2023-01-22, 12:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Vad är då skälet till att media fortsätter att sprida "myten", menar du? Det är ju logiskt att regent och tronföljare inte reser tillsammans. Samma sak gäller Sveriges regering; statsministern och vice statsminister reser inte heller i samma plan. Samma sak gäller ledningen för stora företag.
Så nej, att Harry skulle bli kronprins genom en helikopter krasch är önsketänkande från din sida.
Det är ren romantism och önsketänkande om prinsar och prinsessor.
Tronföljden har ingen verklig relevans längre. Det är inte så att jorden går under med kungahuset.
Citera
2023-01-22, 12:51
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ren romantism och önsketänkande om prinsar och prinsessor.
Tronföljden har ingen verklig relevans längre. Det är inte så att jorden går under med kungahuset.
Som sagt, prins Harry kommer inte att bli regent.
Citera
2023-01-22, 12:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Som sagt, prins Harry kommer inte att bli regent.
Han vill nog inte bli det heller som The Spare.
Han har gått i Edwards fotspår. Söker efter riktig lycka. Inte gegga runt i en sekt som William. I Meghan har han hittat helt rätt.
Citera
2023-01-22, 13:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Han vill nog inte bli det heller som The Spare.
Han har gått i Edwards fotspår. Söker efter riktig lycka. Inte gegga runt i en sekt som William. I Meghan har han hittat helt rätt.

Jag skulle dock inte satsa mina pengar på att Harry och Meghan kommer att vara gifta i 35 år
Citera
2023-01-23, 12:59
Medlem
Vet du Squiden, jag trodde du retades/trollade, och det gör du kanske.

Men betr Edward har du en poäng. Jag är förbluffad över hatet mot honom.Sett en film/ljudupptagning med honom där gick han i vanliga kläder och hälsade på soldater och vanligt folk. Han sa att han ansåg folk födda jämlika och därför motsatte sig kungamakt och regalier. Och att kungadöme var fel.
Citera
2023-01-23, 14:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Vet du Squiden, jag trodde du retades/trollade, och det gör du kanske.

Men betr Edward har du en poäng. Jag är förbluffad över hatet mot honom.Sett en film/ljudupptagning med honom där gick han i vanliga kläder och hälsade på soldater och vanligt folk. Han sa att han ansåg folk födda jämlika och därför motsatte sig kungamakt och regalier. Och att kungadöme var fel.
Han kunde ju skaka hand med typ 500 människor när han dök upp. Ett tag fick han börja hälsa med vänsterhanden istället för högerhanden var utsliten.
Jag kan inte annat än att gilla honom. Han ser lite pillemarig ut på alla bilder.

Jag upplever att det är lite samma hat nu mot Harry.
Senast redigerad av Giant Squid 2023-01-23 kl. 14:35.
Citera
2023-01-23, 16:30
Medlem
Citat:
Jag upplever att det är lite samma hat nu mot Harry.
Har svårt att se kopplingen till Harry. Han är inte kung, inte ens i närheten (inte arvtagare), har ingen plikt han sviker. Bara ett försörjninggnällande (inget jobb vare sig han eller frugan)
Citera
2023-01-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur tänker du nu? Wallis var hatad av hela engelska folket, och de tyckte att Edward var en idiot som valde henne framför tronen. George var stel i början, och hade problemet med stamningen som försvårade hans kontakt med folket, men han blev med tiden respekterad och älskad.

Jag har skrivit det förut men kanske någon missat. Prins Philip sa att den här amerikanskan är värre än den första.
Citera
2023-02-02, 16:08
Medlem
Hertigen av Wettex borde ha kallat sin bok för Despair istället. The Wettexes är sorgliga figurer som gjort sig omöjliga i både Storbritannien och USA.
Citera
2023-02-05, 05:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Nu träder 40-åriga småbarnsmamman S*sha W*lpole, en gammal vän till prinsen, fram. Jag är kvinnan som prins Harry förlorade oskulden till.

https://www.expressen.se/noje/kungligt/jag-ar-kvinnan-som-prins-harry-forlorade-oskulden-till/

(*=a)
Citera
2023-02-05, 07:04
Medlem
Denna "äldre kvinna" är yngre än hans fru. Kan det verkligen vara henne han avsåg? En 17-åring och en 19-åring.
Citera
2023-02-05, 13:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Denna "äldre kvinna" är yngre än hans fru. Kan det verkligen vara henne han avsåg? En 17-åring och en 19-åring.

Ja, jag undrar också. "en äldre kvinna" - då tänkte man ju att kvinnan måste ha varit minst 35 år vid tillfället. 19 var ju ingenting, när han redan var så pass gammal som 17.

Men alltså, Harry tar verkligen bort det sista som fanns kvar av "magin" och "glamouren" kring det brittiska kungahuset! Och kring kungahus och monarki överhuvudtaget. Han är en nyttig idiot för republikanerna! Som jag tillhör, så för mig får han gärna göra det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in