de såkalte kidnapperne.

Ja, hun hadde det nok vanskelig før forsvinningen. Et ektepar hadde sagt at hun virket redd før forsvinningen, mens en venninne sa at hun med en gang skjønte at hun var død når hun leste om saken.
Citera
2023-01-24, 01:32
Medlem
Citat:
Vet vi at valpen befant seg helt alene i et lukket rom helt fra kl 9?

Nei det vet vi ikke. Siste registrerte aktivitet i huset var 10.07. Person/personer kan ha oppholdt seg i boligen etter dette også. Så helt umulig å si hvor lenge denne valpen befant seg alene. Eller hvor den faktisk befant seg.
Citera
2023-01-24, 01:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes spekulasjonene dine blir ekstremt søkt. Jeg ser det helt motsatt. Hagenbarna har gjort helt forskjellige valg i livene sine, så for meg virker de ikke styrt på noen måte. Jeg tenker at det er naturlig, at HHB1 er den i søskenflokken som har flest verv. Sannsynligvis er det hun som har høyest utdanning, og hun er kanskje den eneste som ønsker å ta på seg ansvaret for driften videre. Utelukker ikke at TEH kommer til å ha en rolle også. HHB2 kommer nok til å ha en betydelig eierandel, men har nok ellers nok med driften av hestegården og hestesporten. Ikke veldig sekt-aktig eller kontroll-aktig, synes jeg.
Ser du skriver "avlytningen"... Måtte nesten sjekke om jeg har feilstavet i alle år, men ser at det bare er du og Niffy som skriver det på den måten. Vittig 😉

Ikke så interessant hva du syntes.
Citera
2023-01-24, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det vet jeg ikke. Men dersom hun tidlig interesserte seg for forretningslivet, og har hatt et ønske om å overta, så har jo hun hatt muligheten til å lære seg litt av hvert i praksis. Jeg utelukker ikke at hun har studert noen andre fag i tillegg til å utdanne seg til prest. Jeg tar det nesten som en selvfølge egentlig, men vet selvsagt ikke.
Det er jo et svimlende ansvar.

Kan nok hende at sjefen selv har andre planer for bedriften slik at hun slipper dette svimlende ansvaret. Tror han vet å kunne by på store overraskelser.
Citera
2023-01-24, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg støtter meg på Brøskes uttalelse om at det ikke har vært noen kidnapping, og at det ikke finnes noen reell motpart.

Det er ikke manipulerende å gjenta sannheten.

Men å gjenta løgner som skal aktivere sterke følelser hos mottaker, er manipulering. Som det å fremkalle sterk frykt for en fare som ikke finnes, og ikke er reell.

Man kan nok si at det er en type av sammensvergelse hvor en gruppe mennesker har et hemmelig samarbeid med en obskur, ulovlig eller ondsinnet formål.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-01-24 kl. 01:41.
Citera
2023-01-24, 01:39
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Hvilket rom var hustelefonen på?

Kjøkkenet. Den hang på veggen er.
Citera
2023-01-24, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det er en del ting som er avslørende.
Bl.a. ville ikke TH sette i gang med noen leteaksjon til tross for at han er en meget resurssterk mann.
Han venter i evigheter før han plutselig utlover denne dusøren.
Han venter i evigheter før han plutselig vil betale de såkalte kidnapperne.

Ja, hun hadde det nok vanskelig før forsvinningen. Et ektepar hadde sagt at hun virket redd før forsvinningen, mens en venninne sa at hun med en gang skjønte at hun var død når hun leste om saken.

TH har vel i følge politiet brukt mye av sine ressurser på aktive forsøk på villeding.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in