2023-01-22, 22:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Sant. Jag tänkte mer på den långvariga konflikten. Sen står väl hoppet lite till M. Vore oerhört befriande om någon av dom la korten på bordet. Tycker ändå chansen är god att M faktiskt redan berättat. Även om hon utelämnat vissa saker hon själv gjort kan man säkert räkna ut hur allt gått till och varför.
Jo, men hur blev hon intrasslad? Hade T gått på henne på ett sådant sätt att även hon var förgrymmad, eller hade hon bara blivit hjärntvättad?
Citera
2023-01-22, 22:49
Medlem
Kan M ha berättat allt för sin försvarare redan utan att hon behöver säga det till åklagaren eller tex att M bett att det inte ska nå allmänheten?
Kan det vara en strategi av Ms försvarare att inte gå ut med något?
Kan M bestämt sig för att berätta allt först i rätten?
Citera
2023-01-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, men hur blev hon intrasslad? Hade T gått på henne på ett sådant sätt att även hon var förgrymmad, eller hade hon bara blivit hjärntvättad?

Jag och många andra verkar vara överens att det handlar J s konflikt och J s hat gentemot T. Men det kan ju lika gärna vara M som av nån anledning blivit arg på T och J backade upp sin kompis.

Just dom sakerna tror jag FUP kommer bringa klarhet i. Ganska övertygad att deras vänner har vittnat om orsaken till bråket på Nöjet och varför T följde med hem till J.
Citera
2023-01-22, 23:02
Medlem
Citat:
Skulle Ts vänner kunna dementera vad T sagt/gjort mot J mellan fyra ögon? Eller menar du att de aldrig träffades på tu man hand?

Dementera? De lär väl veta ungefär hur läget ligger, tjejer snackar, eller tror du att det är en helt ny konflikt som uppstod direkt i anslutning till det som ledde till Ts död. Det tror inte jag. Jag tror inte heller att det som skedde kommer att bedömas som mord, utan vållande.
Citera
2023-01-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Kan M ha berättat allt för sin försvarare redan utan att hon behöver säga det till åklagaren eller tex att M bett att det inte ska nå allmänheten?
Kan det vara en strategi av Ms försvarare att inte gå ut med något?
Kan M bestämt sig för att berätta allt först i rätten?

Absolut! M har inget skyldighet att delta i utredningen eller svara på polisens frågor om hon inte vill.
Ja det kan vara en strategi. Men deltar och hjälper den anhållne utredningen kan det bli tal om straffrabatt. Och nu när det är två som sitter anhållna för samma brott tycker jag det finns anledning för åklagaren att påminna om detta, vilket han kanske gjort.
Citera
2023-01-22, 23:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag och många andra verkar vara överens att det handlar J s konflikt och J s hat gentemot T. Men det kan ju lika gärna vara M som av nån anledning blivit arg på T och J backade upp sin kompis.

Just dom sakerna tror jag FUP kommer bringa klarhet i. Ganska övertygad att deras vänner har vittnat om orsaken till bråket på Nöjet och varför T följde med hem till J.
En skribent, som bara gjort två inlägg, hade hört att T gått hårt åt M och att någon närstående reagerat med att "nu får det vara nog". De inläggen har gjort mig fundersam.
Citera
2023-01-22, 23:08
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Det är inte omöjligt att J har tfn späckad med åsikter om T, ventilerade med andra vänner. Men hennes tfn lär polisen inte gå igenom för att utröna sådant, såvida inte något vittne hänvisar till det. I så fall ska det kollas upp.
Är det så? trodde per automatik MGM mobiler m.m gick igenom i bevissyfte?
Citera
2023-01-22, 23:08
Medlem
SweKingCalles avatar
Ursäkta inte läst på det senaste !

Har vi några datum det kommer hända grejer eller kan det bli kommande vecka redan ?
Citera
2023-01-22, 23:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Dementera? De lär väl veta ungefär hur läget ligger, tjejer snackar, eller tror du att det är en helt ny konflikt som uppstod direkt i anslutning till det som ledde till Ts död. Det tror inte jag. Jag tror inte heller att det som skedde kommer att bedömas som mord, utan vållande.
Jag tänker på Sangborns betoning på VERKLIGEN, då hon svarar på frågan om Js motiv.
Citera
2023-01-22, 23:14
Medlem
Citat:
En skribent, som bara gjort två inlägg, hade hört att T gått hårt åt M och att någon närstående reagerat med att "nu får det vara nog". De inläggen har gjort mig fundersam.

Som vanligt glorifieras offret och det är svårt att tänka sig att T kanske gjort nåt dumt. Men alla mynt har två sidor, så det finns kanske nånting här också som inte ser så snyggt ut. Rättfärdigar givetvis inte mord. Men själva motivet blir greppbart iaf.
Citera
2023-01-22, 23:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Är det så? trodde per automatik MGM mobiler m.m gick igenom i bevissyfte?
Ja, när det gäller tiden för brottet. Men annars inte utan specifik anledning, t ex att någon hänvisar till det.
Citera
2023-01-22, 23:17
Medlem
Citat:

Jag tror att T varit "mamman" i kompisgänget och J varit den "tuffa" som hade många nya kompisar och fester.

T såg rakt igenom J med sitt psykopatbeteende och att manipulera folk.
Det har ju kommit fram att T ska ha försökt få M att sluta umgås med J för att hon inte är bra för henne.

Jag tror det hela handlar om att T försökt skydda sina vänner att inte luras till att hamna i skiten, droger och massa festande med okända människor och att J inte klarat av att T sett igenom henne.
Motivet är nog ett starkt hat som byggts upp under många år.

De flesta människor har eller har haft en person i sin ungdom som man verkligen inte klarade av, många gånger någon som man har umgåtts med eller som har varit vänners vänner och sett sina vänner trilla dit för olika skit som man vet hade undvikits om dessa inte hade umgåtts med den specifika personen.

Jag själv har 2st manipulativa "idioter" som jag verkligen inte klarar av, rent hat från min sida. Så många kompisar som har hamnat i drogvärlden och aldrig tog sig ur tack vare dessa.
Och jag är nog inte ensam...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in