Citat:
Ursprungligen postat av
Stone
Han var helt enkelt inte man nog att säga "det här huset har jag kunnat skaffa genom hårt arbete och sparande. Det är mitt hem och min borg. Du får gärna bo här men huset kommer alltid att vara mitt Var snäll och skriv på här (äktensskapsförord)." Vägrar hon så är hon inte kär, tvekar hon är det ett varningstecken. Det är helt enkelt ett test. Har hon håvat in pengar till renoveringen så kan Rickard betala tillabaka detta men betvivlar jag starkt att hon har gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vladimir-Suckmeoff
Tack för denna info. Det som jag har fetmarkerat är ett av de klokaste jag läst här på FB. Jag kommer ta med mig denna mening ut i resterande delen av mitt liv. Även om man inte äger något och inte har några pengar, kan man testa partnern, genom att inte avslöja något om ens ekonomi och värderade förfoganden, och sedan be denne att påskriva ett äktenskapsförord, helt enkelt för att se vad personens egentliga agenda är. Det kan vara det första man tar upp. Tvekar hon, är det tecken på att hon faktiskt är ute efter något annat/någon annan, speciellt när du inte har talat om för kvinnan om dina olika tillgångar.
Citat:
Ursprungligen postat av
JagandeBjornen
Tyckte han sa att hon hade som krav att få halva huset, vilket han inte var sen med att ge efter för vad spelar det för roll tänkte han, vi ska ju leva tillsammans resten av livet..
Jo men då kunde RO sagt att "jag har som krav, att det som är mitt, förblir mitt", och förklarat att hon får bo här för resten av sitt liv tillsammans med RO, men att inget skrivs över på henne