Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-24, 00:11
  #101173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, slik kan det ha vært. Men hvis det var TH som lagde sproxavtrykkene, var kanskje skoene skaffet fordi han kan ha planlagt at han trengte (eller kunne komme til å få bruk for) sko som avsetter fremmede såleavtrykk.

TH skal vel ha uttalt noe om at det ble anbefalt å bruke sko der inne pga mye renning ut og inn på folk, unger og bikkjer. Man finner kun avtrykk etter sko i yttergangen. Man finner heller ikke skospor etter han selv om han hevder å ha besøkt alle etasjer og rom med sko på beina. Han har også tatt en runde rundt huset om jeg ikke husker feil. Ingen synlige spor etter han der heller.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2023-01-24 kl. 00:12. Anledning: Rette
Citera
2023-01-24, 00:15
  #101174
Medlem
Litt rart at en liten valp ikke gjorde fra seg i løpet av alle de timene den befant seg helt alene i et lukket rom.
Citera
2023-01-24, 00:23
  #101175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Selv om blod ikke kan tidfestes presist kan erfarne krimteknikere gjøre en vurdering av om det dreier seg en gammel blodflekk eller om det er av mer ferskere dato. Samtidig spiller flere ting inn, blant annet kan undersøkelsene avdekke hvordan blodflekker er avsatt. Er det vanlige drypp fra feks neseblod eller er det noe annet som kan ha skjedd. Dette sees selvsagt i sammenheng med andre spor og funn.

Ja, alt det er greit. Men jeg spurte om det er noe som er kjent. Kan alle blodspor være gamle/nye. Det er poenget her.
Citera
2023-01-24, 00:35
  #101176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Litt rart at en liten valp ikke gjorde fra seg i løpet av alle de timene den befant seg helt alene i et lukket rom.
Hvor mange timer var det?
Citera
2023-01-24, 00:45
  #101177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvor mange timer var det?

Hvor mange timer det er fra 9.00 til 14.00 ?
Citera
2023-01-24, 00:51
  #101178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvor mange timer det er fra 9.00 til 14.00 ?
Vet vi at valpen befant seg helt alene i et lukket rom helt fra kl 9?
Citera
2023-01-24, 00:51
  #101179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Litt rart at en liten valp ikke gjorde fra seg i løpet av alle de timene den befant seg helt alene i et lukket rom.

Det blir litt som de manglende skosporene fra TH. Heller ikke valpen avla noen synlige spor på det innelåste rommet.
Citera
2023-01-24, 00:53
  #101180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vet vi at valpen befant seg helt alene i et lukket rom helt fra kl 9?

Den har vel ikke svinsa rundt i blod og avføring?
Citera
2023-01-24, 00:56
  #101181
Medlem
I denne saken trengs all info ut til publikum, prompte. Ingen vil bli imponert av noe som helst av avansert politiarbeid etter operasjon Frank. Om Politiet slipper det de har, så blir denne saken enten løst, eller ikke løst, i fellesskap. Og så bør det snart bli 30 flere politi på gaten i kamp mot barneran, bandevold, korrupsjon mm., som er det moderne Norge, mitt lille land..
__________________
Senast redigerad av Kva 2023-01-24 kl. 01:44.
Citera
2023-01-24, 00:59
  #101182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, nei, ikke godt å si.
Men hvis TH har instruert henne til å ta imot en pistol og så at hun skal late som at den er for beskyttelse, så snakker vi virkelig sekt-tilstander. Selvfølgelig ikke noe med trosretning å gjøre, men mer pkt. 3 og 6 i den listen som Lego kom med, å kontrollere en gruppe med mennesker.
De visste alle sammen om avlytningen. Den var vel godkjent av samtlige av barna.
Så da må det kanskje være for å skape et bilde av frykt.
TH på sin side kan ikke ha fryktet så veldig mye.
TH ville sove i huset samme kveld, i stedet for å sove på Thon med politibeskyttelse, så han kan ikke ha vært så veldig redd, og at det skulle være behov for en hagle ved senga.

Nå skal det sies at alt i det brevet bare er datterens ord.
Politiet har aldri kommet med noe tilsvar, noe hun vet at de ikke kan gjøre all den tid etterforskningen pågår.
Jeg synes spekulasjonene dine blir ekstremt søkt. Jeg ser det helt motsatt. Hagenbarna har gjort helt forskjellige valg i livene sine, så for meg virker de ikke styrt på noen måte. Jeg tenker at det er naturlig, at HHB1 er den i søskenflokken som har flest verv. Sannsynligvis er det hun som har høyest utdanning, og hun er kanskje den eneste som ønsker å ta på seg ansvaret for driften videre. Utelukker ikke at TEH kommer til å ha en rolle også. HHB2 kommer nok til å ha en betydelig eierandel, men har nok ellers nok med driften av hestegården og hestesporten. Ikke veldig sekt-aktig eller kontroll-aktig, synes jeg.
Ser du skriver "avlytningen"... Måtte nesten sjekke om jeg har feilstavet i alle år, men ser at det bare er du og Niffy som skriver det på den måten. Vittig 😉
Citera
2023-01-24, 01:00
  #101183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes spekulasjonene dine blir ekstremt søkt. Jeg ser det helt motsatt. Hagenbarna har gjort helt forskjellige valg i livene sine, så for meg virker de ikke styrt på noen måte. Jeg tenker at det er naturlig, at HHB1 er den i søskenflokken som har flest verv. Sannsynligvis er det hun som har høyest utdanning, og hun er kanskje den eneste som ønsker å ta på seg ansvaret for driften videre. Utelukker ikke at TEH kommer til å ha en rolle også. HHB2 kommer nok til å ha en betydelig eierandel, men har nok ellers nok med driften av hestegården og hestesporten. Ikke veldig sekt-aktig eller kontroll-aktig, synes jeg.
Ser du skriver "avlytningen"... Måtte nesten sjekke om jeg har feilstavet i alle år, men ser at det bare er du og Niffy som skriver det på den måten. Vittig 😉

Er hun ikke bare utdannet til prest da?
Citera
2023-01-24, 01:02
  #101184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det blir litt som de manglende skosporene fra TH. Heller ikke valpen avla noen synlige spor på det innelåste rommet.
Har det blitt opplyst i media, at valpen ikke hadde gjort fra seg i 1. etasjen, der den var innelukket?

Jeg har bare hørt at politiet fant avføring fra hunden i 2. etasje.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback