2023-01-22, 23:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Som vanligt glorifieras offret och det är svårt att tänka sig att T kanske gjort nåt dumt. Men alla mynt har två sidor, så det finns kanske nånting här också som inte ser så snyggt ut. Rättfärdigar givetvis inte mord. Men själva motivet blir greppbart iaf.
...och båda i samförstånd. J och M kanske har var sitt motiv?
Citera
2023-01-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Hur vet du följande:
"Enligt obduktionen fanns det inga inga avtryck på halsen eller synbara blånader på kroppen".

Har du läst obduktionsrapporten?

Samt hur vet du följande:
"Fortfarande " valsar " de med olika versioner som förändras i samband med tydliga bevis om händelseförloppet vid varje förhör.

Har du info från "varje förhör"?

Undrar detsamma.
Källa på det.
Konstigt?
Citera
2023-01-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Undrar detsamma.
Källa på det.
Konstigt?

Som jag svarade Ossan, bocken trollar hej vilt genom hela tråden, ignorera och läs vidare!
Citera
2023-01-23, 00:46
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja hoppas att Rullman fick sanningen av M till slut

Men det tog lång tid innan även hon pratade
Och hon hjälpte inte till att tala om var Toves kropp fanns

För mig så är hon också en lögnare

Och med tanke på hur hon beskrivs i tråden hennes psykiska ohälsa så tycker jag att det är märkligt att hon inte bröt ihop tidigare och fick fram sanningen

Nej henne litar jag inte heller på

Njaa, hon har kanske förträngt mycket men inte visste hon exakt var T dumpades.
Omöjligt att MH kunde talat om var T låg, då hon själv aldrig skulle kunna hitta tillbaka dit.
Även om hon bevisligen varit med om en dumpning, var det mörkt och inte hon som körde.
Citera
2023-01-23, 01:04
Medlem
Tänk om JJ bedöms som grovt vållande och MH kallas som vittne. Troligt är det inte, men tänk om.
Oerhört tyst kring MH verkar det i vilket fall som helst vara.

God natt på er.
Citera
2023-01-23, 01:04
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är inte omöjligt att J har tfn späckad med åsikter om T, ventilerade med andra vänner. Men hennes tfn lär polisen inte gå igenom för att utröna sådant, såvida inte något vittne hänvisar till det. I så fall ska det kollas upp.

Du, polisen har gått igenom allt som fanns i mobilerna, så nog finns det med i utredningen.
Om inte annat finns även det med i åklagarens stödbevisning för åtalet om mord.
Det är nämligen så att polisen vid genomgång av mobilen hittat hot och önskan om att skada/döda T så är detta ett mord, inga förmildrande omständigheter och en olycka i samband med en misshandel.
Citera
2023-01-23, 01:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp
Tvättställ hänger man väl tvätt på?
Handfat tvättar man händerna i...
Tror du att en hästtjej på 1.80 inte orkar att lyfta en hantel?
Märkliga teorier enligt mig!
Hennes längd överhuvudtaget inget att göra med vad hon orkar lyfta. Att hon är hästtjej ger inga superkrafter i sig. Märkligt vad många överdrivet och tror att tjejerna är värsta muskelmonstren. Hon ser rätt tanig ut på dom bilder som figurerat snarare.
Citera
2023-01-23, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jag tror att T varit "mamman" i kompisgänget och J varit den "tuffa" som hade många nya kompisar och fester.

T såg rakt igenom J med sitt psykopatbeteende och att manipulera folk.
Det har ju kommit fram att T ska ha försökt få M att sluta umgås med J för att hon inte är bra för henne.

Jag tror det hela handlar om att T försökt skydda sina vänner att inte luras till att hamna i skiten, droger och massa festande med okända människor och att J inte klarat av att T sett igenom henne.
Motivet är nog ett starkt hat som byggts upp under många år.

De flesta människor har eller har haft en person i sin ungdom som man verkligen inte klarade av, många gånger någon som man har umgåtts med eller som har varit vänners vänner och sett sina vänner trilla dit för olika skit som man vet hade undvikits om dessa inte hade umgåtts med den specifika personen.

Jag själv har 2st manipulativa "idioter" som jag verkligen inte klarar av, rent hat från min sida. Så många kompisar som har hamnat i drogvärlden och aldrig tog sig ur tack vare dessa.
Och jag är nog inte ensam...
Jag tror som dig att T var mamman i gänget och såg igenom J psykopatiska sida
Vilket dom flesta tyvärr inte gör

Jag har också erfarenhet av manipulativa människor men inte lika som din erfarenhet
Inga droger med i bilden
Men vet att de är som Dr Jekell and mister Heyde

Jag könner inget hat men har hållt mig långt borta fr dem

Där blir jag lite fundersam på varför Tove inte klippte banden?
Har fått en del förklaringar här att det inte är så lätt på en liten ort
Men ibland måste man ta svåra val
Senast redigerad av Anedin 2023-01-23 kl. 02:12.
Citera
2023-01-23, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Som vanligt glorifieras offret och det är svårt att tänka sig att T kanske gjort nåt dumt. Men alla mynt har två sidor, så det finns kanske nånting här också som inte ser så snyggt ut. Rättfärdigar givetvis inte mord. Men själva motivet blir greppbart iaf.
Det är svårt att prata om en död mönniska som så tragiskt har misst livet
Men jag får en bild av att T var ganska envis eller fixerad av något i deras konflikt som hon inte ville släppa
Varför ge sig ut sent till krogen där hennes ovän fanns
Så tragiskt att hon inte höll sig hemma hos pojkvön och stängde av de här tjejerna i sitt liv
Citera
2023-01-23, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Njaa, hon har kanske förträngt mycket men inte visste hon exakt var T dumpades.
Omöjligt att MH kunde talat om var T låg, då hon själv aldrig skulle kunna hitta tillbaka dit.
Även om hon bevisligen varit med om en dumpning, var det mörkt och inte hon som körde.

Men hon var tyst ända tills de hittade Tove

Hade hon sagt att Tove var död och att dom dumpat henne någonstans i skogen i J hemtrakter så hade hon art ärlig
jag hittar inget försvar för varken J eller M
Maja är lika skyldig till att T fick ligga ute i 3 veckor
Citera
2023-01-23, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ja det är inte det lättaste att klura ut vad.
Träffar man något bärande i fastigheten som en balk eller liknande så kan man ju få 20kg till att låta som 100kg, likaså om man kastar 100kg på något icke bärande som en skiva som fördelar kraft och ljud så kan det låta som 20kg.

Så mycket spelar ju roll vilket underlag som har träffats och hur det färdas genom huset.

Stampar man på övervåningen med en viss kraft och med jämna mellanrum så hör man direkt om man träffar något bärande då ljudet blir oftast högre och stumt.

Mycket som ska spela in för att det ska träffa och låta rätt

Visst va de kakel/klinker efter renoveringen av WC?
Då är det gjutet golv/bjälklag, läggs plast över träbjälkarna sedan gjuter man för att få ett stumt underlag för klinkersplatorna.
Citera
2023-01-23, 03:15
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Men hon var tyst ända tills de hittade Tove

Hade hon sagt att Tove var död och att dom dumpat henne någonstans i skogen i J hemtrakter så hade hon art ärlig
jag hittar inget försvar för varken J eller M
Maja är lika skyldig till att T fick ligga ute i 3 veckor

Precis vad vi inte vet, är vad hon sagt under förhören.
Ingen vet vad MH sagt innan fyndet och inte heller vad hon sagt efter.
Det enda som sagts av Rullman är:
”MH har vid förhör uppgett att hon inte bevittnat några våldshandlingar”
Vad MHs advokat först uppgett till media.
”Min klient förnekar delaktighet”
Vad MHs advokat nu uppger:
”Jag uttalar mig inte om fallet”
Så vad MH egentligen sagt och när, vet vi ju inte……..
ÄNNU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in